• Gert

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Det skriver DN. Hahaha! Peter Wolodarski har gått ut med att DN ska ägna sig åt en agendasättande journalistik. Agendasättande mot SD alltså.

Varför skriver inte DN och andra svenska medier om att tusentals IS-krigare blandar ihop sig med flyktingströmmarna till Europa? Sån journalistik borde journalisterna ägna sig åt i stället för snyftreportage och hets mot SD.

Give ´em Hell!
  • Gert
    Analysera mera skrev 2015-09-09 16:44:50 följande:
    Enligt lagen är det helt OK att hetsa mot SD.
    Ja, men varför ägnar sig journalister åt detta?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-09 17:10:18 följande:
    Hade det varit sant så hade de skrivit det.
    Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees

www.westernjournalism.com/islamic-state-uses-refugee-crisis-to-smuggle-4000-jihadist-gunmen-into-europe/

Du verkar också tro att media bara skriver det som är sant. Mer fel kan du inte ha. Lyssna på den här SR-reportern som säger att medias uppgift är inte att beskriva verkligheten. Public Service i sitt esse!

Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-09-09 17:53:45 följande:
    Lätt byte, nere för räkning
    Vad menar du med nere för räkning?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-09 17:34:38 följande:
    Jag rekommenderar alla att läsa SD:s partiprogram som finns beskrivit i boken nedan, som även innhåller anvisningar hur SD ska ta makten.

gooo.se/Qeb I denna bok finner ni allt ni vill veta om SD:s rätta agenda, å som ni även kommer att märka, är SD:s partiprogram in till förväxling likt innehållet i den.
    Du fick med mycket i det inlägget. Folihattsvarning, Godwin´s law och en länk som går till pirate bay som förmedlar upphovsrättsskyddat material.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-09 18:23:10 följande:
    Du är verkligen rätt person att diskutera foliehattsvarning. Länkar till en av UKIPs största donatorer, och en sajt där drygt hälften av "nyheterna" är av sämre klass än Hänt Extra? Du får bevisa siffran 4000. Fakta, tack, inte påhittade "nyheter". Gertat, börjar du tappa det?
    Om uppgifterna stämmer eller inte lär framtiden utvisa. När kommer nästa halshuggning och islamistiska terrorattentat i Europa?

Vad säger du om SR-reportern?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-09 18:46:34 följande:
    Du menar att du sprider uppgifter som du vet om att du inte har en aning om ifall de är korrekta eller inte? Ja det är väl så man skall se på dina inlägg framöver.

Men för att återgå till dig:

Du påstår att det är sant. Bevisa det.
    Jag har inte sett uppgifter som bestrider uppgifterna. Har du?

Är det verkligen osannolikt att IS försöker etablera sig i Europa? Nej, till och med svensk media har gått ut med det och terrorexperter har sagt det.

www.dn.se/nyheter/varlden/tidning-is-har-lager-i-bosnien/

Vill du inte uttala dig om SR-reporterns erkännande att medias uppgift inte är att beskriva verkligheten?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-09-09 19:01:01 följande:
    Du brukar ju inte tro på SR, varför gör du det nu?
    SR är det mediet som tror mest på, men även det förtroendet håller på att urholkas. Det här var ett erkännande från en reporter och inte en nyhetsartikel.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-09 19:14:18 följande:
    Intressant. Så det är så källkritik fungerar, du slänger ur dig ett påstående som då skall tas för sanning eftersom du hävdar att det är sant, oavsett om du kan bevisa det eller inte, tills någon/något bestrider uppgifterna? Du har inte så många högskolepoäng, märker jag.

Länken till DN-artikeln bevisar inget. "Den extrema jihadistgruppen Islamiska staten (IS) har etablerat ett starkt fäste i Europa, uppger tidningen Sunday Mirror. I en by i Bosnien tros gruppen ha ett träningsläger." Märk väl, DN refererar något som Sunday Mirror påstår "tros". Svensk media har alltså inte "gått ut" med att det är sant. Var så god och försök igen.

Vi tar det en gång till. Du påstår:

Vi pratar inte som sannolikheter, utan om något som du hävdar är sant. Bevisa det.
    Du är rolig du. Du påstår på allvar att jag ska bevisa att Islamiska Satan har skickat sina krigare till Europa. Skrattande

Jag nöjer mig med att citera terrorforskaren Hans Brun i samma artikel: ”Jag är inte förvånad och skulle hålla det för troligt att de finns på flera platser i Europa”.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-09 19:35:21 följande:
    Nu är det ingen nyhet att IS finns i Europa, lika lite som det finns nazister å kommunister här. 
    Å jag är säker på att de även vandrar sida vid sida vid andra flyktingar som horor å madonnor.

Du vet, när en katastrof inträffar så drabbar de alla urskiljningslöst, den väljer inte sina offer.
    Så det är fullständigt ointressant ur humanitär synpunkt, vilka som kommer.
    En katastrof agerar man humanitärt å omedelbart på, lägger politik å käbbel åt sidan, man tar som medmänniska sitt ansvar, allt annat är fel.
    En vacker tanke, men det fungerar inte så i verkligheten. Den stora majoriteten lever under förfärliga förhållanden i flyktingläger. Varför tar Sverige biståndet som skulle gå till dem och lägger i stället pengarna på att finansiera migrationen? De rika flyktingarna kommer till Europa medan de allra fattigaste bor kvar. 

Varför agerar inte Sverige humanitärt mot den stora majoriteten flyktingar som finns kvar i lägren?

Sen undrar jag om du tycker att det är OK att IS-terrorister tar sig in i Sverige för att här vänta på att utföra attacker. Vill du ha en gränspolis och säkerhet i flyktingmottagandet över huvud taget?
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!