• Lluiht

Bebisen läge

Hjälp mej bli klok på detta.

Bebis har legat med huvudet neråt sedan första gången bm kollade detta och gjorde det även sist jag var där i vecka 37+2 för snart en vecka sedan. Han är inte fixerad :( Är tokrolig att han ska vända sig till säte men hoppas inte det såhär sent...

Jag blir inte heller klok på HUR han ligger mer... Känner ofta tryck på höger revben när jag sitter, ofta är rörelsena åt vänster men idag har jag kännt det åt höger istället.... Känns som att det liksom är mest rörelse under navelhöjd... Är så orolig att han ligger tokigt för en förlossning.... Fattar inte alls hur han ligger...

• Svar på tråden Bebisen läge
  • Lluiht
    Nayaa skrev 2015-09-13 20:49:32 följande:

Jag tror inte att du behöver oroa dig för att han har vänt på sig, det skulle du garanterat ha känt eftersom du är så långt gången och bebisen så stor.

Har läst runt lite nu och verkar inte vara så bra om bebis ligger med ryggen åt höger som jag misstänker att han gör. Usch det är alltid något man ska behöva oroa sig för...
  • Lluiht
    BigMami skrev 2015-09-13 21:00:50 följande:

Sluta googla!! Det blir man galen av..

Min 3 & 4a fixerade sig aldrig men det gick bra ändå

Jag vet, man ska inte googla :/

Fixeringen har jag förstått att det inte är nödvändigt alltid. Men är rädd för att han ligger med ryggen åt hel håll. Har förstått att de måste rotera längre under förlossningen då och att de inte hinner med det så de föds med ansiktet "uppåt" Det ska tydligen ge längre och värre förlossningar och att man ofta går sönder mer... :s
Svar på tråden Bebisen läge