• L073156

Plötslig aggressiv hund, hjälp!

Denna Grand danois blandningen kom till oss för 1 år sedan. Allt gick jättebra fram tills nu. Idag bet hon plötsligt tag i den äldre mindre hundens nacke och slängde runt henne. Lite senare hade hon bitit den mindre hunden på bägge sidor om höften så tänderna gått igenom så nu sitter jag här helt i chock och har fått tvätta rent den stackars mindre hundens sår, och undrar var detta plötsliga monster kom ifrån. Hon är 1,5 år och har aldrig någonsin varit aggressiv mot varken djur eller människor. Där finns även en chihuahua blandning och en labrador i hemmet och dessa har hon inte gett sig på. Än? Så jag sitter och funderar på - kan detta plötsliga beteende bero på att den mindre hunden är högdräktig just nu? Har ni varit med om liknande? Har det isåfall gått över när valparna sen kommit från den andre hunden?

• Svar på tråden Plötslig aggressiv hund, hjälp!
  • viseversa
    L073156 skrev 2015-09-14 08:45:56 följande:

Ja jag får kanske kolla igenom henne. Blev bara så chockad för dessa hundar har levt tillsammans länge. Dock första gången min gd är med när den andre är dräktig. Hittade inget på Google om att en hund plötligt kan bli aggressiv mot en dräktig hund..

Och du har såklart åkt till veterinären med den bitna hunden? Du svarade inte på den frågan nämligen.
  • Gizmo
    viseversa skrev 2015-09-14 11:42:15 följande:
    Och du har såklart åkt till veterinären med den bitna hunden? Du svarade inte på den frågan nämligen.
    Det undrar jag med!
  • viseversa
    Gizmo skrev 2015-09-14 18:10:15 följande:
    Det undrar jag med!
    Eftersom ts inte svarade varken förra gången jag frågade eller nu så är det nog tyvärr så att hon inte tyckte det var värt att åka och kolla upp sin dräktiga skadade tik hos veterinären. Sorgligt.
  • L073156

Jag har åkt med den skadade till veterinären SÅKLART. Hon blev rakad, dom tvättade såren och tratt på om ni nu tvunget måste veta det. Men det hör inte till ämnet så därför kände jag inget tvång att svara på det. Ge er. Lämna min tråd ifred om ni inte kan komma med råd som hör till mina frågor tack.

• L073156

Sen har jag ett liv utanför internet som inte går ut på att svara på dina inlägg så fort du skrivit dom Viseversa.

• Enrice

Passade du på att fråga veterinären om den aggressiva hunden? Vad trodde de det är som är fel?

• L073156

Ja dom säger inte så mycket. Bara att man kan komma in med henne så får dom titta.

• Gizmo
    L073156 skrev 2015-09-15 06:27:43 följande:
    Ja dom säger inte så mycket. Bara att man kan komma in med henne så får dom titta.
    Och har du varit hos vet med GD?
  • L073156

Ja och hon hade inte ont någonstans. Så fanns inte så mycket att välja på. Riskera att det händer igen eller omplacera henne till någon där hon kan få vara ensamhund..

• Dexter dot com

Men menar du att du lyckats få hunden röntgad, ögonlyst, undersökt av fysioterapeut och riktigt kollad på nån dag bara? Att utesluta smärta är ju en stor procedur .

Svar på tråden Plötslig aggressiv hund, hjälp!