• hundra

kan man vara gravid fast tidig mens?

Tror ni man kan vara gravid om mensen kommer en hel vecka tidigare? 

Man blir ju lite nojig när man läser om såna som plussat och mensen kom en vecka innan beräknad datum.. Eller kan stress flytta mensen så pass mycket? Har bog aldrig fått tidig mens, som mest 1-2 dagar..

• Svar på tråden kan man vara gravid fast tidig mens?
  • Jag är bara jag

Eftersom äl styr mensen kan inte mensen komma en vecka för tidigt eftersom lutealfasen inte ändras. Så antingen var då äl tidigare,ingen äl alls-men då är det mycket vanligare med senare mens- eller också är det en nidblödning. Eller bara nån mellanblödning av nåt slag.

• Iowhannah

Jag hade en stadig cykel på 27 dagar, tills slutet av förra året. Plötsligt var det 24 resp 20 dagar. Och sedan 27 igen. Blev gravid strax innan sista mensen. Vet inte om dessa hopp i cykeln berodde på stress eller yttre förändringar i mitt liv dock, men det kan nog vara så att min ägglossning var oregelbunden. Kan säkert vara så för dig med. En nidblödning kommer väl ändå inte som en ordentlig mens? Den varar väl bara en eller ett par dagar?

• hundra

okej! Idag tog jag ett clearblue digital test som visade negativt, så behöver inte vara orolig för graviditet. Är kanske stress då jag lever i en stressig tid just nu..

Svar på tråden kan man vara gravid fast tidig mens?