Inlägg från: Anonym (Panik!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Panik!)

Positivt test efter abort?!

Hjälp jag behöver råd från ngn med erfarenhet. För 4,5 vecka sedan gjorde jag en kirurgisk abort och allt gick bra. Nu sista dagarna har jag känt mig lite skum men imorse kom lite blod på pappret så jag tänkte att mensen var på gång. Men kunde inte släppa tanken så tog ett gravtest nu ikväll och fick positivt resultat. Fick panik och har googlat en del och hittat att det kan ta 9 veckor innan hcg sjunker efter abort. Men om det samtidigt kommer blod? Mensen kan väl inte komma om hcg fortfarande ligger högt? Rädd för att det är en nidblödning (hade det sist) och att jag är gravid igen.

Vad tror ni??? Klarar inte en till abort.

• Svar på tråden Positivt test efter abort?!
  • Anonym (Panik!)

Vi har haft sex tvggr sen aborten, med kondom. Men vid ett tillfälle var det domar kondomen åkte av när han drog sig ur och lite sperma hamnade vid sidan om

slidöppningen. Det här var för två veckor sen. Kan vi haft sån otur? Hur ska man veta? Kan inte vänta flera veckor för att veta.

Det känns som mensen är på gång, och nu var lite lite rött på pappret igen. Kan jag ha förhöjt hcg och santidigt få mens? Borde inte hcg nivån sjunkit för att det ska bli en ägglossninh och sen mens?

• Anonym (Panik!)

Ingen mer?

• Anonym (Panik!)

Tror ni att det är ngn mening att kontakta läkare? Det dröjer ju veckor innan en ev graviditet skulle synas. Eller kan man se på ett blodprov om hcg-nivån beror på gammal eller ny graviditet?

Svar på tråden Positivt test efter abort?!