• Anonym (Wtf)

"Ställ en kulspruta på Öresundsbron"

Den lokala SD-politikern ansåg att man borde ställa en kulspruta på Öresundsbron. Vad säger SD:s väljare om det? Håller ni med?

• Svar på tråden "Ställ en kulspruta på Öresundsbron"
  • Anonym (SD)

Om det är sant är det vidrigt och jag hoppas att hon slängs ur partiet.

• Gert

Det var ett konstigt uttalande.

Däremot tycker jag att svenskar som tar bilen över Öresundsbron och smugglar flyktingar från Danmark till Sverige borde åtalas för människosmuggling. Det är faktiskt olagligt att göra så.

www.svd.se/manga-gripna-for-manniskosmuggling

Det var visst en radioprofil på Sveriges Radio som uppmanade folk till denna brottsliga handling. Varför är jag inte förvånad?

Give ´em Hell!
  • Jesper f

Jag tror verkligen, och hoppas, att INGEN väljare, oavsett parti, står för en sån åsikt. Men det är ett symptom som återspeglar dom stora problem vi har i Sverige med dagens migrationspolitik - att det ens röstas fram en person som uttrycker sig på det här viset.Och lösningen är inte att stoppa huvet i sanden. Det är nog min analys.

• Anonym (??)
    Vad ska man säga, hon twitrade, lite svårt att uttrycka sig korrekt, kulspruta i sig låter inte alls bra, utan bemanning så kan dom bara ta den och använda mot oss.
    Vad vi behöver nu däremot är militär på gränserna som stoppar vansinnet innan vi själva börjar beklaga oss.
    Vi är inte i krig, vi är krigsoffer, vi vill leva som vi har alltid har gjort.
    Jag vill kunna gå till jobbet men jag kan inte på grund av dom, jag vill att mina barn ska gå i skolan men det går inte på grund av dom.
    vi måste kunna föra våra liv men dom togs ifrån oss, vi är INTE i krig med nån. 
    Det är DOM som krigar, kan nån snälla komma och ta dom härifrån.
    Försvara oss eller ha samma spektakel på svenska gator.
  • nordanvind

Här diskuterar vi om det är rätt att uttrycka sig så. Men jag kan inte låta bli att tänka på konsekvenserna av en sådan åsikt oavsett om den uttrycks eller inte. Det obehagliga är ju egentligen om det finns en massa människor (framförallt folkvalda) som tycker så som är smarta nog att hålla käften.

asar och runor står mig bi
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (??) skrev 2015-09-10 09:50:44 följande:
    Vad ska man säga, hon twitrade, lite svårt att uttrycka sig korrekt, kulspruta i sig låter inte alls bra, utan bemanning så kan dom bara ta den och använda mot oss.
    Vad vi behöver nu däremot är militär på gränserna som stoppar vansinnet innan vi själva börjar beklaga oss.
    Jag vill kunna gå till jobbet men jag kan inte på grund av dom, jag vill att mina barn ska gå i skolan men det går inte på grund av dom.
    Krigar flyktingarna? Hur tänkte du nu?
  • Anonym (??)
    Anonym (Wtf) skrev 2015-09-10 11:01:58 följande:
    Krigar flyktingarna? Hur tänkte du nu?

Hur jag tänkte?

Jag tolkade bara vad en utsatta skräckslagen kvinna sa i Grekland när "flyktingar" sargade hennes stad.
    Samma pågår i italien, tyskland, frankrike, england ungern...

Du kan kolla på klippet, jag kan posta ex antal snarlika hur det ser ut längre ner i eu och sen kan du fråga dig om vi vill välkomna detta i Sverige eller om det är dags att faktiskt försvara våra gränser.

• Anonym (reel)
    Anonym (??) skrev 2015-09-10 09:50:44 följande:
    Vänta nu hur är det flyktingarna fel att du inte kan gå till jobbet eller att dina barn inte kan gå i skolan. Låter du inte dina barn gå i skolan så måste det ju vara du som orsakar det?

Och hur menar du att dom som kommer hit krigar? Haha de FLYR ju. Alltså motsatsen mot att delta i krig.
  • Anonym (SD-väljare)

Jag är SD-väljare.

Ibland kan även jag få en överhettning av hjärnan när man tankas full av skit från tidningarna, samtidigt som välfärden och folkets säkerhet hotas (man räknar med att ungefär 30% av alla flyktingar som kommer till Europa nu, är sända av IS).

Hade jag haft FB så hade även jag kunnat knappa in någon arg och otrevlig text i ren ilska, rädsla och frustration - som jag efteråt förmodligen skulle ångra att jag skrev.
    Men ibland tänker man inte innan man handlar. Tyvärr.

Jag anser att hon ska uteslutas ur partiet. Är man ett ansikte utåt för ett politiskt parti, så ska man inte uttrycka sig så.
    INGEN ska egentligen uttrycka sig så, men framförallt ingen med en politisk post.

Det som hon skriver, är inte vad SD står för.
    Jag röstar inte på SD pga den tanten (som jag aldrig ens hört talas om innan), utan för partiets värdegrunder och hjärtefrågor.

• todo nada
    Gert skrev 2015-09-09 20:52:18 följande:

Det var ett konstigt uttalande.

Däremot tycker jag att svenskar som tar bilen över Öresundsbron och smugglar flyktingar från Danmark till Sverige borde åtalas för människosmuggling. Det är faktiskt olagligt att göra så.

www.svd.se/manga-gripna-for-manniskosmuggling

Det var visst en radioprofil på Sveriges Radio som uppmanade folk till denna brottsliga handling. Varför är jag inte förvånad?

Två fel gör inte ett rätt Gert.

Varför ställer du dig alltid i försvarsposition mot de SD politiker som gör bort sig? Jag får liksom intrycket att det skulle kännas som ett nederlag för dig att erkänna fel som gjorts av det partiet du röstar på. För jag tror inte du håller med i resonemanget om kulsprutor på Öresundsbron?
Svar på tråden "Ställ en kulspruta på Öresundsbron"