Testamente
Hej! Jag skulle vilja veta om någon varit i samma situation? Min mamma gick bort i somras efter lång tids sjukdom! Hon har två barn till i ett annat äktenskap, alltså jag har två halv syskon! Då min mamma var väldigt besviken på de andra två barnen som inte brytt sig direkt om henne samt burit sig illa åt ville hon skriva ett testamente för två år sedan, hennes sista vilja var att de två barnen endast ska få sin laglott och resten ska tillfalla mig! Vad jag inte visste och inte min mamma heller "tror jag" är att de andra två barnen måste godkänna hennes sista vilja! Verkar inte vara många som vet om att det är så här! Nu till min fråga, de vill inte skriva under/godkänna testamentet utan vill ta det vidare till tingsrätten! Det är så fruktansvärt tungt, dels sorgen, jag har fått ordna med allt som begravning, jurist/bodelning etc etc och de kommer nu och vill lägga sig i när det kommer till det ekonomiska så klart! Sorgligt är också att de inte accepterar mammas sista vilja Har någon erfarenhet av detta? Tror ni att de kommer få igenom sin vilja? Tack för förhand