• Anonym (Frågetecken)

Lob och körkortstillstånd

Hej. Jag är en 20 årig tjej som hamnade i fyllecell i lördags. Visst var jag full men inte värre än mina vänner och fyllecell ska det ju endast bli om man inte kan ta hand om sig själv eller utgör en fara för sig själv eller andra. Jag var samarbetsvillig och stabil när jag gick osv och minns precis allting. Men har förstått att det inte är något jag kan göra åt saken nu. Problemet är att när jag var 18 så hamnade jag i fyllecell tre gånger (då förtjänade jag det) och fick indraget körkortstillstånd. Ångrar den perioden väldigt mycket. Men det har ju dock gått två år så jag antar att det försvunnit ut registret? Så ska man våga ansöka om nytt körkortstillstånd nu då jag antar att jag bara har en lob kvar? Eller kan transportstyrelsen fortfarande få upp gamla saker även om det försvunnit ut det där registret?

• Svar på tråden Lob och körkortstillstånd
  • Eleonor01

Du kommer med all säkerhet ej få något kl tillstånd utan att du möjligtvis får lämna provet. Alla LOB finns i registret. Ring Transportstyrelsen å prata m dem istället. Man kan även göra ett såkallat förhandsbesked

Svar på tråden Lob och körkortstillstånd