• Anonym (Humpidump)

100 kalorier

Hej!

Denna tråd handlar om vad man kan få för

100 kalorier. Jag börjar med att säga 28 st vindruvor.

• Svar på tråden 100 kalorier
  • Aniiee
    Anton Chigurh skrev 2015-09-13 22:52:35 följande:
    Frågetecknet är egt ett ~ , fast det är heller inte korrekt, det borde va en dubbel. Men ni fattar nog.

//Anton
    Lite lustigt nog så ser jag en dubbel ~ i ditt originalinlägg, medan det är ett frågetecken i ditt självcitat.

Helknäppt.....
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anton Chigurh
    Aniiee skrev 2015-09-14 00:28:50 följande:
    Lite lustigt nog så ser jag en dubbel ~ i ditt originalinlägg, medan det är ett frågetecken i ditt självcitat.

Helknäppt.....
    Mycket märkligt...Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Teddis
    FluuIsAnIdiot skrev 2015-09-13 18:38:12 följande:

Kalorier, ja. Men fatta hur mycket energi (kolhydrater) det är i 28 vindruvor. Av de kolhydraterna är cirka 99,9% sockerarter.

Visst men fatta också detta då: att frukter innehåller socker kan förklaras med att vissa hade varit direkt oätliga utan, det fyller en funktion. Det lockar oss att äta fler och gör således att vi får i oss fler näringsämnen som finns i frukten. Antokyaner och taniner (ja, det är strävheten i druvorna som finns i skalet men också näringsämnen däri) Forskning visar att det finns ämnen i vindruvor som skyddar mot cancer. Vindruvor är bra för att rensa kroppen från gifter och toxiner. Så vad väljer du nu? 2,5 bitar av den stora Maraboun eller 28 vindruvor. Kanske du blir nöjd efter 12
  • Teddis
    Aniiee skrev 2015-09-13 18:22:35 följande:

För resten, av ren nyfikenhet, var kommer bilden ifrån, TS? Är det något kalori-räknar-program, eller?

Tänkteatt det är ett bra koncept med en app.... finns den inte så gör jag den själv =P

Ja jo app, avslöjar inte vart bilden är snodd ifrån men lovar att de inte skulle tro att du härmar den. Små bilder i appen önskas.
  • Studentpappa
    Anonym (Humpidump) skrev 2015-09-13 17:44:06 följande:

Hej!

Denna tråd handlar om vad man kan få för

100 kalorier. Jag börjar med att säga 28 st vindruvor.

Det är lustigt med folk som inte skiljer på kal och kcal, drar ni likhetstecken mellan gram och kg också? 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Teddis
    Studentpappa skrev 2015-09-14 11:41:12 följande:

Det är lustigt med folk som inte skiljer på kal och kcal, drar ni likhetstecken mellan gram och kg också? 

Det där får du utveckla... Gör jag en skillnad på enligt dig kal och kcal?
  • Teddis
    Aniiee skrev 2015-09-13 18:58:59 följande:

Lite skillnad, ja. Fast personligen väljer jag ju då chokladbitarna.....

D!:

4 torkade dadlar

Väljer du dadlarna framför chokladen? Väljer lätt chokladen.
  • Aniiee
    Teddis skrev 2015-09-14 16:19:11 följande:
    Väljer du dadlarna framför chokladen? Väljer lätt chokladen.
    Nej, det skrev jag inte. Jag skrev att jag väljer chokladen framför vindruvorna. Nästa rad var början på listan över saker på bokstaven D. Fast det såg ju lite ut som en smiley. Det enda jag hittade på D var dock Dadlar, så det blev en kort lista.

Jag ska fortsätta med E,F, G och H snart.
  • Teddis
    Aniiee skrev 2015-09-14 16:31:39 följande:

Nej, det skrev jag inte. Jag skrev att jag väljer chokladen framför vindruvorna. Nästa rad var början på listan över saker på bokstaven D. Fast det såg ju lite ut som en smiley. Det enda jag hittade på D var dock Dadlar, så det blev en kort lista.

Jag ska fortsätta med E,F, G och H snart.

Jag vet att du inte skrev det. Jag frågade för att jag var nyfiken. Dags för en kopp kaffe tröttis?
  • Studentpappa
    Teddis skrev 2015-09-14 16:13:15 följande:
    Det där får du utveckla... Gör jag en skillnad på enligt dig kal och kcal?
    Det borde du då det skiljer ett (k) så det är en faktor på 1000 i skillnad på samma sätt som gram och kilogram, det är dock sällsynt att folk vet/förstår det. 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Aniiee
    Teddis skrev 2015-09-14 16:37:33 följande:
    Jag vet att du inte skrev det. Jag frågade för att jag var nyfiken. Dags för en kopp kaffe tröttis?
    Jag dricker inte kaffe.
  • Teddis
    Studentpappa skrev 2015-09-14 17:02:32 följande:

Det borde du då det skiljer ett (k) så det är en faktor på 1000 i skillnad på samma sätt som gram och kilogram, det är dock sällsynt att folk vet/förstår det. 

Ja, jag använde talspråk men det är ju rätt vanligt i och med att människor umgås via sociala medier. Lite slarvigt.
  • Teddis
    Aniiee skrev 2015-09-14 17:06:16 följande:

Jag dricker inte kaffe.

Hmm, nu hakar du upp dig på kaffet. Det var inte det som var kontentan.
Svar på tråden 100 kalorier