Inlägg från: Eemmyy12 |Visa alla inlägg
  • Eemmyy12

Berätta för honom?

Anonym (Osäker) skrev 2015-09-14 18:47:17 följande:

Jag  åkte tillbaka till honom i går kväll, och vi pratade lite mer.  Han sa att han fortfarande var säker på att han inte ville behålla. Det är "omöjligt", och "helt fel tidpunkt".    Jag sa att då ringer jag abortmottagningen idag.   Vi sov båda väldigt dåligt, och var ledsna.  

I morse åkte han till jobbet, jag var ledig.   Åkte hem fram på dagen, kom inte fram till abortmottagningen, så tänkte att jag ringer i morgon istället.  Det är fortfarande väldigt tidigt, så ingen panik än.

Nu ringde han mig för en stund sen och sa att han inte vet vad han vill längre. Han blir väldigt ledsen av tanken på att ta bort barnet.   Så jag väntar i alla fall veckan ut med att boka tid för aborten.

Fast ni är vädigt inne i detta så försök att se allt objektivt, se fördelar och nackdelar med valet ni gör. Försök att vara opartisk även om du vill behålla det. Precis som han kan ändra sig genom att höra din åsikt kanske du ändrar dig genom att höra hans förklaring. Gå inte bara igenom det känslomässiga utan även de praktiska bitarna.

Har du inte gått långt så har ni lite tid att fundera. Jag håller tummarna på att ni kommer göra ett bra gemensamt beslut.

Kram!
  • Eemmyy12
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-15 19:39:28 följande:

Han säger nu att som han känner när han börjat smälta det hela, och chocken lagt sig, att han tror att han vill behålla.    Men att det är mycket att tänka på.

Vi får se vad som händer...   Jag har med i beräkningarna att han kan ändra sig igen.    

Hur känns det då?
  • Eemmyy12
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-15 20:29:09 följande:

Upp och ner...  Som en berg och dalbana...

Okej, det förstår jag. Skönt att han ändå är öppen att prata om det.
Svar på tråden Berätta för honom?