• todo nada

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 12:23:18 följande:

Till nästa gång kan du läsa vad du själv postar.

Ja korstågen gick för det mesta ut på att skydda kristna från muslimer som har krigat med allt och sen den religionen hittades på.

Heligt krig beordrat av Gud från påven, i syfte att erövra Jerusalem och det heliga landet från muslimerna.

Varför skriver inte Wikipedia att det du påstår var korstågens främsta uppgift?
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:33:00 följande:

Ser du inte mönstret nu???

Äsch, låt mig få vara ett irriterande skoskav för dem, det är imopnerande att en sån liten sak som att man inte håller med räcker för att vissa ska göra i blöjan och gnälla därefter.

Vem ska de annars göra tummen ner på i desperata försök att uttrycka frustrationen? T.o.m fakta från Wikipedia som inte ens jag författat får tummen ner.
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 12:47:35 följande:

Som sagt, läs vad du postar för detta börjar bli pinsamt.

Normalt talar man om nio numrerade korståg, inriktade på att ta över eller stärka kontrollen över Heliga landet, och i synnerhet Jerusalem. Förutom dessa förekom en mängd mindre expeditioner, samt flera korståg riktade mot andra orter. Vissa av de nio hamnade ganska långt från Jerusalem, som det fjärde och åttonde, men var ändå från början ämnade däråt, eller menade att lätta på trycket för de kristna i Outremer.

Hur som hör detta till vår historia till skillnad från muslimer som krigar lika mycket nu som då.
    Detta är även oft topic, vad korstågen gick och inte gick ut på förändrar inte faktum att vi har problem idag, problem med ljusskygg folk som dumpar papper utanför gränser för att illegalt ta sig in.
    Inte långt efter läser man följande.
    Slutsats?

Jag är pinsam, när du sitter och tar utdrag som bekräftar det jag skriver. Korstågens huvudsakliga uppgift var inte att skydda kristna från muslimer.

Här är ett till utdrag från Wikipedia;

"Det rörde sig om krig auktoriserade av kyrkan och riktades mot folk som uppfattades vara den västliga katolska kyrkans fiender."

Du menar att den lilla luddiga understryka meningen i ditt utklipp styrker ditt påstående om att korstågen var i första hand till för att skydda kristna från muslimer?
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-12 13:58:24 följande:

Snarare så finns det hopp för framtiden, det bästa är ju mer du skriver ju mer föder det en klarsynthet för hur galet allt är idag. Roligt att du tar upp en grupp komiker som inte för så längesenvar i media för SVT hade använt en bild från en tidigare sketch som inte är något annat än rasistisk.

Hoppet är ute med åsikter som dina. Men jag tror som sagt mer om svenska folket än så.

Det klippet ÄR kul, jätte kul faktiskt. Och eftersom du uppskattade den tänker jag slänga in en liten bonus bild som jag tycker passar denna tråden;

• todo nada
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-12 14:18:15 följande:

Den här tråden har helt spårat ut. Ni har en vidrig människosyn, ni vet vilka ni är, vidrig, vidrig människosyn. Allt kokar ner till att ni inte vill ha hit människor från andra länder, sen försöker ni skönmåla det med bleka argument om att de inte har skäl, att de bara är ute efter bidrag, att se bara är bortskämda, att de myglar, är lögnare men allt handlar om att ni är xenofober men ni har inte ens ballar nog att stå för det! Jag har fan i mig mer respekt för någon som öppet vågar säga att de har fördomar om muslimer och inte vill ha dem här än de fega kräk som här i tråden vrider sig in och ut i sina försök att hitta ursäkter för sina åsikter. Skämmes ta mig fan och ni bör be en extra bön till vad det nu är ni kan tänkas tro på att ni inte återföds som dyngbagge i nästa liv eller ännu hellre, syrisk flykting.

Alla tummar jag har pekar rakt upp åt dig flugan!
  • todo nada
    Anonym (positiv) skrev 2015-09-12 14:21:54 följande:

Det finns hopp för SD, Jessica Ohlson blev vald till ordförande för SDU.

Då kanske SD kan hålla sams med sitt eget ungdomsförbund hädanefter nu då.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-12 14:29:55 följande:

Jag vill inte ha hit människor som kommer få leva på bidrag för vi inte kan sysselsätta dem. Jag vill ha en fungerande sjukvård, jag vill hjälpa krisdrabbade barn så dom blir rygga och inte dör i ett krig. Men jag vill att den som kommer också värdersätter det med att vara laglydig, följa det sociala mönstret vi har, vara intresserad för att komma själv in i samhället med språk och att leva som västerländskt. Sen är dom som kommer nu inte akuta flyktingar utan många har redan haft en trygghet i annat land där dom rest igenom, så dom är invandrare inte flyktingar.

Sverige lägger mer pengar på sjukvård än vi någonsin gjort förut. Och det du beskriver ang de som kommer hit så följer faktiskt de flesta det mönster du beskriver ang att följa lagar och komma in i sammhället. Men det kräver ju också att svenskar slutar vara fördomsfulla och ger individer som är olika oss själva en chans.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-12 15:25:43 följande:

Du vet inte vad för åsikter jag har förutom det jag skrivit här. Du däremot har nog alla ett stort grepp om vid det här laget. Grundar du ditt påstående på så lite som jag skrivit så är du värre att fördöma andra än vad jag kunnat tidigare utläsa, trångsynt och naivt.

Klart de flesta vet vad jag tycker, det är liksom inget jag skäms för eller någonsin försökt gömma, tvärt om.

Du är ju nästintill extremist som vill avskaffa religionsfrihet och införa lagkrav på kristendom. Dessutom har du otroligt förutfattade och ogrundade åsikter om muslimer.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-12 15:29:36 följande:

Har man ökat befolkningen med en miljon på 20 år så är det självklart att kostnaden stigit. Men dela istället kostnad per invånare och dra sen ifrån kronans värde så kommer du se att det inte läggs mer pengar utan mindre.

Nä, det du påstår ska du få äran att länka mig information om.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-12 15:45:00 följande:

Så då bara för att jag anser att en religon inte hemmahör i en region är jag extremist. Kul.

Räkna själv. Sen så får man räkna med att fler idag går på dyra vikariat, uthyrning och att det blivit mycket privat. Mer pengar men mindre valuta för fler som ska ha del av det.

Näst intill enligt mitt tycke, du vill ju med stöd av lagen straffa de som inte är kristna i Sverige, vad är det för diktatur tendenser? Vill du sätta människor med "fel" läggning i fängelse också?

Du räknar med att jag ska räkna på ditt påstående? Inte lite fräckt. Jag ignorerar att besvara den delen tills du har någon fakta att hänvisa till som styrker ditt påstående.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!