• K Markatta

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

FDFMGA skrev 2015-09-13 18:04:28 följande:
    Länkar till avpixlat är inte tillåtna på FL. Har sådana inlägg nekats så har det blivit felbehandlat.
    Anmäl alla sådana inlägg som du stöter på i en debatt så hojtar jag till åt våra moderatorer.

Ha det gott
    Charlotte
    Kollade runt lite och hittade inlägget i det här tråden:

www.familjeliv.se/forum/thread/73429338-ok-med-rasism-och-nazism-men-inte-kalla-det-vid-sitt-ratta-namn/1

Det är en tråd som startats av en numera inaktiv användare som klagar på forumets moderering. Forumvärd har ryckt ut i tråden och klargjort precis som du skriver att det inte är tillåtet att länka till avpixlat men också att det inte är tillåtet att kalla någon annan på forumet för rasist. Hon uppmuntrade oss stackars medlemmar att anmäla överträdelser.

Jag vet inte om samma hårda regler gäller fortfarande men så hette det för ett år sen i alla fall.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2015-09-14 22:13:37 följande:
    Intressant val i Norge ikväll. Den första prognosen pekar på att fremskrittspartiet (som politiskt ligger ganska nära SD) backar medan S och MP ökar starkt.
    Svenska S och MP är ju mycket sämre än de norska motsvarigheterna så det är inte så konstigt.
  • K Markatta
    Smecker skrev 2015-09-20 22:16:33 följande:
    Som äkta Sverige-vän är jag stolt över mitt land. Självklart kommer vi äkta Sverige-vänner kämpa till sista droppen mot intolerans, egoism, rasism och mörkermän, och för medmänsklighet, öppenhet och tolerans. Vi hedrar vårt land genom att föra dessa stolta traditioner vidare.
    Näh, sånt är man bättre på i andra länder.
  • K Markatta
    todo nada skrev 2015-09-22 10:10:24 följande:
    Det är bedrövligt att det ska behöva kablas ut bilder på drunknade barn för att omvärlden ska reagera och agera.
    Fast omvärlden har väl inte gjort särskilt mycket för att stoppa kriget i Syrien efter att bilderna kablades ut?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2015-10-03 11:52:28 följande:
    Enligt Valu så skulle SD få 10,5% av rösterna (jämfört med 12,8% som blev det slutliga resultatet).
    Det var enligt en prognos de tagit fram och inte enligt rådata. I prognosen tänkte de sig att sd nog skulle bli underskattade och la därför på ett par procentenheter på deras resultat. Underskattningen var dock större än väntat och därför visade även prognosen på ett klart lägre resultat än det faktiska valresultatet.

Det här är också något man får fundera på när man ska försöka värdera olika typer av opinionsundersökningar. I VALU intervjuade man ett mycket stort antal personer och de kom inte från någon självrekryterad panel utan har vad man kan bedöma valts ut slumpmässigt. Ändå blev resultatet helt åt skogen.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!