Inlägg från: Lillmajsan |Visa alla inlägg
  • Lillmajsan

Mat (och godis) från 80- och 90-talet

Chokladciggaretter! det va inte lördag utan att hänga med mamma på torget och köpa hockypulver (salt) och chokladciggaretter. är född 1986 och jag kan kanske ha varit 3-4 år.

och så mins jag de här:

Och natuligtvis minns jag nästan allt annat som folk i denna tråd nämnt.
    Kommer även ihåg att man kunde köpa klubbor som var i någon påse med pulver. Jag tog alltid lakrits och då va det lakritsklubba med saltlakenspulver, typ hockypulver.  

Likaså minns jag godisringar. Tro de hade namnet ringpop eller något sådant.

Om maten; Jag kommer bara ihåg att man inte krånglade till det så mycket. Det va blodpuddig, kålpudding, hel kyckling i lergryta, pannkakor, kassler i ung med annarnas och ost tex.
    Frukost var filmjölk med söttlimpa och ost.
    Hade man tur så fick man rostat bröd med nutella och o´boy på lördagar till frukost.
    Min mamma var ensam och hade ganska så ont om pengar så hon tog till vara på allt. Gud vad jag har fort lära mig att äta det som serveras. Det va antingen det eller gå hungrig.

Kommer även i håg glassen Guldpuck! ÅÅÅÅ Denna guldpuck!!!! *drömmer och dreglar* Ren gammeldags vaniljglass på pinne. Pappret va gulligt med en joker på. Fanns ca två år att köpa. tro det var runt 1991 eller något sådant.
    Gud vad jag saknar den glassen!!!

• Lillmajsan

ÅÅÅ Hur kunde jag glömma! De salta, näst underst! Gud så goda de va. Jag kan har varit max 7 år

• Lillmajsan
    Teddis skrev 2015-09-15 18:49:31 följande:
    Brukade vi handla i samma kiosk eller? Vart bodde du?
    Jönköping. Men jag brukade få dom utav min mormor som hade ett lite lager så jag har ingen aning var hon fick tag i dom. Jag minns inte att jag har köpt dom själv.
    Glad
  • Lillmajsan
    Teddis skrev 2015-09-20 14:22:48 följande:
    Haha, misstänkte att det var Jönköping.
    Varför?Glad
  • Lillmajsan
    Teddis skrev 2015-09-22 17:31:25 följande:
    Rosa tuggummituben, mkt bekant. Tror den mest såldes där o på Jam jam på A6.
    Aha! Alltid lär man sig något nytt.Solig
Svar på tråden Mat (och godis) från 80- och 90-talet