• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2015-12-13 19:32:53 följande:
    Har I get bra svar på dina funderingar. Men hade GBS andra graviditeten o de var ett hela springandes på sjukhus. Blev igångsatt 2 dagar innan bf och lillan vägde rätt lite till skillnad från storasyster. Blev dock inte lika allvarligt som ditt.

Men vill iaf skicka över en massa kramar *
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Tack <3
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2015-12-13 21:50:54 följande:
    Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Du är inte ensam om dina tankar.
    Tack

Egentligen är det kanske lite dumt för med så här många barn vet man. Jag visste inte med bara ett barn att man kunde älska fler. Det vet jag ju nu...
  • Greifing

Hur mår ni?

Jag har varit inlagd på sjukhus 2 dygn. Fick störrblödning som inte stoppades så fick mediciner mot det. Gjort UL nr 7 & 8 under denna graviditet. Mini mår bra tack och lov. Blev hemskickad igår med ändringar på min medicin och strikt att ta det lugnt.. Jag hoppas jag slipper åka tillbaka innan RUL 5/1. Vill vara hemma med familjen såklart.

V 18 idag. Tiden går så fort ändå. Hoppas det fortsätter så! Håller tummarna för er som ska på RUL nu i juldagarna <3

• Mamacitaa

Men åh nu tycker jag dina blödningar får sluta så du får nytta lite oxå :) men skönt bebis mår bra ,det är ju de viktigaste.

Jag trodde mitt illamående försvunnit men tji fick jag. .mått kasst hela dagen :(

Jag har verkligen hakat upp mig på bf datumet jag fick på kub..hon mätte lite snabbt o sa osäkert ett nytt bf datum som inte alls stämmer med mina räkningar. Så nu nojjar jag att bebis är för liten eller att det kanske är nåt annat fel :/

• RobzMarley
    Greifing skrev 2015-12-18 15:15:17 följande:

Hur mår ni?

Jag har varit inlagd på sjukhus 2 dygn. Fick störrblödning som inte stoppades så fick mediciner mot det. Gjort UL nr 7 & 8 under denna graviditet. Mini mår bra tack och lov. Blev hemskickad igår med ändringar på min medicin och strikt att ta det lugnt.. Jag hoppas jag slipper åka tillbaka innan RUL 5/1. Vill vara hemma med familjen såklart.

V 18 idag. Tiden går så fort ändå. Hoppas det fortsätter så! Håller tummarna för er som ska på RUL nu i juldagarna <3

Men stackare! Fy det ör jobbigt att bli inlagd. Så skönt att allt är bra med bebisen!
  • Greifing

Hur pass mycket ändrade hon? Jag har inte flyttat det mått jag fått på mina UL. Det har handlat om bara några dagar. Blev en gång flyttad 3 dagar framåt men jag vet att alla mäter olika och på RUL mäter dom hela bebisen och får ut mer exakt. Men KUB kanske är annorlunda?

Du ska se att det inte är nån fara!

Hoppas Illamåendet går över!

Mamacitaa skrev 2015-12-18 19:58:26 följande:

Men åh nu tycker jag dina blödningar får sluta så du får nytta lite oxå :) men skönt bebis mår bra ,det är ju de viktigaste.

Jag trodde mitt illamående försvunnit men tji fick jag. .mått kasst hela dagen :(

Jag har verkligen hakat upp mig på bf datumet jag fick på kub..hon mätte lite snabbt o sa osäkert ett nytt bf datum som inte alls stämmer med mina räkningar. Så nu nojjar jag att bebis är för liten eller att det kanske är nåt annat fel :/

• Greifing

Det var väldigt jobbigt.. Men var på rätt ställe iaf. Inge mer färskt blod sen igår. Men jag vet att det kan ändras fort. Tar en dag i taget.

RobzMarley skrev 2015-12-18 20:28:17 följande:

Men stackare! Fy det ör jobbigt att bli inlagd. Så skönt att allt är bra med bebisen!

• Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-12-18 23:34:54 följande:

Hur pass mycket ändrade hon? Jag har inte flyttat det mått jag fått på mina UL. Det har handlat om bara några dagar. Blev en gång flyttad 3 dagar framåt men jag vet att alla mäter olika och på RUL mäter dom hela bebisen och får ut mer exakt. Men KUB kanske är annorlunda?

Du ska se att det inte är nån fara!

Hoppas Illamåendet går över!

Det gällande bara en vecka och så långt har jag qldeig blivit flyttade under någon av tidigare graviditeter. men då skulle jag plussat med cb på äl+7 och enligt min bm så är det inte riktigt möjligt men finns väl undantag tänker jag. Hon tyckte jag skulle gå efter senaste mens och vänta till rul o se va de säger. På moderskapsintyget jag fick står det bf vi kom fram till efter senaste mens..

Varför ska man tänka så mkt för hehe ;)
  • Greifing

Gå efter SM. Det skulle jag gjort. RUL är mer exakt som sagt där dom mäter allt.

Mamacitaa skrev 2015-12-18 23:45:20 följande:

Det gällande bara en vecka och så långt har jag qldeig blivit flyttade under någon av tidigare graviditeter. men då skulle jag plussat med cb på äl+7 och enligt min bm så är det inte riktigt möjligt men finns väl undantag tänker jag. Hon tyckte jag skulle gå efter senaste mens och vänta till rul o se va de säger. På moderskapsintyget jag fick står det bf vi kom fram till efter senaste mens..

Varför ska man tänka så mkt för hehe ;)

• Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-12-19 12:06:13 följande:

Gå efter SM. Det skulle jag gjort. RUL är mer exakt som sagt där dom mäter allt.

Ja jag bestämde mig att gå efter SM :) Ja men precis. .de kollar ju lite mer på hur bebis växer o så än va kub bm gjorde tycker jag :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!