Anonym (Hundägare) skrev 2015-09-14 18:31:26 följande:
Du ska inte skaffa hund, en hund behöver motion & inte ligga i soffan hela dagen!
Skaffa en katt istället!
Men om inte hunden vill ha motion? Det finns andra aktivitetsformer för hundar som inte tycker om att gå långt.
Anonym (Lat) skrev 2015-09-14 18:41:34 följande:
Asså jävla ****** (grov svordom) vad är det ni inte fattar? Jag säger ju att jag ska ta med den ut flera gånger om dagen!!!! Jag vill bara ha råd om en hundras som är lat i allmänhet. Ni snackar om valpar o ja venne vad. S** *** *** för fan.
Du vill alltså ha en hund(ras) som generellt inte är lika aktiv och krävande när det gäller motion osv, och inte tex en terrier som kräver otroligt mycket? I detta forum får man passa sig hur man uttrycker sig för då kommer pk-maffian o tar en direkt! ;D
Mitt råd är oxå som många andra skrivit, du bör kanske skaffa en hund som är vuxen redan, en omplacering eller så. Så man vet hurdan hunden är. Annars är det lite som att säga att man vill ha ett barn som inte skriker.. Man vet liksom aldrig. Det finns jättelata Jack Russels, och superaktiva "lata hundraser" (kom inte på nån) :D