• Svar på tråden 90-tals musik
  • Duckan

Spin Doctors, Two princes gick varm på våra fester.
    Coolio, Gangsta´s paradise (växte upp i förorten så den var het då, haha)
    Madonna, Vouge
    Shania Twain, That don´t impress me much
    Upptäckte Mary J Blige och mycket annan soul på 90-talet
    Snap, Rytm is a dancer
    No Doubt, Don´t speak
    U2, Aschtung Baby-albumet spelades varm

• Zarch

Oj oj oj, var brallis under 90-talet och tittade på MTV dagligen så man minns i princip varje låt från den eran inom olika genrer. Men det som först ploppar upp är:

Guns n roses: November rain

Nirvana: Smell likes teen spirit

Pearl Jam: Alive

Bon Jovi: Always

Beck: Loser

Take that: Pray

Spice girls: Wannabe

La bouche: Be my lover

Haddaway: What is love

The beloved: Sweet harmony

All 4 one: I swear

Bla bla bla, finns ingen hejd på hitsen.

• Duckan

Jag vill alltid minnas 90-talet lite som en downer när det kommer till musiken eftersom jag älskar 80-talet, men det fanns mycket bra också märker jag nu när jag tänker efter och läser dina förslag Zarch.

• Zarch
    Duckan skrev 2015-09-10 15:09:09 följande:

Jag vill alltid minnas 90-talet lite som en downer när det kommer till musiken eftersom jag älskar 80-talet, men det fanns mycket bra också märker jag nu när jag tänker efter och läser dina förslag Zarch.

Haha, nu måste jag poängtera att Spice girls inte var någon favorit.

Men under 90-talet så var dom ju precis överallt. Men jag håller med dig, håller 80-talet varmare om hjärtat. 90-talet var dance, pojk/flickband plus grungens era. Det sistnämnda var det jag föll för, men nostalgi i sig gör en lite glad och tårögd.
  • Duckan

Spice Girls var jag lite för gammal för, hehe, men visst har jag trallat med även till deras låtar

• Zarch
    Duckan skrev 2015-09-10 15:32:14 följande:

Spice Girls var jag lite för gammal för, hehe, men visst har jag trallat med även till deras låtar

Nej jag gillade inte heller spice girls, var nog lite för gammal jag med.

Vid 13-14 så var det ju grunge, r n b och hip hop man lyssnade på. Du hade rätt i att hip hop var stort under 90-talet, glömde jag nämna.
Svar på tråden 90-tals musik