todo nada skrev 2015-09-12 11:04:44 följande:
Du menar att dessa enstaka individer som begår en brottslig handling ska representera att muslimer som grupp tvångskonverterar? Hur urbota stora problem har du med tänkandet?
Det är fel enligt både Koranen och lagen som råder i Pakistan att göra som dessa enstaka individer ute på vichan i aftghanistan gjorde.
Hur många kristna stödjer präster som våldtagit barn/ungdomar? Eller all historisk blodspillan? All tvångskonvertering till kristendomen som faktiskt skett genom svärdet så som personen jag diskuterade med uttryckte det (fast om muslimerna då).
Eller alla kristna du känner tycker kanske detta var okej? Alla är ju kristna så då måste de ju hålla med, right?
Du kanske ska ta och se vad en diskussion handlar om från båda sidor innan du hoppar in och tar dig friheter som att skriva att jag "hånar", och att jag påstår att muslimer "absoluuuuut inte tvingar på människor sin religon".
Det finns idioter inom alla kategorier av troende, det jag besvarade var att personen påstod att "muslimerna försöker erövra Europa med svärdet för att tvinga på islam, precis som de gjort förut och misslyckats"
Vilket ju inte stämde har vi konstaterat utifrån den länk till det påstådda kriget som personen skickade.
Men en liten eloge ska du få i ditt försök att "rädda" din meningsfrände. Synd bara att det föll platt på att du inte lever som du lär i det avseendet att man inte ska "lägga ord i munnen på andra", när det är PRECIS just det du inleder ditt inlägg med.
Hyckleri stavas det.
Vad var det du inte förstod i mitt inlägg? Jag skrev stoppa inte saker i min mun och det första du gör är att göra det? Tack men jag kan säga vad jag själv menar och tycker. Jag har varit i den här tråden sen iförrgår och har redan fått höra att jag tycker att de flyktingar som kommer hit inte är utsatta, att jag dömer ut alla muslimer för att det finns de som praktiserar sin relegion extremt, att jag är något sd-kräk etc etc..
Snälla någon måtta får det vara. Det kanske funkar på andra att skrika ut sig att den menar det ena och det andra och är rasist m.m. Men vill du föra en diskussion med mig dår du överlåta mina åsikter till att vara just MINA. Och så kan du stå för dina egna..
Det enda jag kan se som extremt främlingsfientligt är dina kommentarer om islam som att de skulle vara sämre än kristna utifrån en artikel jag länka. Hur inskränkt och rasitisk är man inte om man gör de jämförelserna? Vart får du allt ifrån? Den enda som visar och uttrycker tydliga rasistiska åsikter av oss två, är bara du. (Hyckleri....).
En annan sak -ska du göra jämförelse med kristendomen så går det med nutid och inte med sånt som hände för flera 100 år sedan... Korståg och svärd hit och dit hör väl knappast till vanligheten bland dagens kristna.