RobzMarley skrev 2016-06-05 07:16:47 följande:
Det blev 40+1 här. Men sista veckorna var hemska ändå.
Nu är det iaf väldigt snart för er alla!! :)
Själv ligger jag inlagd i Lund. Det blev en infektion pga att stora bitar av moderkakan samt hinnrester fanns kvar. Vi kom i ganska tidigt skede. I torsdags kväll fick jag sån frossa när alla andra svettades och det typ var närmre 30 grader i sovrummet. Tog alvedon o dyklofenak som jag tagit sen efter fl. Har tagit var 6-8h h för jag haft så ont där nere samt för jag brukar få så mkt eftervärkar. I fredags vid lunch gjorde jag pannkakor t dottern. Kom på mig själv att jag stod o värmde mig mot spisen och frös. Sen bara halvt däckade jag i soffan. Letade efter tecken då jag hade en infektion i livmodern med dottern också. Men då blev avslaget svart och luktade fruktansvärt och jag kund inte stå för det gjorde så ont. Mwn nu hade jag inte haft ngt avslag på två dagar...
Väl i Lund och hos läkaren skulle jag ta av mig trosorna för undersökning. Tror ni inte att det fullkomligen forsar. Ljust rött och luktar fränt. Golvet, min klänning allt. Manlig läkare. Jag skämdes. När jag kom in hade jag 39,9 i temp.
Vi fixk ett rum. Sen ville läkaren att en annan läkare skulle bedöma. Hon visade mig på ultaljudsskärmen alla rester. Sa att de kunde ge hur mkt antibiotika som helst men den stora biten kommer inte ut av sig själv. Då hade jag precis ätit och fått antibiotika intravenöst. Det blev fasta för de var tvungna göra en skrapning. Klockan tolv på natten rullades jag ner till operation.
Igår var värdena sämre än i fredags. De ska ta nya idag. Är de bra får jag åka hem och fortsätta med tabletter. Så hoppas på det!
Var lurigt med att skrapa en nyförlöst sa läkaren. Livmodern är så mjuk att det är lätt man går igenom den och då kommer bakterierna ut i buken. Så lite orolig var jag innan, ligger här m sonen i hemsk sjukhussäng. Vill hem
Nej va synd! men vilken TUR att det upptäcktes. Det där hände en kompis av mig. typ 4 veckor efter födslen. Hon hade ringt in till gyn och sagt att hon blöder väldigt mycket och att det inte slutar. Dom sa att det är helt vanligt efter en förlossning. Vi träffades på ett kafé några stycken och hon frågade om en av oss hade en binda då hon hade blött igenom den hon precis tagit på sig.
Helt plötsligt så svimmade hon av och ambulans blev tillkallad. Väl inne konstaterade dom att hon hade en del av livmodern igen. Så det op på henne. Hon förlorade massa blod. Men det gick väldigt bra.
Det är ju läskigt det där, och det är viktigt att man litar på sina instinkter.
Idag kunde jag inte låta bli att känna, och alltså, jag måste ju ändå vara öppen ganska bra tror jag, om jag känner riktigt. Jag känner hinnan, så den är inte utplånad, men det är ett större "hål" om man säger som så. :) Men men....bara att vänta.