KillBill skrev 2015-09-12 12:59:08 följande:
Jag blir så less på människor som sprider lögner om det svenska sociala skyddsnätet.
Sverige har kanske världens bästa sociala skyddsnät och det gäller för såväl svenskfödda som invandrare.
När någon vägras bidrag så beror det på någon typ av missbruk/misskötsel eller att socialförvaltningen bedömt att den sökande faktiskt har eller skulle ha haft möjlighet att hantera sin egen ekonomi.
Socialnämnden tittar på hur den sökande sköter sig och på hur den sökandes ekonomi sett ut de senaste månaderna. En sökande vars pengar går till missbruk (och där den sökande vägrar att ta emot hjälp) eller en sökande som har slut pengar idag men var på charterresa till Miami förra månaden kan exempelvis få svart att få socialbidrag. Det tycker jag är bra. Vi kan inte inte tillåta att att människor missbrukar vårt sociala skyddsnät, håller du inte med om det?
Sedan kan jag hålla med om att sjuk- och åldringsvården behöver mer pengar så att de kan anställa mer personal. De hade de också haft om inte Sverigedemokraterna hade stoppat regeringens budget förra hösten.
Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Jag funderar på om det inte är rasistiskt eller kränkning den texten som du har längst ner i dina inlägg?
SD är skånsk trash (eller vad det stod?) med lågt iq.
Tänk sådant får man skriva om viss folkmängd som röstar på ett annat parti.