Annelie 76 skrev 2015-09-13 07:47:54 följande:
Köp vacuumpåsar på Rusta och förvara allt ömtåligt i dem. Framförallt saker av ull och siden men alla naturmaterial är intressanta för pälsängrar. Du kan droppa eterisk lavendelolja i garderoberna både i gamla och nya lägenheten, de gillar inte den lukten.
När du packar köksgrejjerna så se till att det inte finns pälsängrar där, annars följer de med till nästa lägenhet. Vet inte varför de gillar kök men det gör de.
Annelie 76 skrev 2015-09-13 07:47:54 följande:
Köp vacuumpåsar på Rusta och förvara allt ömtåligt i dem. Framförallt saker av ull och siden men alla naturmaterial är intressanta för pälsängrar. Du kan droppa eterisk lavendelolja i garderoberna både i gamla och nya lägenheten, de gillar inte den lukten.
När du packar köksgrejjerna så se till att det inte finns pälsängrar där, annars följer de med till nästa lägenhet. Vet inte varför de gillar kök men det gör de.
Ja jag kommer vara jättenoga med att torka ur allt innan det kommer med till nästa lgh. Har köpt plastlådor med lock från Ikea som jag lagt i tvättat/frysta grejer sängkläder mm. Men skulle du tvätta om allt som jag lagt tillbaka i lådorna? Har haft i rödceder och rödcederkulor i innan jag lagt ner ren tvätt. Det är ju medel runt alla lister som ska verka i 3 mån, dom kan väl inte undgått det och tagit sig ner i lådorna/garderoberna igen? Usha hatar dom småkrypen ????