• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Moneal
    Tolotoli skrev 2016-01-26 11:51:54 följande:

Vilket hopp men spännande med Rul! Hur blev det med datumet när du hade tiden, fik du komma tillbaka för ett till senare eftersom bebisen kommer senare? 

Nä, jag var bokad så sent så rul blev när det skulle trots allt.

Att jag ska tillbaka är för att se så liten mår bra i magen och hopa på att vätskan i njurarna försvunnit :)
  • Moneal
    Mamacitaa skrev 2016-01-26 17:19:34 följande:

Oj ni andra verkar oxå haft en lång resa irra graviditeter.

Va hos bm idag och ska träffa läkaren om 2v. Hon tyckte det skulle bli tillväxtUL även denna gng då storlekarna på mina bebisar varit så olika och att jag blivit igångsatt alla 3 gng.

Aja vi får se vad läkaren säger,hon valde en man men lät som han var bra så får hoppas på det.

Hur ligger ni andra i erat blodtryck?

Var hos bm i går.

Blodtrycket låg då på 120/60 :)
  • lima76
    Kristalii skrev 2016-01-26 10:38:58 följande:
    Men jag har ingen aptit och vissa dagar blir jag så otroligt orkeslös. Så jag undrar vad är er favoritmat? Eller har ni andra bra förslag på lättäten och energirik mat?
    Jag äter rätt mycket havregrynsgröt till kvällen, det hjälper magen en del, jag har tagit extra järn sen typ vecka 12. Jag gör den i mikron, 1 dl havregryn och 2 dl vatten, 2,20 min i mikron. sen stoppar jag ner en massa frysta bär som får ligga och tina till sig i gröten, typ röda och svarta vinbär och lite blåbär.. lite socker på det och sen mjölk. jag är jättehungrig jämt men mår också fortf lite illa och blir liskom inte sugen på ngt så¨gröten funkar bra för mig.
    Bibi84 skrev 2016-01-26 12:32:45 följande:

:)

Ang. mat så är ju frisk mat väldigt gott, frukt som ananas, jordgubbar, banan, apelsin, mango. Lag smoothies med bara juice, du kan också ta i ett rått ägg och biola. Du smakar inte det råa ägget alls. 
    Själv har jag lagat sushi, skit gott. Jag lagar gärna makirullar med bla. lax, advokado, gurka och vårlök/salladslök. Mmmmm.... 

Grattis till lyckat UL, det var en rejäl flytt av datum! Var det första ultraljudet eftersom de flyttade så mycket?

Är gott med smoothies men jag tror inte man ska äta råa eller ens löskokta ägg som gravid pga salmonella-risken? Vilket jag tycker är synd för jag älskar löskokta ägg...
  • Kristalii
    lima76 skrev 2016-01-27 12:17:46 följande:

Jag äter rätt mycket havregrynsgröt till kvällen, det hjälper magen en del, jag har tagit extra järn sen typ vecka 12. Jag gör den i mikron, 1 dl havregryn och 2 dl vatten, 2,20 min i mikron. sen stoppar jag ner en massa frysta bär som får ligga och tina till sig i gröten, typ röda och svarta vinbär och lite blåbär.. lite socker på det och sen mjölk. jag är jättehungrig jämt men mår också fortf lite illa och blir liskom inte sugen på ngt så¨gröten funkar bra för mig.Grattis till lyckat UL, det var en rejäl flytt av datum! Var det första ultraljudet eftersom de flyttade så mycket?

Är gott med smoothies men jag tror inte man ska äta råa eller ens löskokta ägg som gravid pga salmonella-risken? Vilket jag tycker är synd för jag älskar löskokta ägg...

Havregrynsgröt går bort tyvärr. Däremot köpte jag risifrutti och det gick ner. Kanske aka prova en tallrik varm risgrynsgröt!

Löskokta ägg nämns inte på Livsmedelsverkets hemsida som farligt så det äter jag gärna! Sverige har en omfattande salmonellakontroll på ägg. Däremot om en åker utomlands ska en se upp.
  • Bibi84

Idag kom kryckorna fram....efter 1,5 timma på jobbet, som tur är jobbar jag bara 3,5 timma varje dag, antingen från 6:45 på eller till 17:00 på eftermiddagen. Jobbar på dagis som "barnehagelærer" (dagis fröken). 

Många som får sammandragningar här, har inte känt av så mycket faktiskt, men klart att jag blir mer anfådd och trött i kroppen. brukar inte få sammandragningar för mot slutet av grav.men har inte haft något problem med dom.

känner av lilla tjejen väldigt ofta, vilket är kul. Mindre kul är mina boobs och att jag får sånna åderbrock, har ett på smalbenet och ett vid ljumsken. Men dom försvinner när jag inte är gravid längre. Fler som får sånt?

• RobzMarley

Det går framåt här. Kul att höra av dig Moneal!

Jag gick hem från jobbet idag. Igår när jag kom hem vid fyra var jag helt matt och yr hjärtklappning. La mig och förblev i sängen resten av dagen. Kände imorse när jag vaknade att det var samma men bestämde mig för att prova gå o jobba. Lyckades få iväg lilltösen på dagis och hann jobba till tio. Då hade jag egen planering och hann bara ha klass en kort stund. Men det blev inte bättre. Tårarna kom från ingenstans när jag skulle säga till en kollega om hon kunde ta över.

Saken är den att jag kände liknande för några veckor sen och gick t VC som tog blodtryck o HB som båda var jättebra... Står i telefonkö till Mvc får se vad de säger. Om jag bara ska ta nytt blodtryck o HB. Känner mig svag och gnällig. Jag orkade inte. Jag har en del kvar på jobb. Alla utvecklingssamtal. Sen bara Tre veckor till lov.

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-01-30 12:08:21 följande:

Det blev influensa av det hela... Helt klubbad.

Ligger i samma och kände mig som dig precis innan.. orkeslös som heter duga :(
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-01-30 15:26:33 följande:
    Ligger i samma och kände mig som dig precis innan.. orkeslös som heter duga :(
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Stackare

Längesen jag mådde så här dåligt

Hur hög feber är okej? Jag får 40, tar alvedon. Efter 1,5-2h har den sjunkit till 35,5-39. Efter tre fyra timmar kommer frossan tillbaka.

Lång kö till sjukvårdsupplysningen så provar här så länge.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-01-28 20:49:51 följande:

Idag kom kryckorna fram....efter 1,5 timma på jobbet, som tur är jobbar jag bara 3,5 timma varje dag, antingen från 6:45 på eller till 17:00 på eftermiddagen. Jobbar på dagis som "barnehagelærer" (dagis fröken). 

Många som får sammandragningar här, har inte känt av så mycket faktiskt, men klart att jag blir mer anfådd och trött i kroppen. brukar inte få sammandragningar för mot slutet av grav.men har inte haft något problem med dom.

känner av lilla tjejen väldigt ofta, vilket är kul. Mindre kul är mina boobs och att jag får sånna åderbrock, har ett på smalbenet och ett vid ljumsken. Men dom försvinner när jag inte är gravid längre. Fler som får sånt?

Inte ännu iaf. Hoppas slippa. Låter inte roligt
    Med kryckor.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!