Inlägg från: Anonym (a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (a)

Misslyckad kirurgisk abort

Du bör få tillstånd till sen abort med tanke på läkemedel du ätit. Hoppas allt blir bra!

• Anonym (a)
    Vilsen21 skrev 2015-09-08 16:30:50 följande:
    Fick träffa kuratorn idag och är fortfarande i chocktillstånd.. Hon sa att hon aldrig under sina 40 år sett någonting eller hört talas om något liknande. Hon vågade inte lova något men tyckte det skulle vara märkligt om jag får avslag och hon kunde inte tro det i alla fall.. Just nu är jag mest rädd att jag ska få avslag. Är inte rädd att det ska göra ont - det vet jag att det kommer göra, och tvivlar inte på att det är det jag vill trots att det gått så långt. Vill gärna ha barn men inte än och inte under de här omständigheterna.. Speciellt då roaccutan är känt för att ge grava fosterskador.. Kuratorn pratade också om att jag kunde anmäla till nåt - kommer inte ihåg riktigt vad hon sa just då - patientvårdsnåt? Nån som kan förklara vad det betyder? Tack för era svar och tankar <3
    Jag såg liknande för ca ett halvår sedan. Träffade en kvinna som var i v 27 när de upptäckte att den kirurgiska aborten misslyckats. Som tur var hade hon inte ätit några läkemedel, men hon fick ju ställa in sig på att bli mamma.

Svar på tråden Misslyckad kirurgisk abort