todo nada skrev 2015-09-14 13:43:38 följande:
Så du menar att varenda tidning, som raporterat det jag skriver ljuger? Tyskland ska inte stänga gränserna, varför hittar du på något sådant?
Och jag upprepar; hade det handlat om bidragen, varför kom de då inte tidigare?
Du missade kanske att diagramet från Migrationsverket du visar gällde t.o.m augusti i år, om du istället tittar på diagramet en bit ovanför där du hittade den du länkade till så finns denna;
Fint exempel du hänvisar till i din sista artikel också..
www.svd.se/sjostedt-sverige-borde-ta-ledningen-i-att-napsa-ungernDom har redan stängt gränserna, att införa passkontroll för att bromsa inflödet kan inte längre räknas till att ha öppna gränser som vi alla hade i eu tills nyligen.
Sen att du vill kalla det annat förändrar inget, Tyskland börjar få nock.
Varför kom dom inte tidigare? Har du missat att Sverige har dragits med massinvandring dom senaste åren?
Varför dom kommer i horder nu däremot kan man spekulera om, dom flesta vill till bidrag, hur många av dom är på väg hit med annan agenda vet gudar bara.
Att vi har fått ryktet som värdens mest naiva land kommer vi heller inte ifrån vilket ökar bara invällandet.
Kanske fattar dom att det finns endast så mycket bidrag att få och den som kommer sist blir utan?
Jaha, så du viftar bort statistik från Migrationsverket och ersätter den med annan statistik från Migrationsverket som säger exakt samma sak jag har sagt, är du smått förivrad?
Vad nån sjuklövermupp säger till media bryr jag mig inte om, har i princip slutat ta dom på allvar sen vidrig propaganda började spridas runt om i media där man exploaterar döda barn för egen vinning, vad det nu kan vara.
Varför blir jag inte förvånad att du bemötte inget av det väsentliga i mitt inlägg och bara kräker ur dig skit som ofta inte ens berör det du citerar.
Vi kan testa igen för det verkar som den posten var så pass obekväm för dig att du valde att selektivt inte ens kräka ur dig ovidkommande skit med en citat utan missade helt att citera.
Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 12:08:31 följande:
Självklart blir inget löst om man bara låter dom komma hit och förlänga interna konflikter till våra gator.
Som vi har sett senaste dagar när turkar och kurder har drabbat samma både i Sverige och Tyskland, ansvarstagande länder har inte naivt trott att detta inte skulle hända, dom visste mycket väl vad man bjuder in när man låter muslimer få fotfästet.
Dom kommer kriga vidare mot varandra och oss som dom alltid har gjort.
Inget blir löst genom denna inhumana och ansvarslösa politik som lämnar dom mest utsatta att ruttna bort och bjuder några få på lyx.
Männen som kommer hit nu av olika anledningar behövs inte här, dom behövs där nere där dom aktivt jobbar för att ta tillbaka sina länder från terrorister och bygger upp dom igen.
Sverige som har kört egna finanser i grunden behöver nu ta nödlån om lyxasylanter ska få fortsätta komma, du kan givetvis skriva om det bäst du vill men man kommer inte ifrån faktum, massinvandring = nödlån när egna pengar tog slut.
Det är du som påstod att dom flyr krig, det har varit krig där i flera år nu, märkligt att floden av lyxasylandet började inte förrän nått år senare, först efter att Sverige har lovat dom en massa och ryktet har spridit sig.
Du har en jäkla förmåga att undvika svara på obekväma frågor men kan du säga mig rent praktiskt vem som blir hjälpt och med vad i detta?