• Anonym (???)

Hur blev era "bonusar" som vuxna?

Jag försökte se det som tonårsbus när "bonusen" betedde sig illa. Att beteendet skulle växa bort när hen blev vuxen. Men det gjorde det tyvärr inte. Nu är "bonusen" vuxen så nu finns det inga ursäkter till att inte tycka illa om egoistaset.. Blev din "bonus" beteende bättre med åren?

• Svar på tråden Hur blev era "bonusar" som vuxna?
  • Påven Johanna

Två av mina tre bonusbarn är nu vuxna, och de är lika fina vuxna som de var fina och härliga barn och tonåringar. Hjärta

Hur ter sig den egoism och det dåliga beteende som du berättar om här då?

• Anonym (bra människor)

Jag hade två bonusar. De var otroligt destruktiva. Knark vad gäller killen, promiskuitet och alkohol hos tjejen. De var då i 13-16 år ca. Nu är de vuxna och är de mest skötsamma människor som finns. Tjänar bra, plikttrogna. Båda är i relationer och har barn. De är nu 30+.

• Vanilla ice queen

Nu är detta inte exakt vad du frågade men berättar från motsatt perspektiv om hur det blev för mig. Jag och min styvfar har rök ihop under mina tonår så det stod härliga till och jag testade honom som barn (han kom in i familjen när jag var 7år). Men när jag blev vuxen så fick vi en bra relation. För 5år sedan skildes han och min mamma och då började jag hälsa på inland (han är pappa till min lillasyster) och senaste åren har jag nog en bättre relation till honom än mina biologiska föräldrar. Han och min systers (min syster är 21år) hem är mitt andningshål och jag är otroligt glad att han velat finnas kvar i mitt liv. Är idag 33år.

• annananonym

Egoistaset? Obestämd

Mina bonusar är lika underbara vuxna som de var som barn.

Dom är 18 och 24 idag, 18 åringen bor hemma fortfarande, 24 åringen flyttade när han var 17.

• sextiotalist

Trevliga och fantastiska syskon. Peridvis ville jag sälja dom gratis under tonåren (men det vill jag ibland med min egen krabat också)

Nu med facit i hand, så var dessa båda mycket mer lätthanterligare (för mig) under puberteten, men det kan ju bero på att jag inte var deras mamma utan just pappas sambo, så jag slapp de värsta konfrotationerna. Min egen grabb är värre (för mig) men toppen enligt sambons ex.

Det har gått bra för dom och vi har bra kontakt

• KakanSmakan
    Anonym (bra människor) skrev 2015-09-08 10:34:53 följande:

Jag hade två bonusar. De var otroligt destruktiva. Knark vad gäller killen, promiskuitet och alkohol hos tjejen. De var då i 13-16 år ca. Nu är de vuxna och är de mest skötsamma människor som finns. Tjänar bra, plikttrogna. Båda är i relationer och har barn. De är nu 30+.

Kul att läsa!
Svar på tråden Hur blev era "bonusar" som vuxna?