• Almina

Skor till 2-åring i höst

Vad köper ni för skor och stövlar till era 2-åringar till hösten? Ofodrade och/eller fodrade gummistövlar? Allvädersstövlar? Sneakers - vattentäta eller "vanliga"? Vad köper ni för märken? Hur många par skor/stövlar har ni? Har ni ett extra par stövlar till förskolan?

Jag försöker komma fram till vad jag ska köpa till sonen, men har lite svårt för att bestämma mig för vad som är mest användbart. Därför söker jag lite tips om hur andra gör.

• Svar på tråden Skor till 2-åring i höst
  • Alexi

Vi har alltid haft gummistövlar både hemma och på förskolan. Sen har de haft någon form av höstskor, kraftigare gympaskor. Sen allvädersstövlar och vinterkängor.

• Blicka

Ett par stövlar o ett par goretex joggingskor har vi haft. När det blir kallare har vi haft allvädersstövlar o vinterskor.

• Min älskade dotter
    Almina skrev 2015-09-08 18:12:12 följande:

Vad köper ni för skor och stövlar till era 2-åringar till hösten? Ofodrade och/eller fodrade gummistövlar? Allvädersstövlar? Sneakers - vattentäta eller "vanliga"? Vad köper ni för märken? Hur många par skor/stövlar har ni? Har ni ett extra par stövlar till förskolan?

Jag försöker komma fram till vad jag ska köpa till sonen, men har lite svårt för att bestämma mig för vad som är mest användbart. Därför söker jag lite tips om hur andra gör.

Nu är min 4 år men sen hon var två har vi kört samma - gummistövlar (ofodrade) och sockor i vid behov. Sen ett par kavat goretex skor - nävran eller Ljusnan - sjukt bra skor!
  • daimstrut

Samma som ovan. Goretex-jympaskor och ofodrade stövlar, sen vinterskor (goretex-kängor) och allvädersstövlar. När de var 1-2 år hade de promenadskor i skinn istället för goretex-jympaskor.

• Margaux

Vi brukar ha flera par. Två par gummistövlar(hemma och förskolan), ett par typ promenadskor i läder för tidig höst och vår. Ett par goretex skor(eller kängor till en så liten) och ett par vinterkängor med goretex eller liknande. På förskolan har vi i tillägg ett par neoprenstövlar till när det är kallt och vått. Har ungefär samma uppsättning till min 5 åring men han har flera vanliga gympaskor i tillägg. Tycker inte min tvååring behöver det!

• Alexi

Jag måste tillägga att sen vi började köpa vikings vinterkängor så använda inte allvädersstövlarna. Viking tål ju att barnet går rakt igenom en djup vattenpöl så det finns ingen anledning att växla beroende på lite plus eller lite minus.

• daimstrut

Här där vi har regniga vintrar används allvädersstövlar mer än Vikingkängor...skaften på kängorna är inte så höga Dessutom gillar ungarna stövlar som de bara kan hoppa i själva

• Alexi

Det är ju det också som är så bra med viking, lätta att ta på, bara hoppa i.

Svar på tråden Skor till 2-åring i höst