• pigglet

Hur ofta vabbar/vabbade ni?

Tja, vad säger man... livet är orättvist.

Mina barn har varit hemma tills de varit ca 4 år. Och sjukare barn får man väl leta efter. Från det första barnet blev 6 månader har det varit ett evigt snörvlande och kräkandes. Vi har betat av 50 magsjukor under första åren, ett antal penicillinkurer, besök på akuten, otaliga provtagningar... Dessutom har alla barnen en förmåga  att bli ordentligt sjuka när de blir sjuka. Det ska liksom vara lite på liv och död. Här klassas inget under 5 kräkningar som magsjuka, en vanlig magsjuka här innebär att barnet kräks varje kvart i ett dygn, sedan börjar det ofta om gång på gång och rullar på i upp till 2 veckor.

Det måste handla om gener och en portion tur/otur gissar jag. För oss har det i alla fall varit väldigt skönt att vi ändå var hemma första 8 åren så man inte behövde ha ständigt dåligt samvete gentemot jobbet.

• pigglet

... dessutom var mitt mål att alltid vara ute minst 4 timmar om dagen när barnen var små. I alla väder, året om.

Så jag tror varken tidig/sen förskolestart eller mycket utevistelse är ett entydigt facit.

Svar på tråden Hur ofta vabbar/vabbade ni?