Anonym (Osäker) skrev 2015-09-16 21:33:00 följande:
Vad roligt att höra att det gått så bra för er!
Iowhannah skrev 2015-09-15 23:17:25 följande:Jag tror du har rätt (hoppas det iaf)! Min sambo och jag har varit tillsammans sen nov/dec och ska ha bebis i oktober. Vårt barn är förvisso planerat, men ändå. Vi har liksom inte hunnit sätta någon rutin i vårt förhållande, eller skapat några roller, och det tror jag underlättar avsevärt. Hade jag fått barn med mitt ex, som jag var med i nästan elva år, så tror jag att det hade varit mycket svårare och mer påfrestande för förhållandet.
Lycka till med bebisen! Ja, man vet ju aldrig. Att bli ensamstående är inget jag är livrädd för, det kommer jag klara. Gör vi ett seriöst försök, men upptäcker att det inte funkar och går isär, så är det ok, så länge vi båda älskar och tar ansvar för barnet.
Jag håller med skribenterna som skaffat barn tidigt i förhållandet för där försvinner det rosa skimrande fluffet väldigt fort när ett barn gör entré och man måste ta beslut som andra gör långt mycket senare när de lallat runt i diverse förälskelse, kär och kärleks stadie plus dippar och bråk så måste de som skaffar barn tidigt i relationen faktiskt diskutera saker som de andra kanske gör efter ett år eller två.
Alla de vänner jag har som fött barn inom två efter de träffades är alla fortfarande tillsammans medan de som väntade 10-15 år och levt så länge utan barn och vant sig vid att bara vara de två så länge faktiskt har gått igenom fler kriser, bråk och tom skilsmässa efter barnen kommit för de har varit bekväma över att bara ha varit själva med varann så pass länge medan jag och min man och fyra par till knappt kommer ihåg hur det var att bara vara vi två