• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • totoo
    Andersson.linda82 skrev 2015-09-15 21:48:00 följande:
    Samma här, väntar på mensen så jag kan få börja med sprutorna ;) mensen ska komma runt 27/9 så det känns som en hel evighet dit!!
    Spännande! :) Då ligger vi näst intill på samma vecka :) Min mens ska komma den 1-2/10.

Hur länge har ni hållt på? Är det er första gång? 
    För oss blir det första försöket.
  • Tanja88

Hej :) är också på gång att börja med min ivf behandling , väntar bara på min mens som jag ska ha nästa helg , enda gången jag längtar efter den hehe. Ska då ringa rmc i Malmö på min första mensdag & hoppas att jag får börja mitt korta protokoll denna månad :) är taggad !

• Andersson.linda82
    totoo skrev 2015-09-16 08:10:57 följande:
    Spännande! :) Då ligger vi näst intill på samma vecka :) Min mens ska komma den 1-2/10.

Hur länge har ni hållt på? Är det er första gång? 
    För oss blir det första försöket.
    Det är vårt första ivf!
    Spännande och skrämmande på samma gång. Hoppas verkligen det tar sig första försöket, det är ju inte billigt =O tråkiga pengar om det inte blir ngt, väl investerade pengar om det blir ;)
  • Lutetzia

Hoppar också in här. :)

Vi har just påbörjat vår första IVF-behandling. Vi har försökt bli gravida sen -11. Fick ett MF i januari -14 och ett MA i våras. 

Efter missfallet i våras funderade vi på vad vi skulle göra, och efter att ha pratat med läkare bestämde vi oss för IVF. Då jag har endometrios är det bättre att testa IVF än att försöka själva igen en längre tid, eftersom man kan få mer sammanväxningar. Och jag har ju inte heller så lätt att bli gravid. Så nu hoppas vi att det går vägen!

Jag kör långa protokollet och har börjat spraya Synarela för 4 veckor sen. Har inte känt av så mycket biverkningar, förutom huvudvärk och lite tröttare än vanligt. Jag får spraya längre än vanligt på grund av min endo. På tisdag ska jag till Reproduktionscentrum för att se hur det står till med slemhinnan. Om allt ser bra ut kommer jag att börja med sprutorna.

• totoo
    Tanja88 skrev 2015-09-20 00:26:54 följande:

Hej :) är också på gång att börja med min ivf behandling , väntar bara på min mens som jag ska ha nästa helg , enda gången jag längtar efter den hehe. Ska då ringa rmc i Malmö på min första mensdag & hoppas att jag får börja mitt korta protokoll denna månad :) är taggad !

Så spännande! Det är sååå tråkigt att vänta på mensen! Som du säger så är det första gången man längtar efter den. Välkommen hit :)
  • totoo
    Andersson.linda82 skrev 2015-09-20 12:46:37 följande:
    Det är vårt första ivf!
    Spännande och skrämmande på samma gång. Hoppas verkligen det tar sig första försöket, det är ju inte billigt =O tråkiga pengar om det inte blir ngt, väl investerade pengar om det blir ;)
    Ja, usch.. vi får det finansierat av landstinget de första tre gångerna. Hoppas verkligen att vi blir med barn under de försöken!
  • totoo
    Lutetzia skrev 2015-09-20 17:36:08 följande:

Hoppar också in här. :)

Vi har just påbörjat vår första IVF-behandling. Vi har försökt bli gravida sen -11. Fick ett MF i januari -14 och ett MA i våras. 

Efter missfallet i våras funderade vi på vad vi skulle göra, och efter att ha pratat med läkare bestämde vi oss för IVF. Då jag har endometrios är det bättre att testa IVF än att försöka själva igen en längre tid, eftersom man kan få mer sammanväxningar. Och jag har ju inte heller så lätt att bli gravid. Så nu hoppas vi att det går vägen!

Jag kör långa protokollet och har börjat spraya Synarela för 4 veckor sen. Har inte känt av så mycket biverkningar, förutom huvudvärk och lite tröttare än vanligt. Jag får spraya längre än vanligt på grund av min endo. På tisdag ska jag till Reproduktionscentrum för att se hur det står till med slemhinnan. Om allt ser bra ut kommer jag att börja med sprutorna.

Jag beklagar! 

Hoppas att det går bättre den här gången. Skönt ändå att ha en plan över hur man ska gå till väga kan jag känna. Även om det såklart hade varit bäst om man sluppit IVF överhuvudtaget. 

Lycka till idag!
  • stajlish

Hej, hoppar in här :) Ska börja spraya 28/10. Lite efter er andra men ändå. Också första IVFen!

• Lutetzia

Totoo: Tack. Självklart hade det varit skönt att slippa IVF men det hjälper inte att älta. Jag försöker att ta detta en dag i taget och leva i nuet. 

Det gick bra i dag! Slemhinnan såg bra ut och jag tog ett blodprov för att se att jag är helt nedreglerad. Så i kväll börjar jag med första sprutan Gonal-F och sen blir det återbesök om en vecka. Det känns lite pirrig men jag känner mig ändå positiv. Nu händer det ju något! :)

• Zamira
    Lutetzia skrev 2015-09-22 15:19:00 följande:
    Totoo: Tack. Självklart hade det varit skönt att slippa IVF men det hjälper inte att älta. Jag försöker att ta detta en dag i taget och leva i nuet. 

Det gick bra i dag! Slemhinnan såg bra ut och jag tog ett blodprov för att se att jag är helt nedreglerad. Så i kväll börjar jag med första sprutan Gonal-F och sen blir det återbesök om en vecka. Det känns lite pirrig men jag känner mig ändå positiv. Nu händer det ju något! :)
    Åh, vad skönt att komma igång med sprutorna!! Jag har mitt ul på måndag, så hoppas att jag får börja med gonal-f på onsdag eller torsdag nästa vecka :)
    Vad har du för sprutor?
Svar på tråden IVF oktober 2015