Energilös, trött och ledsen mamma
Jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Men jag och min man vi har två barn som är runt 10-årsåldern (vi är mellan 30-35 år). För några år sedan bestämde vi oss för att skaffa en sladdis och jag var så glad åt barnet och vår familj... men när h*n blev ett halvår så började jag må så fruktansvärt dåligt. Jag har sedan dessa varit helt slut (ca 1 år). Jag har ingen ork och energi över, jag är ledsen jämnt. Jag äter en liten dos Cipralex, men mår absolut inte bra.
Nu på sista tiden har jag även börjat känna att jag har tappat livsgnistan. Inte på så sätt att jag vill ta livet av mig... nej jag vill bara bort eller strunta i allt (det går ju självklart inte) jag får tvinga mig själv att göra alla mina måsten. Men jag känner mig helt slutkörd och jag känner bara för att sitta ensam och glo när barnen väl har kommit i säng. Jag önskar ofta att vi inte hade skaffat det sista barnet (vilket ger mig enorm ångest och dåligt samvete).
Min man är väldigt förstående och hjälper mig... men jag känner att vi glider ifrån varandra vi också.
Vad ska göra för att försöka komma tillbaka? Är det någon som har liknande erfarenheter?