Inlägg från: Anonym (Kan gå bra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kan gå bra)

Berätta för honom?

Vi hade bara träffats i 3mån när jag blev gravid. Vårt barn fyller 4 nu i dagarna. Vi har det toppen. Men ja magkänslan måste man lita på och känner du att han är knepig så är risken att han faktiskt är det.

• Anonym (Kan gå bra)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-18 08:54:55 följande:

Nej, magkänslan säger att han inte är knepig alls, utan en okomplicerad, lugn, ansvarstagande, kärleksfull och omtänksam person.

Men det går inte att komma ifrån att man inte känner varandra så bra efter fyra månader.  

Vad sa din kille när du blev gravid så tidigt?  Var det någon tvekan om hur ni skulle göra?

Min kille velar ju som sagt, ena dagen vill han ha barnet, andra dagen är han livrädd.    Jag har bokat tid för abort, och det vill han helst inte prata om.  Men jag bokade tiden därför att det kan vara väntetid, och jag vill inte vänta för länge.  

Jag blev lite skakis när testet visade positivt. Glad men skakis. Han blev överlycklig och det var aldrig snack om abort. Han hade inga barn sen tidigare och var 38 år. Det spelade antagligen in. Men sen var vi sådär löjligt förälskade. Du vet allt bara klickande. Båda hade haft endel relationer tidigare men inget var likt det vi hade och fortfarande har.

Man är ju olika och reagerar olika. Sen kan man ju befinna sig i en fas när det inte känns som att ett barn passar in. Du verkar klok och jag tror att du fattar rätt beslut oavsett.
Svar på tråden Berätta för honom?