• Lizz85

Plussat men.....

Hej alla här inne!

Nu är det så att vi plussat igen!

Var inte planerat men vi vet ju hur barn blir till!

Vi har tre barn sen innan varav yngsta är 19 månader idag! Äldsta är 6 år

Men vi vet inte om vi vill ha ett till ännu!

Jag känner mig inte riktigt glad men inte heller ledsen! Fick missfall innan yngsta kom så vill heller inte sumpa denna chans.. Och det är ju fortfarande ett barn vi skapat om än det ännu bara är ett embryo...

Kände ja behövde skriva av mig bolla lite med någon!! Vet ju att ingen kan bestämma vad vi ska göra!

Behålla eller inte!?

Förstår ni mina tankar?

• Svar på tråden Plussat men.....
  • lindalinaa

Varför skyddar man sig inte om man inte vill ha barn? Idiotiskt att använda abort som ett preventivmedel...

• Erizajo

Håller med ovanstående har man redan skapat ett barn får man ta konsekvenserna tycker jag. Aldrig i livet att jag skulle göra abort.

• Nincompoop
    lindalinaa skrev 2015-09-06 09:42:03 följande:

Varför skyddar man sig inte om man inte vill ha barn? Idiotiskt att använda abort som ett preventivmedel...

Man kan bli gravid även när man skyddar sig. 

Jag förstår att det känns jobbigt och i den här läget har man ju inte så mycket tid på sig att bestämma sig heller. Du skriver att du inte vill ha ett till barn ÄNNU? Innebär det att du vill ha ett barn men kanske vill vänta lite till? Isåfall kanske du kan överväga denna graviditet ändå? Eller finns det rent praktiska omständigheter som gör att att det inte passar? 

Om jag skulle bli gravid nu så skulle jag nog inte behålla så jag bara vill ha ett barn. Men din situation verkar lite knivigare. 
  • Lizz85
    Nincompoop skrev 2015-09-06 10:29:22 följande:

Jag förstår att det känns jobbigt och i den här läget har man ju inte så mycket tid på sig att bestämma sig heller. Du skriver att du inte vill ha ett till barn ÄNNU? Innebär det att du vill ha ett barn men kanske vill vänta lite till? Isåfall kanske du kan överväga denna graviditet ändå? Eller finns det rent praktiska omständigheter som gör att att det inte passar? 

Om jag skulle bli gravid nu så skulle jag nog inte behålla så jag bara vill ha ett barn. Men din situation verkar lite knivigare. 

Tack för ditt svar!

Har nog redan övervägt att behålla det!

Vi får ju som sagt skylla oss själva..

Vi har pratat om ett fjärde men vi tänkte vänta 3-4 år. Men men.

Bara gilla läget...

Jag känner inte att jag skulle vilja göra en abort då vi ställt till det för oss själva..

Hade situationen kanske sett annars ut. Men vi skulle klara ett till barn. Med ekonomi osv...

Kände mig bara i morse att jag vart tvungen ventilera mig lite för att själv inse vad jag ville. För sambon tycker som jag. Vill jag behålla så vill han.

Så bara ställa in sig på att bli fyrbarnsmamma...
  • Nincompoop
    Lizz85 skrev 2015-09-06 11:21:32 följande:
    Tack för ditt svar!

Bara gilla läget...

Jag känner inte att jag skulle vilja göra en abort då vi ställt till det för oss själva..

Hade situationen kanske sett annars ut. Men vi skulle klara ett till barn. Med ekonomi osv...

Kände mig bara i morse att jag vart tvungen ventilera mig lite för att själv inse vad jag ville. För sambon tycker som jag. Vill jag behålla så vill han.

Isåfall finns det bara en sak att säga: Grattis! :)
  • Lizz85
    Nincompoop skrev 2015-09-06 10:29:22 följande:

Tack för ditt svar!

Bara gilla läget...

Nincompoop skrev 2015-09-06 11:28:55 följande:

Isåfall finns det bara en sak att säga: Grattis! :)

Tack för det!
  • Bibi84

vi har samma ålder på barna nästan, äldsta är 5 år och yngsta är 1,5 år. vi blev gravida utan att direkt planlägga att vi skulle ha nr 4 nu om vi ens skulle ha nr 4 då mannen var ganska så nöjd med 3. Men här sitter vi efter att ha "bommat" på säkra perioder, trodde inte äl kom så fort efter mensen. Men joda det gjorde den. Men som vi har sagt, händer det så händer det.
    Nu har vi snackat om att mannen ska gå till doktor snipp så att vi inte behöver tänka på flera överraskningar. 
    Jag har sagt hela tiden att om vi ska ha 4 barn så vill jag ha det innan jag blir 32, och nu är jag beräknad till den 25 maj. :) Om det går vägen kommer vi vara en familj på 6, annars blir vi en familj på 5. :)

• V79

Känner igen känslan, när vår minsta var 7 månader plussade jag med barn nr 6. Var verkligen inte planerat och vi skulle definitivt inte ha fler barn. Chockad och omtumlande, jag övervägde abort länge ända tills abortgränsen passerad. Vet att det kommer att bli tufft och första året/åren kommer att vara jobbiga men ångrar inte att jag behöll den lilla iaf. Nu har vi inte riktigt 3 barn under sex år utan barn nr 1 hinner bli 17 år, barn nr 2 15 år, barn nr 3 10 år, barn nr 4 2 år och 10 månader och barn nr 5 kommer att vara 1 år och 3 månader när bäbisen föds. Däremot har jag pratat med gynläkaren om att göra en sterilisering ifall denna bäbis föds med snitt. Jag vet dock inte än om jag kommer att få planerat snitt eller om det bara blir snitt istället för igångsättning via så kallat förlossningskontrakt. Jag ångrade mig länge att jag inte steriliserade mig vid förra snittet men har valt att se denna bäbis som en bonus.

Lycka till med ditt beslut och förhasta inte fram ett beslut utan att tänka noga igenom vad du vill.

• Lizz85

Bollen ligger nu hos mig.. Har gått in i vecka 8(7+)

Men jag känner mig ganska säker på att behålla bebisen. Men sen blir det inga fler!

Har pratat med sambon. Han ville ju inte behålla det men har fått han på andra tankar då jag förklarat min situation. Hur det känns för mig som bär på det.

Mår relativt bra. Små hungrig och illamående hela dagar men ingen pjukning ännu och bröstvårtorna är ömma.

Men jag tror att i slutändan blir detta bra! En till sen är vi nöjd. Vi har pratat om ett fjärde men om några år, blev tidigare än beräknat!

Svar på tråden Plussat men.....