• apburen

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

FDFMGA skrev 2015-09-13 11:47:03 följande:
    Jag uppfattar inlägget från Anonym (Dumskallar) som tydligen bara finns kvar där du citerar personen som ett slags hot.

"Jag vet vem du är, tänk på vad du skriver". Det har hänt tidigare att personer som stått upp för det öppna samhället i inlägg här på FL har utsatts för hot privat, faktiskt så grova att de polisanmälts.

Nej, det finns inga uppgifter om mig på det öppna forumet som kan leda till min privata identitet och jag utgår från att de som arbetar som moderatorer inte har tillgång till registreringsuppgifter eller privata diskussioner i inboxen.

Suffering är ju synnerligen aktiv i den här tråden och han har ju tidigare ofta inboxat hotelser till folk som inte visar överdrivet stor respekt för SD-sekten, så jag gissar att det bara var ett tomt hot.

www.flashback.org/t1820754
    Flaggen, ta det lugnt. Det är inte är ett hot.
    Personen bakom nicket "Dumskallar" har jag kontakt med och kan meddela att det inte blir några kommentarer mer därifrån pga avstängning tills i morgon.
    Signaturer vill hälsa dig att h*n känner igen ditt sätt att "argumentera" (dumförklara och tjata om klaner) från ett forum på FB.

Värre än så var det inte. Så du kan slappna av igen.

Personen är inte den du tror, alltså "Suffering".
  • apburen
    FDFMGA skrev 2015-09-13 13:58:56 följande:
    Förresten- Kan du inte berätta hur du bär dig åt för att skicka meddelanden till någon som skriver anonymt, i det här fallet som Anonym (Dumskallar).

Det är ju alldeles förträffligt att det är möjligt att göra detta, hade jag ingen aning om.

Hur gör man detSolig
    Jag känner personen privat så det är inte så komplicerat.
  • apburen
    FDFMGA skrev 2015-09-13 14:43:11 följande:
    apburen skrev 2015-09-13 14:19:36 följande:
    Jag känner personen privat så det är inte så komplicerat.

Jo, det var ju den världen Anonym (Dumskallar) refererade till i sitt hot.

Men det som är spännande är ju att Apburen kan känna igen en person som skriver anonymt. Det blir lite väl mycket fokus på FL och motsvarande lite på verkligheten om man till och med berättar för varandra vad man skriver under för anonyma signaturer här på FL.

Liksom: " Nu finns det en tråd där det går att skriva anonymt om SD, vilka anonyma nick tänker du använda där? Själv ska jag använda dessa"

Jag menar - även om jag skulle känna personer här på FL privat - så tror jag att de skulle betrakta mig som inte lite insnöad om jag överöste dem med meddelanden om vilka anonyma nick jag använderSkrattande.

Tja, om jag nu skrev anonymt. Jag har inte riktigt fattat vitsen med att skriva anonymt om det inte berör något som är mycket privat: Typ jag har ett väldigt missprydande födelsemärke i pannan, det ser ut som  två bokstäver, S och D. Bör jag ta bort märket eller lära mig leva med detta.
    Strunt samma, nu vet du iallafall.
    Bra att du är en så rekorderlig person. *tummen upp*
  • apburen
    nihka skrev 2015-09-13 21:32:42 följande:
    På vilket sätt har du uppfattat att jag skulle vara din vän? Du har väldigt fel där som med så mycket annat.

Givetvis är det rasistiskt att sammanställa uppgifter utifrån ett rasistiskt perspektiv. Hur skulle det INTE kunna vara det, men för all del protestera för protesterandets skull.
    Gosse så du upprepar dig!
    Samma mening i tre efter sig kommande inlägg.
    Tror du att verkligheten förändras om du tjatar tillräckligt ihärdigt?

Det är ett under att Putte fortfarande orkar svara dig.
    Putte har för övrigt helt rätt i det han skriver, allmänna uppgifter delges allmänheten. Helt i sin ordning.

Utöver det så tycker jag att det är bra att vi varnas för kriminella element i samhället.
  • apburen
    nihka skrev 2015-09-13 21:50:16 följande:
    Ja, det är med tre gånger, snart fyra med annat. Verkar dock inte hjälpa. Somliga greppar sent eller aldrig att givetvis är det rasistiskt att sammanställa uppgifter utifrån ett rasistiskt perspektiv.

Angående rasister rent generellt så tycker de ofta inte att det är rasistiskt att göra det, men det beror på att de antingen tycker att det inte är rasistiskt med ett rasistiskt perspektiv eller att rasism är bra.

Du menar försöker kriminalisera människor av ett visst ursprung utifrån vad andra med samma ursprung har gjort - rasism.
    Nej, jag menar att visa vem som är brottslingen.
    Det har inget med dennes landsmän att göra så länge de håller sig på rätt sida av lagen.
  • apburen
    Smecker skrev 2015-09-13 22:31:58 följande:
    Nej, de BÖR vara synliga, men det finns inga som helst krav från lagstiftarnas sida att de SKALL vara synliga. FL har rätt att moderera exakt hur de vill, utan någon som helst förvarning eller notifiering.
    En sanning med modifikation, det ska finnas klara regler som ska efterföljas.
  • apburen
    Smecker skrev 2015-09-14 13:08:08 följande:
    Jaså? Enligt vem då?
    Enligt alla skulle jag tro, ja möjligtvis med ett undantag? Dig.
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-09-14 12:56:26 följande:

Alltid lika roligt när argumenten tryter...

Nerfherder skrev 2015-09-14 13:46:51 följande:
    Och mig.
    Alltid lika roligt att skriva en oneliner?

• apburen
    Smecker skrev 2015-09-14 15:54:37 följande:
    På vilket sätt påverkas det privatägda FL av din tro? FL behöver inte redovisa några som helst regler om de inte vill, de behöver inte vara konsekventa om de inte vill, de kan byta, ändra och skita i sina egna regler bäst de vill. Och vet du vad? Du kommer ändå fortsätta hänga här.
    Säger man att regler ska följas så måste regler finnas, man kan inte bryta mot en icke existerande regel vet du.

I det sista har du däremot rätt, jag lär nog stanna ett tag till.
    Precis som i de andra forum jag brukar besöka.
  • apburen
    ölburk2 skrev 2015-09-16 10:49:06 följande:
    Du har helt rätt, SD är samma högerextrema parti som dom varit sen starten, det enda dom gör är att fiska röster genom att låta folk höra det dom vill höra
    Men skrapar man det minsta på ytan, så väller det fram SD-anhängare med järnrör på gatorna å kulsprutor på Öresundsbron.
    Men fy så hemskt!
    Var har du sett de där kravallerna?
    Att inte media berättat!!!
  • apburen

Fattar inte varför vissa är så anmälningskåta, oavsett om det är inlägg här i forumet eller skitnödiga socälskare. .

Det enda ni duger till är att anmäla folk eller att uppmana andra att göra det.

• apburen
    SecretMe skrev 2015-09-20 12:35:10 följande:
    Lite underhållande att ni börjat använda ordet Sverigevänner. Flört
    Ja, visst är det kul!

Jag var och lyssnade till den största sverigevännen av oss alla i somras, i Almedalen. Det var en upplevelse som ska göra nästa sommar igen.

Åkesson fick rejält med applåder!
  • apburen
    Anonym (???) skrev 2015-09-20 12:15:45 följande:

Har man inga argument att komma med så är censur och personliga påhopp det enda som är kvar.

En sak jag inte förstår i det hela är att dessa välfärds och europahatande individer bor själva och njuter av alla förmåner, vad får dom ut av att avskaffa dessa och förstöra för alla andra?

Det undrar jag också... och har gjort länge.
    FDFMGA skrev 2015-09-20 12:34:39 följande:
    Likmaskar har en mycket liten hjärna, särskilt arten Likmask Rasistus som med förkärlek ger sig på fyraåriga drunknade flyktingbarn.

Kännetecknande för den här sortens likmaskar är att de uppträder i flock och att det som vi Sverigevänner upplever som stank för dem är deras naturliga utsöndring som dessutom lockar till sig andra av samma sort.
    Vad yrar du om?
    Slåss de två hjärncellerna så lägg dig och vila en stund.
  • apburen
    todo nada skrev 2015-09-20 12:43:21 följande:
    Då kan ju du vackert klia dig i skägget och fundera på varför man inte ska sprida lögner.
    Om jag ändå hade ett skägg...
    Kan jag få klia i ditt istället?
  • apburen
    FDFMGA skrev 2015-09-20 12:46:49 följande:
    Jag förväntar mig inte att du ska känna stanken av den likmask som krälade fram och försökte visa hur man gör propaganda av en fyraårig pojkes död.
    Men för fan människa, ge dig!

JAG har INTE sagt ett ont ord om varken pojken eller hans pappa det ska du ha klart för dig.
    Jag tycker det är oerhört tragiskt att denne lille pojke inte fick leva mer än tre år.
    Blanda inte in mig i det tack.

Din iver att kalla människor för likmaskar är det lägsta du åstadkommit hittills.
    Grattis.
  • apburen
    FDFMGA skrev 2015-09-20 13:02:21 följande:
    Jo, du började vaja av förtrytelse när todo nada förklarade att hon skulle anmäla inlägget  från ett rasist som försökte göra propaganda av en drunknad fyraåring.  Det är faktiskt jävligt obehagligt när rasismen är så gränslös att den ger sig på en död fyraåring.

Dessutom. Det här är ett privat forum där det tydligt har förklarats att det inte är tillåtet med rasistisk propaganda.

Lämpligen så beger man sig till avpixlat och tömmer tarmen om man känner hur behoven blir för påträngande - eller tar på sig en blöja om man ska vara kvar här.
    Jag är trött på det hysteriska anmälandet, det var DET jag tog upp.
    Inte sanningshalten i inlägget som ev skulle anmälas.

Jag är av uppfattningen att när/om någon gör bort sig, skriver idiotiska saker och liknande, att inläggen får vara kvar och påvisa skribentens dumhet/rasism eller vad det nu må handla om.
    Det visar för andra var personer har sin  hemvist och det är bra att veta.

Det var DET mitt inlägg handlade om.

Jag är överens med dig(!) i att det är åt fanders att utnyttja det stackars barnet, i alla riktningar. Det är en förfärlig händelse oavsett orsaken, pojken var iallafall inte skyldig till något.

Vad som är propaganda är godtyckligt, vissa har snava ramar andra är med vidlyftiga i sina bedömningar.
    Vissa anser att man är rasist för att man vill dra ner på invandring, andra inte.
    Alla däremot borde se rasismen i att påstå att "negrer" skulle vara på ett visst sätt.

De som har sådana åsikter håller jag med dig om att de kan ta på sig en blöja, eller för den delen kan de gärna skita ner sig också.

Vi är inte överens om mycket men kom inte dragande med lögner, har du några åsikter i övrigt om vad jag skrivit så är du välkommen så ska jag bemöta dig.
  • apburen
    todo nada skrev 2015-09-20 13:08:04 följande:
    Så klart du tycker det är tragisk, vem gör inte det? Därför vill ju du lika lite som jag att fler lögner kring denna tragiska händelse sprids, eller hur?
    Jag vet inte vad som är sanning och lögn och det vet inte ni heller som "slåss" om det.
    Det jag däremot vet är att det är fruktansvärt att pojken inte fick leva och det tror jag alla håller med om.

Nu låter jag den stackars pojken vila i frid.
  • apburen
    todo nada skrev 2015-09-20 13:08:57 följande:
    Jag har inget skägg dessvärre, men du kan få gnugga en av alla mina geniknölar om du vill och hoppas på det bästa.
    Tack för erbjudandet  men jag avstår. 
    Jag har gott om egna vet du. {#emotions_dlg.flower}
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-09-20 14:52:16 följande:

Har ni kommit på varför ni inte ska rösta på SD nu?

Nej, absolut inte. De får min röst för tredje gången nästa val.
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-09-20 15:50:20 följande:
    Det förvånar mig. Inte.
    Nej, det förvånar ingen annan heller. Solig
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!