Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Mat (och godis) från 80- och 90-talet

Mellan 1985 och 1995, cirkus, åt jag saker som skogaholmslimpa med mycket salami på till frukost. Ungersk salami, då. O'boy som dryck. Samma till mellanmål.

Maten till lunch och middag var oftast hemlagad (eh... utom i skolan), svensk grund med influenser från andra matkulturer. Som de flesta andra, inbillar jag mig.

Saknar något.... JA! Jag saknar den gamla Marabou Always-asken. Den där man bröt mitt itu och ställde upp, med apelsin-chokladstänger i. Jag saknar den gamla pralin-glassen från Hemglass. Och jag saknar Disneychokladen, mjölkchokladruta med disneyfigur i vit choklad (naturligtvis bröt man av chokladen runt om först.)

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Aniiee
    Teddis skrev 2015-09-14 16:54:55 följande:
    De här då?
    De behöver man väl inte sakna? Kefir finns ju kvar. Man kan ju sakna utseendet förstås.
  • Aniiee
    BigMami skrev 2015-09-14 22:18:19 följande:

Det var nog fanimej bättre förr!

Ja, ju förr, dess bättre...... 

Eller hur var det nu igen?
  • Aniiee
    Tom Araya skrev 2015-09-14 23:38:02 följande:

En lakritsklubba som jag vill minnas hette Bloody Jasper med mycket speciell smak på.

Ursprungsversionen av Salt & Blandat när den kom runt 87-88.

(citerar fel inlägg, försökte citera ditt ovanför med bilder, men nej,dse det hade FL ingen lust till....)

Knasen-asken tror jag tusan finns här. Annars är det något väldigt likt. Refresheners finns definitivt här, i lösvikten.

Påminner mig, för resten, att jag saknar Palle Kuling.... Påsarna, alltså.
Svar på tråden Mat (och godis) från 80- och 90-talet