Inlägg från: Krussidull |Visa alla inlägg
  • Krussidull

Flyktingkatastrofen, konsekvenser?

Jag håller med dig!
    Bara det att de ska ingå i vaccinationsprogrammet kostar en hej dundrade mkt pengar.
    Sedan undrar jag hur det blir att blanda folk med för mycket olika tänk på ett o samma ställe.
    De är uppfostrade och uppväxta i ett hårdare klimat och en del har en fruktansvärd kvinnosyn.

• Krussidull
    greta2 skrev 2015-09-09 21:00:23 följande:

Jag håller med dig TS i princip allt det du säger.

Jag förstår inte hur man kan blunda för/ inte logiskt förstå problemen som kommer med invandringen i den omfattningen som sker idag.

För bakom alla " det är synd om alla som flyr, vi måste hjälpa dem" så finns fortfarande problemen med invandringen/integrationen och problemen har funnits länge. Problem som var skall alla bo, hur skall de kunna försörja sig då hälften av alla som kommer är mycket lågutbildade, hur skall Svenska samhället kunna integrera alla då det inte gått förrut?

Jag kan också hjälpa flyktingar på plats, jag kan, och kommer att skänka pengar till flyktingar. Alla kan dock inte komma hit! Det går inte anser jag.

Den här "godheten" som media för närvarande indoktrinerar i befolkningen, står mig upp i halsen. Man kan inte prata om att vara god då det finns problem. Det är i verkligheten man måste leva. Vad är möjligt, vad blir konsekvenserna av alternativen.

När Sverige gårr "omkull" vem ställs till svar då? Ingen! Jag tycker nuvarande regering är den sämsta som vi sett på år och dar i Sverige.

Håller helt med dig i allt du skrivit här.
  • Krussidull
    KillBill skrev 2015-09-12 12:59:08 följande:

Jag blir så less på människor som sprider lögner om det svenska sociala skyddsnätet.

Sverige har kanske världens bästa sociala skyddsnät och det gäller för såväl svenskfödda som invandrare. 

När någon vägras bidrag så beror det  på någon typ av missbruk/misskötsel eller att socialförvaltningen bedömt att den sökande faktiskt har eller skulle ha haft möjlighet att hantera sin egen ekonomi.  

Socialnämnden tittar på hur den sökande sköter sig och på hur den sökandes ekonomi sett ut de senaste månaderna. En sökande vars pengar går till missbruk (och där den sökande vägrar att ta emot hjälp) eller en sökande som har slut pengar idag men var på charterresa till Miami förra månaden kan exempelvis få svart att få socialbidrag. Det tycker jag är bra. Vi kan inte inte tillåta att att människor missbrukar vårt sociala skyddsnät, håller du inte med om det?

Sedan kan jag hålla med om att sjuk- och åldringsvården behöver mer pengar så att de kan anställa mer personal. De hade de också haft om inte Sverigedemokraterna hade stoppat regeringens budget förra hösten.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Jag funderar på om det inte är rasistiskt eller kränkning den texten som du har längst ner i dina inlägg?
    SD är skånsk trash (eller vad det stod?) med lågt iq.

Tänk sådant får man skriva om viss folkmängd som röstar på ett annat parti.
Svar på tråden Flyktingkatastrofen, konsekvenser?