• gladtjeej

    Vinterskor, vad rekommenderar ni?

    Hej! Jag håller på att planera kläder till vintern och det jag behöver råd med är vinterskor till min 3åring.

    Jag vet inte alls vad man ska köpa, det finns så mycket olika. Självklart vill jag att han ska ha ordentliga skor. Han är väldigt varm om fötterna.

    Vad rekommenderas? Där jag bor brukar det bli kanske kallt och mycket snö.

    Har ni nå bra tips till bra skor för en mamma som alltid fryser om fötterna? Har aldrig hittat nå skor som jag inte blir kall i, men har aldrig lagt ut så mycket pengar på det heller, så måste kanske köpa något rejälare.

    Sååå vad har ni för tips på skor för en varmt treåring och en frusen mamma?

    Tack på förhand  =)

  • Svar på tråden Vinterskor, vad rekommenderar ni?
  • MS

    Goretex är utan tvekan bäst. Varma och vattentäta. Blir det riktigt slaskigt kan man komplettera med fodrade gummistövlar.

  • MS

    Tips till mamma är att köpa sulor i ull eller fleece och lägga i de skor du har. Så brukar jag göra för att inte frysa på vintern!

  • Kokush

    Jag letar också bra vinterskor till min 1-åring så fick jag syn på detta.

    www.testfakta.se/tester/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-och-barn/k%C3%A4nda-milj%C3%B6gifter-i-vinterk%C3%A4ngor-till-barn

    Jag tror jag satsar på ecco. Har någon erfarenhet av ecco?

    Inlägg låter som en bra idé :)

  • cosinus

    Har man vintrar med mycket snö och lite slask är kuoma underbara. Och de är varma, jag är också frusen och har ett par själv och det är underbart när man är ute och skottar snö eller leker med barnen. Enda nackdelen är att man ser ut som en första klassens lodis samt att tänker man sig inte för och råkar ta dem till affären så är man folkilsk p g a överhettade fötter innan man hunnit till mjölkdisken :D

    Har man möjlighet åker man till Finland och köper för där kostar de typ 35 euro, nästan det dubbla i sverige.

  • Jenita659

    Viking goretex kängor bäst, provat ecco med till barnen men Viking är torrast, varmast och håller till båda barnen (så att de kan ärva vinterskorna) Bra vinterkläder anser vi vara en lätt investering för att slippa blöta och frusna barn.

  • Flickan och kråkan

    Viking fungerar bäst för oss. Bor på västkusten och slask och blöta är inte ovanligt. I år har jag fått tag på kamik och sorel till ett väldigt fint pris på rea så vi testar dem denna vintern.

  • Kattflickan

    Kokush: intressant test! Synd att inte fler skor testats. Jag ska kolla in Ecco-skon.

  • Duckan

    Hade Kuoma i vintras och det blir samma denna gång. Även haft Sorel två gånger, men de är ganska tunga så Kuoma är vassare då.

  • isolande

    Här blir det Kavats hela stövel, Aspa, till 4-åringen. Var tveksam till den först men hon fick låna ett par av kusinerna förra året. Dottern älskade friheten att bara kunna dra på sig dem själv så vi köpte ett par på prov. I år blir det exakt likadana fast en storlek större Glad

    Lillen får ha begagnade Ecco, lätta och sitter bra på foten tycker jag. Har även ett par Viking till honom.

  • gladtjeej

    Tack för svaren! Jag har funderat på viking, kanske ska köpa ett par sådana.
    Finns ju så otroligt många olika och olika prisklasser.

    Ellos egna till exempel, är det något att ha? Eller något från skohuset?

  • modsey

    Gillat Viking bättre än Ecco men mer pga passformen då Ecco känns för smala helt enkelt.

  • Cornellia

    Jag hade vinterskor till förbannelse här hemma, beställde 8 par förra veckan, 
    Viking, kavat, trecksta, superfit, ecco och nån till. 

    Här blev kavat yxhult vinnaren, vi har alltid varit supernöjda med kavat defeder, och sonen gillar dem. Dom passar de rätt så slaskiga vintrarna här, men håller för snö oxå. 

  • gladtjeej

    Tack!

    Sitter och kollar på reimas vinterskor, är det något bra?
    Eller är de helt enkelt goretex man ska köra på?

  • Magdalena03

    Jag har varje vinter köpt  Viking till min son och Ecco till min dotter. Ecco har lite roligare färger och de passar också hennes smala fot bättre. Kvalitetsmässigt är de lika bra tycker jag, varma och vattentäta. När de var små kompletterade vi också med en vinterfodrad gummistövel.

Svar på tråden Vinterskor, vad rekommenderar ni?