Inlägg från: IMHO |Visa alla inlägg
  • IMHO

Mat (och godis) från 80- och 90-talet

Jag minns att jag inte gillade Pigall för att den smakade metalliskt, och inte heller Nogger för att den var tråkig.

Nu äter jag båda för att mysa mig tillbaka till 80-talet. Tänk vad lite nostalgi kan göra. Skotte älskade jag dock då som nu, liksom lakritspuck.

Till frukost åt jag gärna mjölk och Frosties. Mellanmål kunde vara nyponsoppa med knäckesmulor eller mandelbiskvier. Nu väljer jag mindre söta alternativ. Gränsen går vid Havrefras.

• IMHO
    Teddis skrev 2015-09-15 07:31:56 följande:

Vi känner ju allihop igen mycket av godiset som nämns här men nu finns det så galet mycket godis. Inte samma grej!!

Saknar Tophat-glassen. Så god. Alexandra var en jättelång strutglass men bara jag som minns den av alla kompisar :(

Åh, jag minns när den kom. Hutlöst dyr tyckte jag då. Kan de ha varit den första GB-glass som kostade hela 20 Får man ju inte ens en kula Ben & Jerrys för idag.

Ang. Havrefras så smakar det inte så sött, men innehåller 10% socker. Skulle inte socker påverka min vikt och hälsa så mycket skulle jag äta Coco Pops till frukost. Tycker om frukostflingor med luft i av någon orsak. Ok, jag behåller dem för mig själv, då.
  • IMHO
    Teddis skrev 2015-09-25 11:07:36 följande:

Men vänta här, vilken glass syftar du på?

Alexandra, den jättelånga strutglassen. Citerade ju dig när du nämnde den?! Enligt den här länken kostade den dock 12:50 när den kom 1988. glaceglimtar.blogg.se/category/1988.html Var det min felaktiga prisgissning du reagerade på?

Att jag skrev om Havrefras också var ett svar på ditt inlägg #118
Svar på tråden Mat (och godis) från 80- och 90-talet