• Anonym (b)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag håller helt med dig ts.
    Jag kan brottas med mig själv när det gäller invandringen, å ena sidan vill jag och är stolt över att jag bor i ett så solidariskt och ansvarsfullt land som Sverige som gör vad dom kan för sina medmänniskor.
    å, andra sidan blir jag ibland orolig för hur allt ska bli när det blir så stor invandring och kan känna tvivel.
    Men mest är det det förstnämnda som väger tyngst.

Jag kommer aldrig nånsin att rösta på sd men jag hade kunnat respektera dom om det bara hade handlat om åsikten att invandringen måste minska.
    Det jag däremot bara kan känna förakt för och aldrig nånsin acceptera är deras mer eller mindre oförblommerade hat och rasism mot människor av vissa ursprung.
    Det skrämmer mig och gör att för mig kan sd aldrig bli ett parti som alla andra, den typen av partier ska aldrig få styra vårt land. 
    Dom står för raka motsatsen till allt jag tror på. 

• Anonym (b)
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 16:14:46 följande:

Och jag har dementerat skitsnacket med lite mer verklighetsförankring.

Nej, det är ett korrekt uttryck om det rör sig om "ensamkommande" som trollar fram en hel familj direkt efter autoput har slagit in, lögnare är dom i dom flesta fall också när det kommer till åldern.

Nej, det står att dom eventuellt kommer bli erbjudna ersätningslägenhet vilket i sig betyder ingenting, välfärd för tredje världen på Migrationsverkets bekostnad, välfärd till svenskar finns det ingen kvar.

nihka skrev 2015-09-13 12:27:17 följande:
    Nej, det ser inte ut så. Flyktingar som ämnar söka asyl släpps inte ombord på internationella flyg.

Hur svårt ska det vara fatta detta enkla faktum?

Inte utan pass nej eller giltig anledning att ta sig till respektive land.

Hur har du ens mage att sitta och ljuga om människor du inte vet något om.
    Jag antar att du inte ens har vett att skämmas över din svartmålning. 
  • Anonym (b)
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 16:26:43 följande:

Och vansinnet fortsätter.

www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/

Alla ska solidarisk ta det där bak när världen kommer och kräver.

Jag har läst dina inlägg i många trådar nu och dom saknar helt sans och vett, däremot är dom fyllda med fördomar, hat och paranoia.
    Det tar du ut på främmande människor som aldrig gjort dig något. 
    Det är vidrigt av dig. 
    Men jag tror också att du mår riktigt dåligt och att du faktiskt tror på det du skriver, 
    Jag är också övertygad om att inget som vi här kan skriva skulle kunna få dig att ändra uppfattning, du är inte öppen för att ta in nån annans synpunkt.
    Du vill bara sprida din propaganda.

Snälla du för din egens skull sök hjälp för det här, för vi kan inte hjälpa dig här och det här är inte friskt. 
  • Anonym (b)
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 17:06:47 följande:

Den, och studentbostäder och vårdplatser och äldreboenden och en massa annat så tas ifrån folket som betalar och ges till dom som inte gör det.

nihka skrev 2015-09-13 16:57:25 följande:
    Det spelar ingen roll om flyktingen har pass. Inga flyktingar får gå ombord ett internationellt flyg från utan dokument som utresetillstånd eller visum och visum utfärdas inte till flyktingar.

Varför är det så otroligt svårt för dig att ta in detta?

Men suck, nej inte utan att ha sina papper i ordning nej, och dom flesta av dom skiter stort i att ha det pass försviner lämpligt på vägen.

Mobilen däremot den överlever allt. 

Japp, det är det som kallas solidaritet, människor som hjälper varandra.
    För mig är det något fint.
    Men inte för dig?
  • Anonym (b)
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 17:06:47 följande:

Den, och studentbostäder och vårdplatser och äldreboenden och en massa annat så tas ifrån folket som betalar och ges till dom som inte gör det.

nihka skrev 2015-09-13 16:57:25 följande:
    Det spelar ingen roll om flyktingen har pass. Inga flyktingar får gå ombord ett internationellt flyg från utan dokument som utresetillstånd eller visum och visum utfärdas inte till flyktingar.

Varför är det så otroligt svårt för dig att ta in detta?

Men suck, nej inte utan att ha sina papper i ordning nej, och dom flesta av dom skiter stort i att ha det pass försviner lämpligt på vägen.

Mobilen däremot den överlever allt. 

Fler påståenden om människor du inte vet något om.
    Kan du försöka avhålla dig från att snacka skit om andra.
    Ska du anklaga vänta tills du har bevis för det du anklagar andra för, det är så vi gör i Sverige, vi utgår ifrån att människor är oskyldiga tills motsatsen bevisats.
    Det tycker jag är en bra sak. 
  • Anonym (b)
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 17:42:20 följande:
    Snarare en ärlig sajt som inte hymlar med sanningar.
    Det kan man ju verkligen diskutera, starta en tråd om det vetja.
    Jag skulle snarare säga att det är en plantskola för rasister som bedriver hård propaganda för att hetsa mot bl a invandrare.
    Men oavsett så är det förbjudet att länka till dom sajterna, det står i reglerna som man förbundit sig att följa när man blir medlem här.
  • Anonym (b)
    Gert skrev 2015-09-13 20:20:05 följande:
    Du vet väl att även debattera skit ingår i yttrandefriheten?
    Du verkar tro att yttrandefrihet är detsamma som att man får säga vad man vill.
    Det är det inte.
    Och på ett privat forum är det ägarna som driver sajten som avgör reglerna, på samma sätt som du kan bestämma i ditt hus vilka regler som gäller, 
    Du kanske inte tillåter rökning hemma trots att det är tillåtet enligt lag att röka.
    Inte fan får nån röka hemma hos dig mot din vilja för det.
    Då har du rätt att kasta ut dom vilket motsvarar att banna någon för att den inte följer forumets regler.
    Förstår du nu då.
  • Anonym (b)
    Gert skrev 2015-09-13 21:14:57 följande:
    Då ska reglerna vara synliga och det är inte oskrivna regler.
    Det är dom också, du kan läsa dom här på sajten och här i tråden som FDFMGA länkade till ett inlägg från en moderator där hon tydligt talade om vad som gäller angående hatsajter.
  • Anonym (b)
    cattus skrev 2015-09-13 20:52:49 följande:

Skulle aldrig rösta på SD av den anledning att jag skulle vara livrädd den dagen de skulle försöka leda ett helt land. 
    De har EN fråga i fokus hela tiden, -Stoppa invandringen, då har vi i ett enda slag löst alla andra problem vi har; jobben, arbetslösheten, vården, skolan, försvaret banne mig om det inte skulle lösa Palmemordet också i ett enda slag.
    De har ingen som helst agenda hur saker skall lösas eftersom de har inte varit med och bestämt något tidigare???? så ingenting som måste lösas är deras problem, de tycker inte de kan hållas ansvariga??? för problem vi har.
    Skall man leda ett helt land då får man nog faktiskt ha en plan på hur det skall göras också, allt är inte en invadringsfråga... jag är orolig... allvarligt.....  

Exakt för att inte tala om sd:s senaste utspel där dom kapade banden till sdu.
    Och Åkesson hävdar att reglerna är tolkningsbara och kan tolkas till att dom har rätt att göra så.
    Jag får en klar vision av att det är den agendan han skulle köra med i det mesta som han vill göra om det skulle finnas lagar som förbjöd det.
    Lagar är ju tolkningsbara och Åkesson lär tolka dom till sin fördel och dom som drabbas nackdel varenda gång oavsett om det är lagligt eller ej.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!