• Nerfherder

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Gert skrev 2015-09-10 17:14:32 följande:

Tre år och på den tiden hinner SD få egen majoritet. 

Mest troligt självdestruera
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 20:49:12 följande:

Precis!!

Snacket om att dom inte flyr TILL något är rent Skitsnack.

Hur det vore det om folk kunde koppla in hjärnan innan dom skriver något.

Till att börja med läsa vad tråden handlar om, innan man skriver något.
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 20:56:53 följande:

Naw. Har du det jobbigt nu?

Lägg fram något vettigt varför sverige är mera lockande än Danmark annars.

Språket?

Inte lika många rasister, men det har jag sagt tidigare. Har du något alls att säga, om TS? Eller blev det jobbigt nu?
  • Nerfherder
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-10 21:02:12 följande:

Hmm fast oavsett hur kan man tycka att det är okej att det till exempel kostar 5000-6000 kr PER DYGN!! för ett ensamkommande flyktingbarn hit till Sverige? Jag menar hur kan det på något sätt vara bra? Det är över 100.000 per månad, för ETT!! flyktingbarn. Som skattepengar går till. Oavsett vad man röstar på kan jag bara inte förstå hur man kan stötta den sinnessjuka "lösningen". Man behöver inte vara något mattegeni för att förstå hur mååånga miljarder som går åt.

Det enda jag kan tänka på är att Sverige skulle passa att vara med i lyxfällan.

Jag är för ett samhälle med en välfärd där man hjälper folk som har det svårt, sjuka, arbetslösa. Att skattepengar går till skola, sjukvård som alla ska kunna få.

Det enda jag kan se här är att de som gynnas är de privatägda bolagen som får alla skattepengar i sina fickor. Samtidigt som samhället förstörs, för alla, oavsett om du är flykting, född i Sverige osv. Det här KAN inte vara bra för någon!!!?!?

Man förstår varför Reinfeldt sa "öppna våra hjärtan" när allt det här i slutändan kommer göra så hela välfärdssystemet kollapsar.

Kan inte folk tänka efter lite?? Nu skiter jag i rött blått Sd osv. Vad är på sikt bra för Sverige? Vad hjälper först människor? Vilket land vill vi vara om 10-20-30 år? Kan ett land som har bostadsbrist, stor arbetslöshet och liknande ta in så stora mängder flyktingar utan att driva sig själva i fördärvet?

Jag skulle så gärna vilja att det går och man vill såååå gärna hjälpa Alla. Citatet "en kan inte göra allt, men alla kan göra något" passar bra här. Sverige som Ett land kan inte göra allt - hur gärna jag du eller någon annan vill det. Man måste tänka förnuftigt. Hur gärna man en vill så finns det ett stopp. När barn far illa i sina flyktinghem för att det inte finns tid att utreda familjerna pga ökade trycket!!!? Asylsökande som strejkar för förhållanden på flyktingboenden är hemsk. Människor som kommer från krig med hemska minnen - får ingen hjälp utan blir satta ensamma i en tom lägenhet. Är vår uppgift att hjälpa eller vad är det som händer???

Är det verkligen förnuftigt att ett land som går på knäna när det gäller integrationen ska ta in och ha ansvar för så mycket fler människor?

En stor del som kommer har dessutom tagit sig hit med stora summor pengar. De fattiga - sjuka- vilka hjälper dem? De som är mest behov av hjälp??

Trodde som sagt pengar var till för att hjälpa de utsatta i samhället - och i andra länder. Allt som händer nu är inte rätt på något sätt.

Så du anser inte att flyktingar, och ensamkommande barn är "utsatta i samhället"?
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:10:45 följande:

Jo. 3 åringen var kom ju som ts också skriver från Turkiet.

Han hade bott där i 3 år.

Mamma och syskon dig också på samma sätt.

För att pappan ville ha nya tänder.

Men media spelar ju direkt offerkortet när dom får chansen och vinklar det. Och svenska folket sväljer det helt.

Och nej, än finns det inte så många "rasister" men det lär ju bli så som det verkar.

Fel tråd, igen. Gör om, gör rätt!

www.familjeliv.se/forum/thread/75734235-funderar-du-pa-att-rosta-pa-sd-las-det-har

Vi befinner oss i den här tråden!
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:31:52 följande:

Det är nog du som är i fel tråd.

3 åringen är med i ts som du tjatar om.

Fan, du har ju rätt. My bad faktiskt. Ber om ursäkt.
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:35:36 följande:

Det är nog du som är i fel tråd.

3 åringen är med i ts som du tjatar om.Japp. Av IS. Det stämmer bra det.

Och nu efter 3 år i Turkiet ville han ha nya och på så vis miste han 3 familjemedlemmar.

Och du Läser bara aftonhoran.

Igen, nu missade ju du mitt svar...
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!