• Anonym (ts)

Hur ta bort hår på armarna?

Vad är bästa sättet att ta bort hår på armarna?
    Rakning känns enklast, men det borde ju bli obehaglig stubb när det växer ut? Hur är det med hårborttagningskräm, blir det stubbigt även där? Eller är det vaxning som gäller? laser?=/

• Svar på tråden Hur ta bort hår på armarna?
  • Anonym (Tss)

Oj, ska du verkligen ta bort det?

Vaxning helt klart. Blir mindre stubbigt.

• Anonym (ts)
    Anonym (Tss) skrev 2015-09-12 20:01:36 följande:

Oj, ska du verkligen ta bort det?

Vaxning helt klart. Blir mindre stubbigt.

Sambon kommenterade idag att jag var hårigare än alla männen på gymmet, så ja=/
    Ok
  • imnotstupidhehe

Man får inte stubb, men håret blir "tjockare" och det sticks typ. Det tråkiga är ju att det växer fort med rakning. Kräm rekommenderas inte, nästan som rakning fast det är bara kräm, tror det växer lika fort det med. Men jag rekommenderar vax, växer inte lika fort , tar minst två-tre veckor innan de ens växer och det bästa är ju att håret är lika mjukt till skillnad från rakning. Finns epilator också, det är också bra, nästan som vax. Visst det gör svin med epilator och vaxning men det är värt smärtan. Jag brukar tänka att smärta = bra resultat, inklusive laser då!. :)

• Anonym (:))

Rakar armhålorna varje dag, så har aldrig stubb. Tar max två minuter och noll smärta ; )

• Seven Costanza
    Anonym (:)) skrev 2015-09-13 01:38:21 följande:

Rakar armhålorna varje dag, så har aldrig stubb. Tar max två minuter och noll smärta ; )

Hur är det med läsförståelsen? Det står ju rakt ut att detta handlar om håret PÅ armarna, inte under armarna.
  • Anonym (ts)

Attans, det låter ju som att det är vax som gäller... är det ingen som har bra erfarenhet av krämer?

mvh
    Tjejen som är jättekänslig för smärta

• Anonym (Schysst)

Schysst sambo du verkar ha...eller inte! Är det något som ska bort är det väl din sambo! Fy fan att säga något sådant till ens partner som man förhoppningsvis älskar

• Anonym (Jag då)

Håret på armarna växer saktare än på benen och blir inte tjockare av rakning! Det är en myt. Jag har rakat armarna i åratal,känns inte stubbigt alls.

• Anonym (G)
    Anonym (ts) skrev 2015-09-12 20:07:29 följande:
    Sambon kommenterade idag att jag var hårigare än alla männen på gymmet, så ja=/
    Ok
    Vad spelar det för roll om du har mycket hår? Du är säkert mycket hårigare än männen på huvudet också, ska du raka bort det och bli skallig också bara för att ha kortare hår än männen?
  • Zadre
    imnotstupidhehe skrev 2015-09-12 20:24:46 följande:

Man får inte stubb, men håret blir "tjockare" och det sticks typ. Det tråkiga är ju att det växer fort med rakning. Kräm rekommenderas inte, nästan som rakning fast det är bara kräm, tror det växer lika fort det med. Men jag rekommenderar vax, växer inte lika fort ,

Eh? Det du beskriver där ÄR ju stubb. Det blir inte tjockare, det bara SER tjockare ut eftersom det blir kapat. Ett hårstrå är avsmalnande och tunnar ut, rakar man det kapar man det rätt av och då ser det tjockare ut.
    Och ska vi vara petiga så växer håret faktiskt lika forts oavsett om man vaxar eller rakar.
  • Anonym (Tss)
    Zadre skrev 2015-09-13 17:40:40 följande:

Eh? Det du beskriver där ÄR ju stubb. Det blir inte tjockare, det bara SER tjockare ut eftersom det blir kapat. Ett hårstrå är avsmalnande och tunnar ut, rakar man det kapar man det rätt av och då ser det tjockare ut.

Och ska vi vara petiga så växer håret faktiskt lika forts oavsett om man vaxar eller rakar.

Pedagogisk
Svar på tråden Hur ta bort hår på armarna?