Dagis vid läkarbesök?
Hej. Vi ska träffa en läkare angående vår son. Vid första tillfället ska inte sonen vara med. Får han vara på dagis då?
Hej. Vi ska träffa en läkare angående vår son. Vid första tillfället ska inte sonen vara med. Får han vara på dagis då?
Självklart ska han kunna vara på sin förskola då. Berätta gärna för pedagogerna, så förstår de.
Det är väl bara att lämna? Jag har aldrig redogjort för mina ärenden.
Det är väl bara att lämna? Jag har aldrig redogjort för mina ärenden.
Precis. Man behöver inte berätta allt man gör.
Mitt på dan på arbetstid hade jag inte funderat på att tala om för fsk att jag ska på ett läkarbesök. Spelar ingen roll för vems räkning.
Jag skulle aldrig ens berätta att jag ska på läkarbesök, oavsett för vem eller vilken anledning.
Tack för era svar.
Själv tycker jag att det är naturligt att berätta. Så olika vi är...
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara minsta problem för förskolans del.
Pigglet: vad behöver förskolan den informationen till? Jag berättar väldigt sällan något om mitt arbete eller arbetsdag för dem, det är ju inte relevant.
Däremot är det förstås relevant och självklar info till förskolan att utredning inleds på ett barn, det berättar man ju. När vi tog kontakt med bup osv. Men NÄR man går dit är ju inte relevant.
Pigglet: vad behöver förskolan den informationen till? Jag berättar väldigt sällan något om mitt arbete eller arbetsdag för dem, det är ju inte relevant.
Däremot är det förstås relevant och självklar info till förskolan att utredning inleds på ett barn, det berättar man ju. När vi tog kontakt med bup osv. Men NÄR man går dit är ju inte relevant.
pigglet, om är det är utöver ordinarie tid på förskolan är det en sak. Om jag hade tandläkartid mitt på dagen såg jag ingen anledning till att upplysa fsk om det. Ser inte poängen alls i varför de ska veta det. Inte sjutton har personalen nån gång talat om för mig om denna har en läkartid under dagen heller. Det är inte att mörka något.
Det är inte att mörka, det handlar om att ge den information de behöver.
Jag ska till psykolog imorgon. Min chef vet bara att jag jobbar hemma och ska till vårdcentralen, förskolan vet ingrnting. Varför skulle någon behöva veta något mer?
Man behöver absolut INTE berätta ngt om sina privata läkarbesök om det sker på barnets ordinarie vistelsetid på förskolan.
Är det däremot så att man behöver ha sitt barn två timmar längre på förskolan än vad man ska ha, så bör man ge någon anledning. Och då menar jag INTE att man behöver berätta några detaljer som om man ska till psykolog, gynekolog, barnmorska, tandläkare osv. Det räcker väl att säga att man har en viktig tid där man inte kan ha med sitt barn.
Jag arbetar inom förskolan och det uppskattas när föräldrar inte mörkar eller ljuger.