• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Vanilla ice queen

Det löste sig automatiskt Vi har precis börjat gå på en privat fertilitetsklinik (mkt effektivt, blev gravid efter inskrivningssamtalet ). Ringde och avbokade nästa undersökning och då frågade de om jag ville ha ett inskrivningssamtal på deras MVC istället sen fick man ett VUL i vecka 8-9också Jätteskönt att få gå kvar hos dem

• Vanilla ice queen
    Moneal skrev 2015-10-27 15:39:09 följande:

Åh i dag har jag så fruktansvärt ont i ländryggen, det molar och sticker nu efter några timmars jobb.

Hoppas foglossning en håller sig långt borta länge, vill inte ha den så tidigt denna gången. :-/

länder ni av något ännu?

Jag känner av ligamentena när jag nyser reser mig hastigt och dyl. Fy för foglossning. Du har inte testat ett sådant där band runt höften. Tänkte att det säkert är bättre ju tidigare man börjar med det.
  • Moneal
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-27 15:46:20 följande:

Det löste sig automatiskt Vi har precis börjat gå på en privat fertilitetsklinik (mkt effektivt, blev gravid efter inskrivningssamtalet ). Ringde och avbokade nästa undersökning och då frågade de om jag ville ha ett inskrivningssamtal på deras MVC istället sen fick man ett VUL i vecka 8-9också Jätteskönt att få gå kvar hos dem

Åh vad skönt!! :)

kul med vul så tidigt :)

Jag har en remiss till sjukgymnasten, så om allt ser bra ut på nästa ul så ska jag ringa dem om en tid.

Har man bältet så avslöjas allt så vill vara säker på att graviditeten går som den.ska först :)
  • Vanilla ice queen
    Moneal skrev 2015-10-27 15:53:07 följande:
    Åh vad skönt!! :)

kul med vul så tidigt :)

Jag har en remiss till sjukgymnasten, så om allt ser bra ut på nästa ul så ska jag ringa dem om en tid.

Har man bältet så avslöjas allt så vill vara säker på att graviditeten går som den.ska först :)
    Ja det är sant, det syns ju rätt väl...
    Ja superlyxigt att få vul sådär. Men har haft ett MA som upptäcktes i vecka 11 så de vill kolla för att lugna.

Jag har fått helt enormt stora bröst. Har en normal B-kupa annars men misstänker att jag har typ D nu. Ont som satan gör de också. Och mitt humör är inte att leka med . Känns ändå bra för min förra grav hade jag knappt några symtom och den slutade i MA så gynläkaren sa att detta lät så bra som det kan låta så här tidigt Hoppas verkligen att denna grav går vägen
  • Moneal
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-27 18:01:36 följande:

Ja det är sant, det syns ju rätt väl...

Ja superlyxigt att få vul sådär. Men har haft ett MA som upptäcktes i vecka 11 så de vill kolla för att lugna.

Jag har fått helt enormt stora bröst. Har en normal B-kupa annars men misstänker att jag har typ D nu. Ont som satan gör de också. Och mitt humör är inte att leka med . Känns ändå bra för min förra grav hade jag knappt några symtom och den slutade i MA så gynläkaren sa att detta lät så bra som det kan låta så här tidigt Hoppas verkligen att denna grav går vägen

Usch beklagar!

ingen borde få vara med om ma eller mf.

Skönt med flera symtom nu som är ett gott tecken :)

Här är det massor av symtom oxå vilket är jobbigt men känns otroligt skönt och lugnande oxå :)

Ja brösten har ökat i storlek och molar hela tiden,får se hur detta ska sluta :)
  • Mamacitaa
    Moneal skrev 2015-10-27 15:39:09 följande:

Åh i dag har jag så fruktansvärt ont i ländryggen, det molar och sticker nu efter några timmars jobb.

Hoppas foglossning en håller sig långt borta länge, vill inte ha den så tidigt denna gången. :-/

länder ni av något ännu?

Hoppas foglossningen håller sig borta.

Ryggen känner jag av men gör alltid det. Fick gå med kryckor senaste graviditeten så hoppas jag slipper det denna gng.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Lizz85

Fick lergigan comp utskrivet igår och har ätit idag. Tyvärr tycker jag dem inte hjälper. Mår fortfarande illa och har halsbränna.. Så nu sjukskrev jag mig imorgon och på torsdag få se om jag kan jobba fredag.. Vi har alldeles för lite vikarier för att jag ska känna att jag kan vara hemma. Dessutom jobbar jag på mina barns förskola. Känns hemskt vara hemma men har varit en pina att jobba idag.. Mått illa varit orkeslös och inte på humör. Känner inte igen mig själv. Så måste sätta mig själv i centrum nu.. Tänka på mig!

Har dessutom börjat få ont i vaderna så har Beställt hem stödstrumpor.

Har gått med stödbälte hela dagen vilket varit skönt men direkt jag tog av mig det kom smärtan och ilningar nere vid troskanten.

Vi har också börjat fundera på större bil.

Men blir nog ingen ännu..

• Moneal
    Mamacitaa skrev 2015-10-27 19:49:18 följande:

Hoppas foglossningen håller sig borta.

Ryggen känner jag av men gör alltid det. Fick gå med kryckor senaste graviditeten så hoppas jag slipper det denna gng.

ja samma här, vart 100% sjukskriven i vecka 11 och gick på kryckor från veck 16 så hoppas på att få slippa det denna gången med :)
  • Vanilla ice queen
    Lizz85 skrev 2015-10-27 20:30:07 följande:

Fick lergigan comp utskrivet igår och har ätit idag. Tyvärr tycker jag dem inte hjälper. Mår fortfarande illa och har halsbränna.. Så nu sjukskrev jag mig imorgon och på torsdag få se om jag kan jobba fredag.. Vi har alldeles för lite vikarier för att jag ska känna att jag kan vara hemma. Dessutom jobbar jag på mina barns förskola. Känns hemskt vara hemma men har varit en pina att jobba idag.. Mått illa varit orkeslös och inte på humör. Känner inte igen mig själv. Så måste sätta mig själv i centrum nu.. Tänka på mig!

Har dessutom börjat få ont i vaderna så har Beställt hem stödstrumpor.

Har gått med stödbälte hela dagen vilket varit skönt men direkt jag tog av mig det kom smärtan och ilningar nere vid troskanten.

Vi har också börjat fundera på större bil.

Men blir nog ingen ännu..

Men fy! Att ni har dåligt med vikarier är ju inte ditt problem. Så försök att inte stressa över det! Jag vet inte hur du ordinerats lergiganen men om du tar det regelbundet så bör du komma upp i en jämn nivå och då kanske du upplever att det hjälper mer.
    Det finns ett läkemedel som heter primperan som jag tänkte rekommendera men det fick man tydligtvis inte äta vid graviditet längre. Fick det vid min första graviditet men det är ju 11år sedan nu så rönen verkar ha ändrats.
  • Moneal
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-27 22:57:12 följande:

Men fy! Att ni har dåligt med vikarier är ju inte ditt problem. Så försök att inte stressa över det! Jag vet inte hur du ordinerats lergiganen men om du tar det regelbundet så bör du komma upp i en jämn nivå och då kanske du upplever att det hjälper mer.

Det finns ett läkemedel som heter primperan som jag tänkte rekommendera men det fick man tydligtvis inte äta vid graviditet längre. Fick det vid min första graviditet men det är ju 11år sedan nu så rönen verkar ha ändrats.

Usch då låter inge vidare!!

det är absolut inte på ditt ansvar vad gäller vikarier!

behöver du vara hemma så får du vara det!

Hoppas det blir bättre <3
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!