• Anonym (Vidrigt men)

Vidrigt

Detta är vidrigt men när jag lagt mig ikväll fick jag tokont både nere i magen och bak i ryggen. Verkligen jätteont, kom på någon sekund.

Min mage kan vara strulig även "ogravid" men nu i v 23 tycker jag den funkar bättre och har egentligen gjort hela tiden. Gör nummer 2 ca en gång per dag isf 2-3 som innan.

Blev lite rädd, det giorde trots allt vansinnigt ont men kände samtidigt att det är nog tarmrelaterat och inte bebis eftersom det mullrade i magen. Satt i duschen länge med smärtan som ett skruvstäd runt mig och känner att helvete, nu kommer någonting, antingen är det ungen eller hela jävla tarmpaketet! Ställer mig på huk och ut kommer något vidrigt stinkande storlek komocka ( har inte toalett i anslutning till badrum, OBS)

Ligger nu i sängen helt chockad, och vansinnigt hungrig, klart, hela systemet är väl tomt, och undrar vad i hela fridens namn hände? Eller, jag fattar ju att något kanske suttit fast, men jag har ju inte känt mig förstoppad?

Efter den där pärsen är hela livmodern öm, känns som en mindre förlossning med ryggvärken, stå på huk i badet mitt i natten och klämma osv...

Kan man vara full i skit utan att veta om det fast man går ganska regelbundet?

Att det gör ont på andra ställen än vanligt är väl troligen för att tarmar och allt inte är där det brukar vara nu när bebis tar mer och mer plats?

Hur sköter man sig på bästa sätt för att hindra att detta händer igen? Tycker jag gör vad jag kan, äter bra, dricker vatten, tar tid på mig, äter de snällaste järntabletterna.

Ser humorn i detta nu när det inte är gör ont mer, men var inte så kaxig för en timme sen även om jag höll mig lugn ändå:)

• Svar på tråden Vidrigt
  • Sandthy

Kan det vara gallblåsan? Hört att det ska göra djävulskt ont och att det inte är någon lek när man får gallblåseanfall. Du borde genast uppsöka läkare för att göra en kontroll!

• Anonym (Vidrigt men)
    Sandthy skrev 2015-09-14 14:24:33 följande:

Kan det vara gallblåsan? Hört att det ska göra djävulskt ont och att det inte är någon lek när man får gallblåseanfall. Du borde genast uppsöka läkare för att göra en kontroll!

Tack för svaret men nej gallan vet jag hur det känns, inte den sortens smärta nu, detta var på helt annat ställe i magen, långt ner i mage och rygg. När jättekorven Allan var ute så släppte smärtan betydligt, o har inte återkommit. Men måste försöka sköta magen, äta lösande osv. Har inte gått sedan dess, systemet var väl helt tömt. Så hoppas det inte händer igen, hade ingen aning om ifall jag ens var förstoppad, men de jag pratat med sedan dess verkar tro det. Men återkommer det fler gånger så!
  • Anonym (J)

Man kan väl ta laktulos i förebyggande syfte? Är inte säker, men kolla upp det. Har läst om andra som gjort det iaf.

• Anonym (Vidrigt men)
    Anonym (J) skrev 2015-09-15 02:05:48 följande:

Man kan väl ta laktulos i förebyggande syfte? Är inte säker, men kolla upp det. Har läst om andra som gjort det iaf.

Mm ska kolla detta,tror också det. Blev mest en chock, hade inte fattat att jag var förstoppad.
  • Anonym (Vidrigt men)
    Sandthy skrev 2015-09-15 23:49:15 följande:

Hmm, tarmvred kanske då?

Nä, tror bara det var ont i magen, jag har nada smärttröskel så.

Problemet löste sig med finn crisp och russin, nu har jag gått fyra gånger sen i onsdags utan problem!
Svar på tråden Vidrigt