Inlägg från: ettplusettlikamednoll |Visa alla inlägg
  • ettplusettlikamednoll

    En tråd för oss ruvare

    Frutopia skrev 2015-09-16 08:41:51 följande:

    Ja, det är mitt första, så jag vet inte vad som väntar runt hörnet. Det jobbiga i detta är att jag inte vet överhuvudtaget om det har en chans att lyckas, har inte mött någon med min hypofysstörning så jag har liksom ingen måttstock om hur stor chans jag har. 


     


    Skillnaden i kroppen såhär efter insättning (RD 2) är att jag känner mig så stel på morgonen!? uppsvullen mage och ibland tryck i nedre regionen. Den där Lutinus är inte min favorit, alla har pratat om det kletiga, visst är det kletigt men jag irriterar mig på smulorna Förvånad ingen annan som har smulor, kanske inte för upp den tillräckligt långt? Dessutom var läkaren inne på att jag ska ta lutinus under hela ev. grav!!! för att jag inte producucerar eget hormon. Vilken död för sexlivet.... 


     


    Är detta ditt första? Jag såg att du var på RD9 hur känns det, är det en Blasto?


    Det här är mitt (vårt) första IVF också :) Skitläskigt och så mycket ångest liksom!
    Oj vad jobbigt med något så ovanligt! Vad säger läkarna då?
    Vi är "oförklarligt barnlösa"  Så det kan ju innebära precis vad som helst! :(

    Jag hade också obehag i magen runt insättningen! Mina läkare sa att det va helt normalt... 
    Vad gäller lutinus måste jag faktiskt säga att jag inte stör mig så mycket på dom!  Det är bara att uthärda :)   Blev du rekommenderad att ta dom hela grav så lyssna på deras råd. Lutinus ska ju hjälpa till att stoppa tidiga missfall...

    Jag fick tillbaks ett embryo på dag tre (har jag fått hjälp med att räkna ut i den här tråden)  
    Att vara på dag nio är såå jobbigt.. för det är liksom nu det gäller.. antingen kommer mensen vilken dag som helst, eller inte! 
  • ettplusettlikamednoll
    Blomster84 skrev 2015-09-16 13:34:56 följande:

    Hur går det för er tjejer? Själv testade jag imorse igen. Negativt. Men är bara på dag 6 så har inte gett upp hoppet än. :)


    Näe, ett minus dag sex behöver ju inte betyda något :)

    Jag vet inte hur det går för mig. Testade i natt, (var kissnödig så jag körde) negativt vad jag kunde se då i toans belysning. Såg däremot ett svagt streck sen på morgonen.  

    Och gjorde ett nytt test när jag vaknade vid halv sju. Såg ett svagt streck då också, men kan ha råkat kolla när det gått runt fem minuter och på mitt test står det att man inte ska avläsa efter fem min.. Så därför vågar jag inte lita på det helt..

    Sedan gjorde jag ännu ett test på förmiddagen..  fick ett svaaaagt streck som gick att se i dagsljus om man visste vad man skulle kolla efter..

    hmm..
  • ettplusettlikamednoll
    Blomster84 skrev 2015-09-16 14:39:06 följande:
    Det låter ju lovande tycker jag. Det blir nog starkare dag för dag ska du se :)
    Ja.. kanske.. Men jag litar inte på dom här strecken. Det vore för osannolikt för att vara sant, men vem vet!

    Hoppas du också börjar få se linjer, typ imorn! 

    Jag kommer testa det första jag gör i morgon bitti iallafall..
  • ettplusettlikamednoll
    missmissis skrev 2015-09-16 21:47:55 följande:
    Hihi. Grattis! Strecken "ljuger inte". :)
    Vågar inte säga tack! Tycker strecken är såå svaga och jag har sex dagar till min riktiga testdag..  Men lite spännande har det allt blivit!
    smulan8504 skrev 2015-09-17 08:19:27 följande:

    Blir ju tokig.. Får starkare och starkare plus för var dag som går, men ändå blöder jag!

    Kan det vara så att hcg hormonet finns kvar i kroppen?


    Ring och fråga på din klinik bara för att få något slags svar :)

    Ägglossningssprutan ska ju kunna visa sig på test upp till tio dagar efter att man tagit den... 
  • ettplusettlikamednoll

    Ser  ni hur svagt det är? Men någonting är det.. Ungefär såhär har alla mina test sett ut.Har använt billiga teststickor innan jag använde detta med samma resultat...
    Är det lika svagt i morgon får jag lov att köpa ett digitalt att använda i helgen tror jag.

    Så frustrerande! Ruvardag 10 efter ett tredagars embryo.

  • ettplusettlikamednoll
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 09:58:18 följande:

    Hej tjejer!


    Jag var till Falun i förrgår och fick tillbaks ett 5-dagars embryo. Osäker på hur man räknar RD, men antar jag är på RD 7 idag då? Glad


     


     


    Hej! Grattis till ditt embryo :)
  • ettplusettlikamednoll
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 11:21:59 följande:
    Det där testet är positivt! Var några år sedan jag gjorde Ivf, men oj så många tester jag gjort! :) Grattis!!!
    Oj! Tror du?!

    Har försökt bli gravid i flera år men kanske bara tagit 3 grav.tester tidigare (räknar inte med dom sju jag tagit senaste dagarna haha) för jag har känt att det bara sätter mer stress i mig..

    Det här är vår första ivf.
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 11:23:19 följande:

    Tack för välkomsthälsningarna! :)


    Vilka kliniker går ni på? Själv går jag i Falun.


    Skriver helst inte vart vi går, ingen vi känner vet något.. så vill inte bli avslöjad :)
  • ettplusettlikamednoll
    No Ka Oi skrev 2015-09-17 11:54:17 följande:

    Hej! Får jag oxå hoppa in här? Har ändå smygläst tråden i flera dagar. Cool

    Fick tillbaka en blastocyst i tisdags. Så RD 2 idag. 

    Nervös som f-n. Försöker att inte leta tecken, men gör det såklart ändå. Varenda litet pirr, stick eller drag i bröst och LM analyseras. 

    Tycker ni är modiga som vågar tjuvtesta! Just det där att få ett svagt streck som du ettplusettlikamednoll. Jag hade kreverat eller nåt. Har aldrig tjuvtestat. Delvis av respekt för min man, han har inte velat det. Jag har velat men som sagt till syvende och sist inte vågat.

    Dags för lunch! Har varit så nervös de senaste veckorna att jag tappat aptiten. Rynkar på näsan Men nu är det ok igen! Tack och lov!


    Grattis till insättningen!

    Jag tycker snarare det är modigt att INTE smygtesta :) Får mycket hellre flera negativa och liksom ev. går lugnt in i det än att få det kastat i ansiktet... :)
  • ettplusettlikamednoll
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 11:57:09 följande:
    Ja, det brukar vara sådär svagt innan hcg-nivån börjar öka. Brukar bli starkare efter några dagar. :)
    Hoppas verkligen att det blir det! 

    Ni andra får också gärna analysera mitt test :D
  • ettplusettlikamednoll

    Kunde inte hålla mig, så jag åkte och köpte två digitala Clear Blue, testade nu på kvällen bara en timme efter att jag kissat. Ruvardag 10 med tredagars embryo. 

    Resultat : Gravid 1-2 veckor !

    Kan inte tro våra ögon..  Hoppas verkligen den stannar kvar där inne nu!

  • ettplusettlikamednoll

     

    Tack alla!!

    Hoppas att pluset smittar av sig på er alla! 

    Är såklart orolig för att något ska hända, det är ju ändå fem dagar kvar (om vi inte räknar idag som snart är slut) till min officiella testdag!

  • ettplusettlikamednoll
    Kajo skrev 2015-09-20 13:22:35 följande:

    Hej alla i tråden! Jag fick tillbaka en blastocyt (6dagarsodlad) förföra mån är alltså på ruvardag 14. Jag testade mig igår och det va negativt. Har testdag på onsdag (dag17) vilket jag tycker är sent. Det är mitt 4 FET stimulerad cykel. Tror ni det är kört? Det känns som att det borde vara positivt dag14 när det är en blastocyt. Lycka till alla andra!


    Hej!

    Satte in en tredagars på samma dag som dig. Men jag räknar att jag är på ruvardag 13 då själva insättningsdagen inte ska räknas som ruvardag.

    Har också samma testdag som dig. Jag testade mig redan i onsdags och hade turen att få positivt och har fortsatt att testa i stort ett varje dag sedan dess. Men har läst mig till att flera inte får plus förrän senare, så det behöver nog absolut inte vara kört!  

    Men kan man tycka att det "borde" va positivt för dig nu men vissa testar plus senare än andra..

    Jag tycker inte du ska behöva ge upp hoppet än!
  • ettplusettlikamednoll
    Frutopia skrev 2015-09-24 13:14:14 följande:

    Tog ytterligare ett test imorse, vågar mig inte på ett CB test än med rädsla för nederlag, I verkligheten är den sista något starkare än vad det ser ut på bilden. har googlar spökstreck och allt möjligt men blir inte så klok. Tror ni på ett plus?  Solig


    Tror absolut på plus!

    Sådär såg mina ut när jag var runt ruvardag 9 också. Om inte dina tom är lite starkare!
  • ettplusettlikamednoll
    pajas77 skrev 2015-12-09 19:00:39 följande:

    är det ingen som kan svara på om de känner som mensvärk och ömma bröst under ruvningen ? pms symptom , är på ruvardag 4 med ett 4 celligt 2 dagars embryo .


    Det är väldigt vanligt att känna så under ruvningen. Jag gjorde det själv. Har dock läst mig till att det är helt omöjligt att säga om det beror på att man ska få mens, om det är en påverkan av alla hormoner man tar och har tagit eller om det är pga graviditet.  

    Det är tyvärr bara att härda ut och vänta :(

    Jag hoppas på att det är det sistnämnda som gäller för dig!  Det var det för mig :)
  • ettplusettlikamednoll
    fruseverin skrev 2016-02-19 08:08:42 följande:

    Sådär svaga var mina streck också precis i  början. Vågade inte tro mina ögon, men är nu gravid i vecka 27 efter ivf :) 


    Är det svaga streck så är det streck! Tror och hoppas på det samma för dig! 

  • ettplusettlikamednoll
    fruseverin skrev 2016-02-19 10:32:44 följande:
    Ja detta är efter ca 3 min på Clearbluen och 5 min på Apotekets

    Hoppas ju att plus alltid är plus ????

    4 test som visat så...
    Spring och köp ett clear blue digitalt så får du svart på vitt! Jag testade med ett sånt flera dagar innan min riktiga testdag.. Kan ha varit på typ dag 10 efter att jag också fått massa svaga streck. Kändes så skönt att faktiskt få se att det stod "pregnant" 

    Jag tror du vågar hoppas :)
  • ettplusettlikamednoll
    fruseverin skrev 2016-02-20 09:48:52 följande:
    Är på bim +1 och rd14
    Mycket mystiskt! Det kan mycket väl vara så att det bara inte gav ett positivt utslag än! Jag tycker inte du ska ge upp. Jag vet att jag själv inte hade kunnat låta bli att testa iaf..

    Håller tummarna för dig!
  • ettplusettlikamednoll
    happy15 skrev 2016-04-02 23:29:17 följande:

    Hej alla ruvare!
    Uppgiven här, för svaagt test imorse rd 15, TD imorgon. Noll bröstförändring, noll pms & molvärken jag kände för ngra dar sen är borta.

    Kvar är noll mens, massa finnar & ett par som bara vill veta ja eller nej. CB plus har kanske gett spökstreck 2 dar i rad men är det rimligt? Så svaga streck..apotekets har varit blanka i samma urin.

    Skjuter lutinus upp mensen?

    Tacksam för er klokskap..


    Jag tycker att du ska åka iväg och köpa ett clear blue digital.Där blir det inte massa tvetydiga svaga streck utan där står det ju klart och tydligt. 


    Jag testade med det på rd 9 eller något sånt efter massa svaga test. 


    Vet tyvärr inte säkert om lutinus skjuter upp mens, men jag tror inte det.


     


    Håller tummarna!

Svar på tråden En tråd för oss ruvare