• Mandel

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Flash Gordon skrev 2015-09-10 15:06:13 följande:

Sentio har visat sig vara bäst på att förutspå SD:s siffror i tidigare val.

SD blev andra största parti

www.aftonbladet.se/nyheter/article21390075.ab
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Solidaritet skrev 2015-09-29 07:31:02 följande:
    Nej, det handlar inte om att någon betalat in för mycket skatt. Det handlar om att ROT är en skattesubventionering. 

Om ROT inte fanns skulle du inte få återbäring på de pengarna. Varför? Därför att det inte är skatt du betalat in för mycket, utan ett avdrag. Precis som du kan göra avdrag för resor till och från jobbet, men om jobbresorna inte tillräckligt mycket för att motivera ett avdrag kommer du heller inte att få återbäring på resekostnaderna. 

Det är en kostnad för staten. 
    Du får naturligtvis tro annorlunda. Det är också en demokrati. Du har rätt att ha precis hur fel du vill. Din rätt att ha fel stödjer jag till 100 %. 
    Det är inte en kostnad för staten. Det är en minskad inkomst. Eller inte.Jag får inga pengar, jag slipper betala.
    Jag får ex taket lagat och får en rabatt på min skatteinbetalning till staten det året med x - antal kronor. 
    Hantverkaren som utför jobbet får däremot betala full skatt för den tid han utför jobbet. Den lön han tar ut.
    Om jag hade lagat taket själv hade jag fått betala in full skatt men hantverkaren inte haft något jobb alls och inte betalat någon skatt.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!