• todo nada

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

oOOo oOOo skrev 2015-09-13 13:01:18 följande:

Sedan sade jag relativt sämre. Den kan ha förbättrats sedan 60 talet, vilket förmodligen är sant,  men inte lika mycket som andra länder. Relativt sett går det sämre med den svenska vården. 

Den är defenitivt bättre sedan 60 talet. I SKL länken som jag skickade till dig innan står det dessutom att det gjordes undersökningar både -05 & -08 också där Sverige låg bra till i jämförelse. Hur menar du att den svenska vården inte förbättrats mycket jämfört med andra länder? När de SKL undersökningar som gjorts är grundad på att de jämfört svensk sjukvård med sjukvården i andra länder (andra i-länder).
  • todo nada
    oOOo oOOo skrev 2015-09-13 13:07:44 följande:

Nej, jag förväntar mig bara att du kan läsa. Skall inte göra om det misstaget.

Kan du inte skicka en länk dit du hittat tabellen förresten?
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 16:14:46 följande:

Och jag har dementerat skitsnacket med lite mer verklighetsförankring.

Nej, det är ett korrekt uttryck om det rör sig om "ensamkommande" som trollar fram en hel familj direkt efter autoput har slagit in, lögnare är dom i dom flesta fall också när det kommer till åldern.

Nej, det står att dom eventuellt kommer bli erbjudna ersätningslägenhet vilket i sig betyder ingenting, välfärd för tredje världen på Migrationsverkets bekostnad, välfärd till svenskar finns det ingen kvar.

Nej. Det står ju klart och tydligt i artikeln att studenterna blev erbjudna likvärdiga lägenheter.

Hur menar du att du dementerat "skitsnacket"? Med "verklighetsförankring" dessutom?

Gärna något (länk) utöver din främlingsfientliga åsikt kring att de flesta ensamkommande barnen ljuger om sin ålder. Magstark påstående, och nu vill jag inte ha en artikel om ATT det hänt, utan något som bekräftar din teori om att "dom flesta är lögnare".

Allt främlingsfientligt skitsnack som du inte kan motbevisa att det är just skitsnack, tänker jag inte ens bemöda mig att bemöta. Fakta däremot.
  • todo nada
    MsFry skrev 2015-09-13 16:46:58 följande:

Oh no, disaster! En liten idrottshall på Östermalm i Stockholm används till att härbärgera flyktingar! Jag förstår nu att välfärden har kollapsat!

Ja, nu är nog slutet nära...
  • todo nada
    absoluteawesome skrev 2015-09-13 17:24:49 följande:

Så att det blir mindre vårdplatser är för dig något fint?

Mindre vårdplatser jämfört med vad? Med innan? Med i övriga Europa?
  • todo nada
    absoluteawesome skrev 2015-09-13 17:44:51 följande:

Du får nog kolla vad den jag citerade svarade på innan du hoppar på mig.

Frågan kvarstår ändå.

Vad då mindre vårdplatser? Dessutom är ju för tusan hälften av de som jobbar på sjukhuset (iaf där jag bor) icke svenskar. Så även om befolkningsmängden ökar jämnar det ju även ut sig på det andra hållet också.Fattar inte varför människor utgår från att de som kommer hit inte kommer hjälpa till att bidra till landet.
  • todo nada
    absoluteawesome skrev 2015-09-13 18:08:41 följande:

Fast det var inte avpixlat.

Nej, men avpixlats kusin som inte heller är rumsren.
  • todo nada
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:11:44 följande:

Enligt vem?

Dig?

Mig, och moderatorerna på sidan eftersom länken plockades bort.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-13 18:18:08 följande:

Hur är fördelningen på dom som som får ett arbete och dom som blir satta i bidagsträsket av systemet? Hur många har ett jobb och kan försörja sig när dom väl blivit medborgare?

Det där är intressanta frågor, som jag tänker försöka leta fram siffror på faktiskt.

Men eftersom jag själv inte har gjort någon konkret undersökning sitter jag dessvärre inte på svaret. (Ännu)

Har du själv svar på frågorna?
  • todo nada
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:25:00 följande:

Det står fortfarande inte i reglerna att man inte får länka till nyhetssajter.

Det står vidare inget om den specifika sajten som nu diskuteras.

Din åsikt är irrelevant i just detta ärende såvida du inte är moderator.

Varför frågar du om den var icke rumsren enligt mig, om min åsikt är irrelevant?

Du frågar, jag svarar, och nu grinar du för att min åsikt är irrelevant. Hur ska du ha det?
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!