• MathildaSally

ung och planerar barn

Hej, finns det någon mer ung som planerar barn ?

Själv är jag 23 år och har en son på snart 4 år. Tog ut min spiral i oktober förra året men än har ingenting hänt:)

• Svar på tråden ung och planerar barn
  • SMF92

Hej,

Jag och min sambo (23 - 24 år) började bebisverkstan i julas fick ett tidigt missfall i mars och nu hoppas vi på ett plus snart.

Kul att du började med denna tråden:)

Kram Matilda

• Otit
    MathildaSally skrev 2015-09-09 21:37:14 följande:

Hej, finns det någon mer ung som planerar barn ?

Själv är jag 23 år och har en son på snart 4 år. Tog ut min spiral i oktober förra året men än har ingenting hänt:)

Hej! Är 22 år och min sambo är 24 år. Vi ska starta bebisberkstad nu. Min mens är slut idag. Så nu ska här mysas. Är så glad och förväntansfull! Hoppas på att det går fort, men vet ju att det kan dröja. Om det ens blir något :)
  • FannyKristina

Hejsan! Vet att det kanske inte passar in men :) jag är 20år och längtar efter barn. Det har jag nog alltid gjort, men de blir bara mer och mer. Jag önskar att vi kunde börja planera, men jag studerar just nu. För mig känns det inte som ett stort hinder, men jag tänker på barnet och vad jag vill kunna ge det barnet.

Det är trist, hur tänker ni kring eran livssituation? :) är det någon av er som går i skola?

• Otit
    FannyKristina skrev 2015-09-11 17:45:52 följande:

Hejsan! Vet att det kanske inte passar in men :) jag är 20år och längtar efter barn. Det har jag nog alltid gjort, men de blir bara mer och mer. Jag önskar att vi kunde börja planera, men jag studerar just nu. För mig känns det inte som ett stort hinder, men jag tänker på barnet och vad jag vill kunna ge det barnet.

Det är trist, hur tänker ni kring eran livssituation? :) är det någon av er som går i skola?

Hej! Förstår hur du tänker. Har också haft en stark barnlängtan länge. Men jag och min sambo var överens om att vänta tills vi var färdiga med skolan och hade fast jobb. Vi tog båda vår universitetsexamen i juni och har nu fast jobb :)
  • MathildaSally
    SMF92 skrev 2015-09-11 17:20:37 följande:

Hej,

Jag och min sambo (23 - 24 år) började bebisverkstan i julas fick ett tidigt missfall i mars och nu hoppas vi på ett plus snart.

Kul att du började med denna tråden:)

Kram Matilda

Nej vad tråkigt med missfall:/
    själv har jag inte ens fått minsta lilla tecken alls så man blir ju lite nervös att något är fel :/ men de e väll bara att fortsätta försöka :) kram
  • blackrose01

Är 21 år och sambon 25. Vi har planerat bebis denna sommar och slutade med mina minipiller. Vart gravid vid midsommar, fick dock missfall v5-6. Men vi försöker för fullt. Är förhoppningsvis gravid nu igen. onda svullna bröst, trött och utebliven mens.?

• MathildaSally
    Otit skrev 2015-09-11 17:32:00 följande:
    Hej! Är 22 år och min sambo är 24 år. Vi ska starta bebisberkstad nu. Min mens är slut idag. Så nu ska här mysas. Är så glad och förväntansfull! Hoppas på att det går fort, men vet ju att det kan dröja. Om det ens blir något :)
    Vad kul! Håller tummarna:)
  • MathildaSally
    FannyKristina skrev 2015-09-11 17:45:52 följande:

Jag går i skolan. Håller på fixa betygen så jag kan börja min utbildning sen :) kram
  • SMF92
    MathildaSally skrev 2015-09-11 20:05:06 följande:

Nej vad tråkigt med missfall:/

själv har jag inte ens fått minsta lilla tecken alls så man blir ju lite nervös att något är fel :/ men de e väll bara att fortsätta försöka :) kram

Det kännes i kropp och då menade jag smärtan, fy fan! Så nu är jag nervös hela tiden att det inte ska hända igen men jag håller tummarna för mig och alla andra i denna tråden att ingen råkar ut för det. Nu hoppas jag på ett plus i september, tror något på G då jag gråter 10 gånger per dag och mina boobs gör ont. Har jätte oregelbunden mens så kan inte veta exakt när jag hade ägglosning. Någon annan här som har oregelbunden mens?
  • SMF92
    blackrose01 skrev 2015-09-11 20:07:34 följande:

Är 21 år och sambon 25. Vi har planerat bebis denna sommar och slutade med mina minipiller. Vart gravid vid midsommar, fick dock missfall v5-6. Men vi försöker för fullt. Är förhoppningsvis gravid nu igen. onda svullna bröst, trött och utebliven mens.?

När hade du tänkt att ta ett graviditetstest?
Svar på tråden ung och planerar barn