Inlägg från: Anonym (galenskap) |Visa alla inlägg
  • Anonym (galenskap)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

KillBill skrev 2015-09-13 10:29:38 följande:
    Du hänvisar till en debattartikel som är mer än 1 1/2 år gammal och som är skriven av VDn för läkemedelsföretagens branschorganisation. Det förstår du väl att det inte är en neutral källa. Han försöker ju skapa opinion för att sjukvården ska köpa mer läkemedel. 

Om du vill ha färsk info om hur det står till med Svensk sjukvård så rekomenderar jag i stället rapporten; Svensk sjukvård i internationell jämförelse 2015 som kan laddas ner här: webbutik.skl.se/sv/artiklar/svensk-sjukvard-i-internationell-jamforelse-2015.html

Av rapporten framgår att Svensk sjukvård tillhör den bästa i världen. När  man mäter kvalitet så är Sverige bäst.

I likhet med övriga instanser i landet som sociala skyddsnätet 

www.di.se/di/artiklar/2015/7/23/sveriges-socialtjanst-befinner-sig-i-fritt-fall/

Så är även vården i fritt fall.

www.dagenssamhalle.se/debatt/sjukvardsekonomi-i-fritt-fall-kraever-nya-loesningar-13409

Det hjälps då inte att fylla landet med nya vårdtagare som inte betalar för sig, nytt folk som för med sig nya sjukdomar vi har vaccinerat bort i landet, nytt folk som måste vaccineras ikapp.

Det hjälps heller inte att vården måste "solidariskt" bidra till galenskapen och man tar lokaler från psyk och missbrukarvård för att husera "ensamkommande barn".
    Vi blir inte friskare för att man nedmonterar vården.

Hjälps heller inte att kvotera in "läkare" i yrket som knappa kan kommunicera.

Rakt av korkat att påstå vården är bra när folk blir utan vård eller hinner dö i kö.

• Anonym (galenskap)
    KillBill skrev 2015-09-13 11:16:45 följande:

Artikeln i DI är inte tillgänglig för fri läsning.

Artikeln i Dagens samhälle är skriven av den politiska oppositionen och den typen av subjektiv information är direkt olämplig att luta sig emot om man vill argumentera med fakta.

Fakta är att vården går omkull för den vanliga människan.

Att vi bedriver forskning fortfarande och når framsteg där är inte riktigt samma sak med väntetider på "akuten" upp till 12 timmar, fick själv vänta nio när jag kom in med brutna revben.
    Att det befolkas mer och mer av inkvoterade "läkare" som inte behärskar svenska vilket i sin tur leder till misstag som kostar folk livet.
    Att vårdköer sträcker sig upp till flera år, att folk ringer in bara för att få höra ingen tid finns återkom nästa vecka.
    Att man nedmonterar vården till förmån av lyxasylanter.

Det sista är en ny påfund vilket inte återspeglar sig i statistik än så att luta så på äldre sådan gör att man bara sprider faktafel omkring sig.

Fast det har ni inget emot märker jag.

• Anonym (galenskap)
    MsFry skrev 2015-09-13 16:46:58 följande:
    Oh no, disaster! En liten idrottshall på Östermalm i Stockholm används till att härbärgera flyktingar! Jag förstår nu att välfärden har kollapsat!

Den, och studentbostäder och vårdplatser och äldreboenden och en massa annat så tas ifrån folket som betalar och ges till dom som inte gör det.

nihka skrev 2015-09-13 16:57:25 följande:
    Det spelar ingen roll om flyktingen har pass. Inga flyktingar får gå ombord ett internationellt flyg från utan dokument som utresetillstånd eller visum och visum utfärdas inte till flyktingar.

Varför är det så otroligt svårt för dig att ta in detta?

Men suck, nej inte utan att ha sina papper i ordning nej, och dom flesta av dom skiter stort i att ha det pass försviner lämpligt på vägen.

Mobilen däremot den överlever allt. 

• Anonym (galenskap)
    Anonym (b) skrev 2015-09-13 17:17:56 följande:
    Japp, det är det som kallas solidaritet, människor som hjälper varandra.
    För mig är det något fint.
    Men inte för dig?

Nej, det är det som kallas för galenskap.

Vilken sida i den konflikten vill du solidariskt puckla med?

Anonym (b) skrev 2015-09-13 17:20:33 följande:
    Fler påståenden om människor du inte vet något om.
    Kan du försöka avhålla dig från att snacka skit om andra.
    Ska du anklaga vänta tills du har bevis för det du anklagar andra för, det är så vi gör i Sverige, vi utgår ifrån att människor är oskyldiga tills motsatsen bevisats.
    Det tycker jag är en bra sak. 

Jag vet vad dom är skyldiga till, därmed så anmärker jag det.

Anonym (b) skrev 2015-09-13 17:11:25 följande:
    Jag har läst dina inlägg i många trådar nu och dom saknar helt sans och vett, däremot är dom fyllda med fördomar, hat och paranoia.
    Det tar du ut på främmande människor som aldrig gjort dig något. 
    Det är vidrigt av dig. 
    Men jag tror också att du mår riktigt dåligt och att du faktiskt tror på det du skriver, 
    Jag är också övertygad om att inget som vi här kan skriva skulle kunna få dig att ändra uppfattning, du är inte öppen för att ta in nån annans synpunkt.
    Du vill bara sprida din propaganda.

Snälla du för din egens skull sök hjälp för det här, för vi kan inte hjälpa dig här och det här är inte friskt. 

Har inte gjort mig nått, dessa "människor" förstör allt vi har byggt upp och står för.
    Som påpekats ovanför, är det så du vill Sveriges gator ser ut?

Men du har rätt i en sak, jag mår dåligt, när jag ser detta pågå i Sverige och tittar på riktigt bakom flötet folk som stöttar detta.

• Anonym (galenskap)
    todo nada skrev 2015-09-14 10:12:50 följande:
    Bra skrivet. Det är inte flyktingarna som är problemet, flyktingarna är en effekt av problemet.

Hoppas resten av EU lyssnar på Merkels uppmaningar.

Och stänger gränserna?

Det kan man fanne mig hoppas.

• Anonym (galenskap)
    todo nada skrev 2015-09-14 10:32:37 följande:
    Har du blandat ihop Merkel med Åkesson?

Merkel uppmanar resten av Europa att ta sitt ansvar i att bidra till flyktingkrisen så som Sverige och Tyskland gör.

Hade du suttit på den syriska sidan sv gämsen hade du dessutom bett för motsatsen, att gränserna skulle hållas öppna så du och din familj slipper dö utan att ens få chans till flykt. Nu är det ju inte riktigt så i Syrien, där är Palestina ett bättre exempel på människor som gjorts till fångar i sitt eget land.

Tänker mer att bortom all nobel skitsnack så har Tyskland stängt ner gränserna på grund av invasionen, dom klarar inte att hantera landet.

Att Merkel uppmanar EU till kollektivt självmord vet vi redan, däremot har hon ingen med sig på det.

Vad säger du om inlägg 646 vilken sida ska vi nobelt backa upp?

• Anonym (galenskap)
    ölburk2 skrev 2015-09-14 10:54:59 följande:
    Tyskland har inte stängt gränserna, utan temporärt infört gränskontroller, detta för att så många andra länder vägrar ta sitt ansvar, vilket är nåt helt annat än att stänga sina gränser.

Tyskland drar i bromsen då det är inte hållbart det dom håller på med, i motsatsen till länder som tar sitt ansvar börjar det först nu komma fram till dom att det kanske inte är så bra eller populärt bland egen befolkning att bara låta papperslösa välla in i landet.

todo nada skrev 2015-09-14 11:03:59 följande:
    Utnyttja systemet? Människor som flyr kriget? Fråga vilken syrisk flykting du vill, om de hellre hade stannat i Syrien ifall det inte var krig, och jag kan lova dig att majoriteten inte hade satt sina familjer i små båtar/flottar på Medelhavet. De flydde inte innan kriget, vilket de med din syn på saken borde gjort om det var bidragen som lockade.

Vi ligger som det 15 rikaste landet i världen just nu, oss går det ingen nöd på.

Nu får det vara nock med skitsnacket, Sverige håller på att ta nödlån för att bekosta invasionen så lägg bara ner att vi skulle ha det bra ekonomisk.

Dom flydde inte under kriget heller, har det kommit ett nytt krig som berättigar folkvandringen vi bevittnar nu?

Om man helt skiter i rapporter om terrorister bland "flyktingar", vad som händer på våra gator eller vad det kostar, en sak undrar jag, vad är det för fega kräk som "flyr" till bidrag när dom behövs på plats?
    75-80% av dom är män i krigsför ålder, om man bara tar dom som "flydde" till bidrag så behöver man inte ens beväpna dom, bara mängden är nock att promenera fram och tillbaka över is.
    Hur skulle det se ut om dom flesta av "oss" skulle fly till säkerhet framför att ta upp vapen mot Hitler?

• Anonym (galenskap)
    todo nada skrev 2015-09-14 11:48:13 följande:
    Självklart klarar inte Tyskland och Sverige att själva lösa flyktingsituationen, det är därför de försöker sätta press på övriga länder.

Dessutom är det EIB som sagt att de kan ställa upp med lån till de EU länder som behöver bygga ut sitt system för flyktingmottagande. Vilket Sverige ska överväga om ett sådant lån är aktuellt för oss. Så det du skriver stämmer inte, Sverige har inte sökt något nödlån.

Och än en gång, hade de "flytt till bidrag" här i Sverige hade massorna börjat välla in långt innan det blev krig, så den teorin du har faller på den saken.

Sedan undrar jag om du vet hur fryser ut i Syrien? Det är inte bara IS som gör problem, utan det finns fler konflikter inbakat i det hela med.

Självklart blir inget löst om man bara låter dom komma hit och förlänga interna konflikter till våra gator.
    Som vi har sett senaste dagar när turkar och kurder har drabbat samma både i Sverige och Tyskland, ansvarstagande länder har inte naivt trott att detta inte skulle hända, dom visste mycket väl vad man bjuder in när man låter muslimer få fotfästet.
    Dom kommer kriga vidare mot varandra och oss som dom alltid har gjort.

Inget blir löst genom denna inhumana och ansvarslösa politik som lämnar dom mest utsatta att ruttna bort och bjuder några få på lyx.
    Männen som kommer hit nu av olika anledningar behövs inte här, dom behövs där nere där dom aktivt jobbar för att ta tillbaka sina länder från terrorister och bygger upp dom igen.

Sverige som har kört egna finanser i grunden behöver nu ta nödlån om lyxasylanter ska få fortsätta komma, du kan givetvis skriva om det bäst du vill men man kommer inte ifrån faktum, massinvandring = nödlån när egna pengar tog slut.

Det är du som påstod att dom flyr krig, det har varit krig där i flera år nu, märkligt att floden av lyxasylandet började inte förrän nått år senare, först efter att Sverige har lovat dom en massa och ryktet har spridit sig.

Du har en jäkla förmåga att undvika svara på obekväma frågor men kan du säga mig rent praktiskt vem som blir hjälpt och med vad i detta?

• Anonym (galenskap)
    todo nada skrev 2015-09-14 12:47:28 följande:
    De klarar inte av att ha kontroll över strömmen som kommer dit, att de "stängt gränserna" är ju bara ditt hittepå. Det handlar om att upprätta bättre kontroll vid gränsen, inte att stänga den.

På vilket sätt skulle det bli kollektivt självmord menar du om hela EU skulle hjälpas år att hantera effekten av situationen i Syrien?

Det finns ingen frågeställning i inlägg 646 vad jag kan se..?

Skitsnack, dom stänger gränser och lämnar Schengen, så den vägen stängs för papperslösa lyxasylanter.

Har man papper i ordning däremot vilket dom flesta av dom inte har så får man kanske komma in.

Situationen i Syrien? Nu får du verkligen lägga ner med ditt skitsnack, över hälften som kommer hit nu har inget med Syrien att göra eller krig överhuvudtaget, mer än konflikter dom för med sig.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asylsokande---de-storsta-landerna.html

Vad som händer när man låter för många muslimer klumpa ihop sig på ett och samma plats behöver jag vä'l inte länka till, så pass i förnekelse kan inte ens du vara, en mer långsiktig problem är att vi själva blir åsidosatta om detta tillåts att pågå

www.svt.se/nyheter/orb-n-migrantvagen-ett-hot-mot-hela-europa

Ja det finns en frågeställning i det inlägget, efter vi har släppt in dom och konflikten fortsätter, vems sida ska vi ta?
    I det aktuella fallet, eftersom det inte finns bara krigsflyktingar som du och många med dig brukar klumpa ihop dom till utan två hatiska grupperingar som vill inget mer än att döda dom andra så, kurder eller turkar?

• Anonym (galenskap)
    todo nada skrev 2015-09-14 13:43:38 följande:
    Så du menar att varenda tidning, som raporterat det jag skriver ljuger? Tyskland ska inte stänga gränserna, varför hittar du på något sådant?

Och jag upprepar; hade det handlat om bidragen, varför kom de då inte tidigare?

Du missade kanske att diagramet från Migrationsverket du visar gällde t.o.m augusti i år, om du istället tittar på diagramet en bit ovanför där du hittade den du länkade till så finns denna;

Fint exempel du hänvisar till i din sista artikel också.. www.svd.se/sjostedt-sverige-borde-ta-ledningen-i-att-napsa-ungern

Dom har redan stängt gränserna, att införa passkontroll för att bromsa inflödet kan inte längre räknas till att ha öppna gränser som vi alla hade i eu tills nyligen.
    Sen att du vill kalla det annat förändrar inget, Tyskland börjar få nock.

Varför kom dom inte tidigare? Har du missat att Sverige har dragits med massinvandring dom senaste åren?
    Varför dom kommer i horder nu däremot kan man spekulera om, dom flesta vill till bidrag, hur många av dom är på väg hit med annan agenda vet gudar bara.
    Att vi har fått ryktet som värdens mest naiva land kommer vi heller inte ifrån vilket ökar bara invällandet.
    Kanske fattar dom att det finns endast så mycket bidrag att få och den som kommer sist blir utan?

Jaha, så du viftar bort statistik från Migrationsverket och ersätter den med annan statistik från Migrationsverket som säger exakt samma sak jag har sagt, är du smått förivrad?

Vad nån sjuklövermupp säger till media bryr jag mig inte om, har i princip slutat ta dom på allvar sen vidrig propaganda började spridas runt om i media där man exploaterar döda barn för egen vinning, vad det nu kan vara.

Varför blir jag inte förvånad att du bemötte inget av det väsentliga i mitt inlägg och bara kräker ur dig skit som ofta inte ens berör det du citerar.

Vi kan testa igen för det verkar som den posten var så pass obekväm för dig att du valde att selektivt inte ens kräka ur dig ovidkommande skit med en citat utan missade helt att citera.

Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 12:08:31 följande:

Självklart blir inget löst om man bara låter dom komma hit och förlänga interna konflikter till våra gator.
    Som vi har sett senaste dagar när turkar och kurder har drabbat samma både i Sverige och Tyskland, ansvarstagande länder har inte naivt trott att detta inte skulle hända, dom visste mycket väl vad man bjuder in när man låter muslimer få fotfästet.
    Dom kommer kriga vidare mot varandra och oss som dom alltid har gjort.

Inget blir löst genom denna inhumana och ansvarslösa politik som lämnar dom mest utsatta att ruttna bort och bjuder några få på lyx.
    Männen som kommer hit nu av olika anledningar behövs inte här, dom behövs där nere där dom aktivt jobbar för att ta tillbaka sina länder från terrorister och bygger upp dom igen.

Sverige som har kört egna finanser i grunden behöver nu ta nödlån om lyxasylanter ska få fortsätta komma, du kan givetvis skriva om det bäst du vill men man kommer inte ifrån faktum, massinvandring = nödlån när egna pengar tog slut.

Det är du som påstod att dom flyr krig, det har varit krig där i flera år nu, märkligt att floden av lyxasylandet började inte förrän nått år senare, först efter att Sverige har lovat dom en massa och ryktet har spridit sig.

Du har en jäkla förmåga att undvika svara på obekväma frågor men kan du säga mig rent praktiskt vem som blir hjälpt och med vad i detta?

• Anonym (galenskap)
    KillBill skrev 2015-09-14 14:26:08 följande:

Det är ett fånigt påstående att Sverige avser att teckna nödlån. Sverige har internationellt sett en låg statsskuld.
    EIB är ett investeringslån som ett land kan få för olika typer av investeringar. Lånet har fördelaktig villkor. Det är normalt förfarande för stat och kommuner att låna pengar. Staten har mycket förmånliga lånevillkor men det är inte alltid som exempelvis Sveriges kommuner har lika fördelaktiga lånevillkor. 
    Nu bereds  svenska staten, Sveriges kommuner och landsting  men också svenska företag möjlighet att teckna fördelaktiga EIB lån  (om de kan koppla lånet till satsningar som kan kopplas till invandringen). Det är positivt. 

Lånar du pengar när du har plånboken fylld till bredden eller lånar du pengar när du inte har några?

• Anonym (galenskap)
    todo nada skrev 2015-09-14 14:34:31 följande:
    "? De inre gränskontrollerna kommer inte att lösa alla problem. Men det ger oss mer tid och gör det möjligt att upprätta ordning och reda vid gränserna, sade Thomas de Maizière från Angela Merkels parti CDU, under en presskonferens i Berlin på söndagseftermiddagen"

mobil.dn.se/nyheter/varlden/tyskland-stanger-gransen/

Det är förjävligt att resten av EU inte tar ansvar tillsammans med Tyskland och Sverige. 63.000 människor som anlänt i München bara senaste två veckorna, 10.000 av dessa kom bara under lördagen. Det är självklart att det måste finnas någon form av kontroll av massorna som väller in, det förstår ju vem som helst.

Det som avses med att "stänga" är att det var öppen väg rakt in i Tyskland där förut. Nu kommer det stängas igen så att de effektivare ska få kontroll och kunna påbörja handläggning av de flyktingar som anländer.

Diagrammet jag la upp visar ökningen i antalet flyktingar som har med Syrien att göra. Vänta tills årsskiftet ska du se att de kommer utgöra majoriteten av de som sökt asyl under året.

Jag ignorerar ditt lilla känsloutbrott i slutet. Värst vad många känsliga typer det dyker upp i denna tråden.. Man skulle kunna tro att du och anonym(vänster) har kollektiv pms.. Ni använder ju t.o.m samma typ av uttryck..

Det hade räckt med, ja du har rätt, sorry *facepalm*

Jag spekulerar inte i framtid, jag visar vad som händer, och här hade också ja du har rätt sorry varit tillräckligt framför att slösa bort utryme på att skriva om det jag redan har postat.

Ja du ignorerar det mesta som inte kan bemötas, så långt är vi nog alla med.
    Patetiskt vad detta är, total ignorans med lite härskartekniker.

Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!