• Svar på tråden Bim oktober 2015
  • Lilla Luna

Inte ätit piller på ett år nu..

Nattis1992 skrev 2015-10-29 22:37:12 följande:

Som någon annan här också sagt så brukar sexlusten för vissa komma igång ett tag efter man slutat med p-piller. Så var det för mig också. Så förhoppningsvis kommer den för dig också ett tag efter att pillerna gått ur kroppen :)

Har haft min mens och hoppar därför över till november-tråden. Ses där (en del av er iallafall) !

• Lilla Luna

Pratat med gyn men får inget besök. Istället ska jag på fertilitetsutredning, väntar på tid där. Istället för att få gå på en undersökning och se om de ser något. Kanske antydan på Pco eller så. :/ istället får jag vänta tre månader extra utöver det år jag väntat nu.

Cyanea skrev 2015-10-29 20:49:14 följande:

Det kanske är så enkelt att lusten inte riktigt kommer eftersom du inte har ÄL då? Förhoppningsvis löser det sig på egen hand när kroppen kommer igång. 

Tänk inte så. Det kan absolut vara så att du/ni kommer behöva hjälp, men det är väldigt få saker de inte kan hjälpa en med. Jag och maken fick prognosen att vi knappt har minsta lilla chans på egen hand, men efter IVF sitter jag ändå här i slutet av v. 27. 

När det gått ett år från att ni började försöka kan du få bättre hjälp, det vet du om va? Jag har tagit tabletter några gånger som kan hjälpa att få igång en blödning. Sen finns det preparat som kan få igång ÄL också. Så ge inte upp, det behöver inte vara något fel även om det tar tid. Det finns bra hjälp att få, så ge inte upp hoppet.

• Cyanea
    Lilla Luna skrev 2015-10-30 11:56:01 följande:

Pratat med gyn men får inget besök. Istället ska jag på fertilitetsutredning, väntar på tid där. Istället för att få gå på en undersökning och se om de ser något. Kanske antydan på Pco eller så. :/ istället får jag vänta tre månader extra utöver det år jag väntat nu.

Det var fertilitetsutredning jag tänkte på. Jag vet att väntetid är riktigt drygt, men å andra sidan får du betydligt bättre hjälp där än av en vanlig gynekolog. Och glöm inte att problemet inte behöver ligga hos dig. Jag var övertygad om att jag inte kunde bli gravid och provade alla möjliga metoder för att bli gravid, så visade det sig att maken är den som har problem. Så kanske leder detta till fantastiska saker!
  • nepe

Prova ringa någon annan mottagning om det finns! Jag ringde studentgyn i förrgår och fick komma IDAG! (är inte student)
  • Msan86

Ring privat mottagning som är ansluten till vårdgarantin så blir det inte dyrare. Jag blev nekad men mådde så dåligt psykiskt av att jag märkte att kroppen inte fungerade. Stå på dig och få hjälp!
  • HCS

Stort Grattis!!

Niyoh81 skrev 2015-10-29 13:12:48 följande:

D

Har varit väldigt off här men idag på BIM finns vi två sträck ????

Så nu hoppas vi på att lilla fröt stannar kvar ????

• My102

Hej! Jag har tagit en paus från FL ett tag, men nu her jag en fråga till er! Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Vi har försökt sen juni med första bebis.

Jag trodde jag hade regelbunden mens och ägglossning men ÄL kommer nog lite som den vill :P.

Jag hade mens 13/10 fram till 17-18/10. Myste till det 26-27/10.. Förväntad ÄL 30-31/10-1/11 (i dem bästa världar :P) Men! Igår mitt på dagen (fredag 30/10) var jag på toaletten å hade en liten liten ljus rosa flytning! Har ALDRIG haft då förrut. Jag använder CB digitala ÄL test och sen i måndags 26/10 så har jag fått negativt. Det är fortfarande negativt på äl Stickan. Sedan igår har jag väldigt ljusbruna flytningar. Som om det är efterdyningar efter den lilla blödningen.

Vet ni vad detta kan bero på? Kan jag ha haft ÄL tidigt denna månaden? Eller kan det bero på något annat så jag ska kolla upp det? Väldigt ovanligt för mig att få en blödning mitt i cykeln. Har som sagt aldrig hänt tidigare.

Tacksamma för alla svar!!

• Emibjn

Hej allihop!

Idag kom mensen, precis som den var väntad. Redan i måndags började jag få små rosa blödningar. Det har aldrig hänt innan att mensen har börjat smygkomma redan en vecka innan den ska börja. Möjligtvis två dagar innan mensen eller så. Den här månaden märkte jag heller aldrig tydliga tecken på ÄL och jag brukar alltid märka på kroppen när den är på gång. Detta var vårt första försök att bli gravida nu, men jag har sedan jag blev varse om hur ägglossningens tecken yttrar sig hållit koll på dem. Är det kroppen som spelar mig ett spratt den här gången? 

• 78Suss

[quote=75942032][quote-nick]HCS skrev 2015-10-31 07:53:04 följande:[/quote-nick]

Grattis!

Tack så mycket

• Lilla Luna
    Cyanea skrev 2015-10-30 16:17:16 följande:

Det var fertilitetsutredning jag tänkte på. Jag vet att väntetid är riktigt drygt, men å andra sidan får du betydligt bättre hjälp där än av en vanlig gynekolog. Och glöm inte att problemet inte behöver ligga hos dig. Jag var övertygad om att jag inte kunde bli gravid och provade alla möjliga metoder för att bli gravid, så visade det sig att maken är den som har problem. Så kanske leder detta till fantastiska saker!

Men om jag inte haft mens på ett år så lär det ju delvis ligga hos mig?
  • Lilla Luna

Den enda mottagningen är via lvn eller en endaste privat här. Den privata har fullt så de tar inte in fler kunder iår. Jag har försökt. Bör ju få kolla hos gyn om det är något som hindrar äl innan man gör en utredning?

nepe skrev 2015-10-30 18:40:53 följande:

Prova ringa någon annan mottagning om det finns! Jag ringde studentgyn i förrgår och fick komma IDAG! (är inte student)

Msan86 skrev 2015-10-31 07:22:42 följande:

Ring privat mottagning som är ansluten till vårdgarantin så blir det inte dyrare. Jag blev nekad men mådde så dåligt psykiskt av att jag märkte att kroppen inte fungerade. Stå på dig och få hjälp!

• Cyanea
    Lilla Luna skrev 2015-11-02 12:21:56 följande:
    Men om jag inte haft mens på ett år så lär det ju delvis ligga hos mig?
    Absolut, så kan det vara. Bra att ni får hjälp i alla fall, så ni får någon rätsida på det här. Det är förjäkla tråkigt att bara vänta och vänta. 
  • Maka94

På Bim+3, sjätte försöket.. Så bara var det där.. Efter ytterst svaga streck på graviditetskollens.. Jag är gravid! Kan inte förstå..
  • HCS
    Maka94 skrev 2015-11-03 07:19:23 följande:
    På Bim+3, sjätte försöket.. Så bara var det där.. Efter ytterst svaga streck på graviditetskollens.. Jag är gravid! Kan inte förstå..
    åHH sÅ fint! GRATTIS!
  • Babydreamer

Jag är på BIM+10 idag och ingen tillstymmelse till varken mens eller plus :( verkar hoppat över eller fått väldigt sen ägglossning denna månad :( Tyckte jag hade så tydlig ägglossningsmärta i mitten av cykeln precis i de dagarna innan appen trodde jag skulle ha ägglossning, men tydligen inte....

• HCS

Trist.. hoppas plusset kommer snart!

Babydreamer skrev 2015-11-03 21:57:03 följande:

Jag är på BIM+10 idag och ingen tillstymmelse till varken mens eller plus :( verkar hoppat över eller fått väldigt sen ägglossning denna månad :( Tyckte jag hade så tydlig ägglossningsmärta i mitten av cykeln precis i de dagarna innan appen trodde jag skulle ha ägglossning, men tydligen inte....

Svar på tråden Bim oktober 2015