-
Vad gör 1 miljon invandrare om dagarna?ölburk2 skrev 2015-09-12 14:49:00 följande:Nää, vi har förstått att du heller lever i ett rasistiskt, urarmat fattig Sverige, med nedmonterad välfärd, utan ett fungerande ekonomiskt system, då kapitalismen inte fungerar i ditt samhälle. -
Så kommer det igen. Alla som inte vill ha en stor invandring har en vidrig människosyn. Man är rasist och xenofob och allt möjligt. Allt höger om AFA är fascism!SpanskaFlugan skrev 2015-09-12 14:18:15 följande:Den här tråden har helt spårat ut. Ni har en vidrig människosyn, ni vet vilka ni är, vidrig, vidrig människosyn. Allt kokar ner till att ni inte vill ha hit människor från andra länder, sen försöker ni skönmåla det med bleka argument om att de inte har skäl, att de bara är ute efter bidrag, att se bara är bortskämda, att de myglar, är lögnare men allt handlar om att ni är xenofober men ni har inte ens ballar nog att stå för det! Jag har fan i mig mer respekt för någon som öppet vågar säga att de har fördomar om muslimer och inte vill ha dem här än de fega kräk som här i tråden vrider sig in och ut i sina försök att hitta ursäkter för sina åsikter. Skämmes ta mig fan och ni bör be en extra bön till vad det nu är ni kan tänkas tro på att ni inte återföds som dyngbagge i nästa liv eller ännu hellre, syrisk flykting.
-
Du vet väl att även ungdomsförbunden för Socialdemokraterna och Moderaterna bröt med sina moderpartier en gång i tiden.ölburk2 skrev 2015-09-13 10:18:14 följande:Tack o lov för SDU, dom vågar åtminstone stå för sina åsikter, å erkänner att moderpartiet SD enbart lever på sina lögner.
-
Bara för att svensk sjukvård har bäst kvalitet i jämförelse med andra länder behöver inte det betyda att svensk sjukvård är i toppklass. Bland jämförande länder så har ju Sverige högst skatter också.KillBill skrev 2015-09-13 10:29:38 följande:Du hänvisar till en debattartikel som är mer än 1 1/2 år gammal och som är skriven av VDn för läkemedelsföretagens branschorganisation. Det förstår du väl att det inte är en neutral källa. Han försöker ju skapa opinion för att sjukvården ska köpa mer läkemedel.
Om du vill ha färsk info om hur det står till med Svensk sjukvård så rekomenderar jag i stället rapporten; Svensk sjukvård i internationell jämförelse 2015 som kan laddas ner här: webbutik.skl.se/sv/artiklar/svensk-sjukvard-i-internationell-jamforelse-2015.html
Av rapporten framgår att Svensk sjukvård tillhör den bästa i världen. När man mäter kvalitet så är Sverige bäst.
-
Vad är det som är odemokratiskt med att bryta med sitt ungdomsförbund? Menar du att Socialdemokraterna och Moderaterna var odemokratiska när de bröt med sina ungdomsförbund?KillBill skrev 2015-09-13 10:39:40 följande:Du måste dock hålla med om att det ser illa ut att samma personer som före årsskiftet, i hårda ordalag, kritiserade Decemberöverenskommelsen för att vara odemokratisk nu agerar odemokratiskt mot sitt eget ungdomsförbund. -
Mmm... om Sverige har den bästa sjukvården i världen heter jag Allan.KillBill skrev 2015-09-13 10:43:35 följande:Gert, Innan du uttalar dig så borde du läsa hela rapporten (som jag länkat ovan) annars är risken stor att du dumförklarar dig själv. -
Du verkar heller inte ha läst på om varför SD bröt med SDU.KillBill skrev 2015-09-13 10:48:12 följande:Jag har inte läst på hur det gick till när S och M bröt med sina ungdomsförbund så jag vet inte om de agerade odemokratiskt men jag kan konstatera att SDs partiledning agerar odemokratiskt när de väljer att starta ett nytt ungdomsförbund bara för att det tidigare ungdomsförbundet valde en ledare som inte gillades av SDs partiledning. -
Ja, det har jag.KillBill skrev 2015-09-13 11:30:22 följande:Ja, det har jag. Har du läst om varför S och M bröt med sina ungdomsorganisationer?
-
Skulle vara intressant att jämföra lönerna för sjuksköterskor i de olika länderna, samt hur höga skatter varje land har.KillBill skrev 2015-09-13 11:37:58 följande:När man ställer produktiviteten i relation till kvaliteten så hamnar emellertid Sverige återigen i topp: -
Nu är det kris hos tidningsredaktörerna.
www.youtube.com/watch&v=70NgOf1H-nE