• Äldre 14 Sep 10:06
    5817 visningar
    5 svar
    5
    5817

    Hur myser ni?

    Jag och min sambo sedan 6½ år tillbaka har en underbar dotter på 17 månader och väntar en till liten till februari. Vi hade, som de flesta andra nyblivna småbarnsföräldrar, en period av väldigt lite vi-tid. Inte för att vi inte ville, utan för att vi helt enkelt inte orkade när ungen väl sov. Det är bättre nu senaste kvartalet-halvåret, men vi känner fortfarande att det borde vara mer!
    Innan vi fick barn kunde vi mysa hela dagar på semester och helger. Och med mys menar jag faktiskt mys (vårt sexliv har också blivit mindre frekvent, men det är en annan diskussion) - gosa i soffan/sängen med en bra film eller högläsning från en bok, brottas/busa om ingenting, pussas/hångla/smeka/massera i tid och otid... Vara nära utan att för den saken vara ute efter sex.

    Nu tror jag att vi i snitt pussas två gånger om dagen - en när sambon går till jobbet och en när han kommer hem igen. Dottern går och lägger sig vid 20:00-20:30, så efter det myser vi ibland framför tv:n eller bara sitter och pratar. Ibland blir det inte så.

    Ja, och det är det. Innan barn kanske vi snittade på 2-3 timmars mys/dag (vardagarna drog ner snittet) och idag är vi glada om vi får ihop 15-30 minuter/dag.

    Hur gör ni? Hur var det innan ni fick barn? Hur blev det efter? Har ni några tips?

  • Svar på tråden Hur myser ni?
  • Äldre 14 Sep 14:33
    #1

    Känner du att ni måste mysa fysiskt?

    Vi har en liten 10 mån knodd hemma så känner igen det du skriver. Vi är noga med att laga och äta middag ihop. Ibland är vi själva ibland är den lille vakna, då umgås vi och pratar, stjäl kramar/pussar/intima smekningar ;).

    Sedan försöker vi bägge komma ihåg att stanna till och bara hålla om varandra när man passerar eller så, spontant. Sedan är nog bägge rätt mätta fysiskt på allt den lille vill ha. Mindre blir det, men prata om det - säg att ni saknar varandra..... Sen tror jag allt blir bättre med tiden om ni bägge har viljan.

    Sexlivet är ju beroende av myset, brist på sex tycker jag gör att man myser mindre..... prioritera sex ibland (eftermiddagsvilan på helgen?) och låt dammråttorna vara kvar i hörnen. Sex behöver ju inte vara penetrerande eller ALLTID för bägge, men det svetsar ihop en.

  • Äldre 4 Dec 23:10
    #2

    Menar du att innan ni fick barn kunde ni ligga och kramas en hel helg i soffan?, då förstår jag att det måste vara ganska chockartat att bli förälder, den tiden finns ju inte längre ( inte i min värld i alla fall....)


    lampan88 skrev 2015-09-14 10:06:22 följande:

    Jag och min sambo sedan 6½ år tillbaka har en underbar dotter på 17 månader och väntar en till liten till februari. Vi hade, som de flesta andra nyblivna småbarnsföräldrar, en period av väldigt lite vi-tid. Inte för att vi inte ville, utan för att vi helt enkelt inte orkade när ungen väl sov. Det är bättre nu senaste kvartalet-halvåret, men vi känner fortfarande att det borde vara mer!

    Innan vi fick barn kunde vi mysa hela dagar på semester och helger. Och med mys menar jag faktiskt mys (vårt sexliv har också blivit mindre frekvent, men det är en annan diskussion) - gosa i soffan/sängen med en bra film eller högläsning från en bok, brottas/busa om ingenting, pussas/hångla/smeka/massera i tid och otid... Vara nära utan att för den saken vara ute efter sex.

    Nu tror jag att vi i snitt pussas två gånger om dagen - en när sambon går till jobbet och en när han kommer hem igen. Dottern går och lägger sig vid 20:00-20:30, så efter det myser vi ibland framför tv:n eller bara sitter och pratar. Ibland blir det inte så.

    Ja, och det är det. Innan barn kanske vi snittade på 2-3 timmars mys/dag (vardagarna drog ner snittet) och idag är vi glada om vi får ihop 15-30 minuter/dag.

    Hur gör ni? Hur var det innan ni fick barn? Hur blev det efter? Har ni några tips?


  • Äldre 5 Dec 03:02
    #3

    30 min kramar och gos om dagen med gravidmage och en 17månaders? Imponerande! När tvåan kommer blir det troligen inte mer om man säger så

    Vissa perioder har jag och maken i alla fall lyckats stanna upp och få ögonkontakt, vinkat lite ironiskt tvärs över rummet och med ett flin sagt "vi ses om några år"

    Nu är barnen 3 och 7 år så det börjar lugna sig lite.

  • Äldre 13 Jun 19:33
    #4
    lampan88 skrev 2015-09-14 10:06:22 följande:

    Jag och min sambo sedan 6½ år tillbaka har en underbar dotter på 17 månader och väntar en till liten till februari. Vi hade, som de flesta andra nyblivna småbarnsföräldrar, en period av väldigt lite vi-tid. Inte för att vi inte ville, utan för att vi helt enkelt inte orkade när ungen väl sov. Det är bättre nu senaste kvartalet-halvåret, men vi känner fortfarande att det borde vara mer!
    Innan vi fick barn kunde vi mysa hela dagar på semester och helger. Och med mys menar jag faktiskt mys (vårt sexliv har också blivit mindre frekvent, men det är en annan diskussion) - gosa i soffan/sängen med en bra film eller högläsning från en bok, brottas/busa om ingenting, pussas/hångla/smeka/massera i tid och otid... Vara nära utan att för den saken vara ute efter sex.

    Nu tror jag att vi i snitt pussas två gånger om dagen - en när sambon går till jobbet och en när han kommer hem igen. Dottern går och lägger sig vid 20:00-20:30, så efter det myser vi ibland framför tv:n eller bara sitter och pratar. Ibland blir det inte så.

    Ja, och det är det. Innan barn kanske vi snittade på 2-3 timmars mys/dag (vardagarna drog ner snittet) och idag är vi glada om vi får ihop 15-30 minuter/dag.

    Hur gör ni? Hur var det innan ni fick barn? Hur blev det efter? Har ni några tips?


    Nu har jag iofs ett äldre barn, en son på 3 år men vi nattar 19:30-20:00 och efter det har vi ju från kl 20-22/23 eller när vi nu lägger oss. Hinner ju se en film per kväll om vi vill. Så har vi haft det sedan sonen var ca 1,5 iaf så kvällarna får man passa på med egentid och mys!
  • Äldre 13 Jun 21:40
    #5

    Vår lille somnar 21.30. ja, vi vill natta tidigare men det hjälper inte om vi lägger honom i sängen vid 18.30 eller 21, han somnar först vid 21.30. Då har vi oftast jobb att ta igen och hushållsarbete kvar. en halvtimmes mys per kväll låter som himmelriket.

Svar på tråden Hur myser ni?