• Anonym (Lat)

Jag vill BARA ha en hund som är lat!

Jag vill ha en hund som ska vara lat. Den ska tycka om att sova... Eller asså den ska va lat helt enkelt. Självklart ska jag TS ut den flera gånger om dagen! Men jag vill att den ska vara lat. Typ sova, vila mycket osv. En "tråkig" hund helt enkelt

Vilken hund?

• Svar på tråden Jag vill BARA ha en hund som är lat!
  • louloufox

Du ska inte ha en hund. I alla fall inte någon valp.

Du får söka efter nån omplacering som har ljust dessa "kvalitéer"

För det vet man aldrig vad man får i kopplet förrän det är försent.

Jag har en lat hund.

Hon har inga intressen, har provat allt. Agility, lydnad,spår osv osv.

Tycker inte om att leka eller kampa.

Hon tycker om att vila, mysa och ha det bra.

Tycker jag att det är så kul. Både ja och nej.

Lite mer fart hade man ju önskat sig.

• Trassel14
    louloufox skrev 2015-09-14 16:20:24 följande:

Du ska inte ha en hund. I alla fall inte någon valp.

Du får söka efter nån omplacering som har ljust dessa "kvalitéer"

För det vet man aldrig vad man får i kopplet förrän det är försent.

Jag har en lat hund.

Hon har inga intressen, har provat allt. Agility, lydnad,spår osv osv.

Tycker inte om att leka eller kampa.

Hon tycker om att vila, mysa och ha det bra.

Tycker jag att det är så kul. Både ja och nej.

Lite mer fart hade man ju önskat sig.

Håller med dig, TS ska inte ha en hund utan en omplacering.Jag skaffade Jack Russell för börja tävla när min andra hund gick i pension. Ja, värre soffpotatis hittar man nog inte, men tycker som du man hade önskat lite mer fart i honom. Dock så testade jag rallylydnad och det funkar på honom. 

Lycka till TS att hitta en lat hund :) Det finns säkert någon :)
  • Trassel14
    Trassel14 skrev 2015-09-14 16:27:45 följande:
    Håller med dig, TS ska inte ha en hund utan en omplacering.Jag skaffade Jack Russell för börja tävla när min andra hund gick i pension. Ja, värre soffpotatis hittar man nog inte, men tycker som du man hade önskat lite mer fart i honom. Dock så testade jag rallylydnad och det funkar på honom. 

Lycka till TS att hitta en lat hund :) Det finns säkert någon :)
    Mena valp och inte hund. :P
  • Anonym (Men..)

De flesta valpar är inte lata. De kanske blir det sen som vuxna men valpar är ofta nyfikna och busiga av sig. Vem som blir lat är individuellt, det finns ingen ras som alltid är lata.

Varför vill du ha en lat hund?

• Anonym (konstig)

Du ska nog inte ha en hund övht! Möjligtvis en katt eller kanske fiskar!

Roligt liv hunden får om du bara vill att den ska sova och vila.

• apburen

Skaffa en sengångare istället.

• Anonym (Hundägare)

Du ska inte skaffa hund, en hund behöver motion & inte ligga i soffan hela dagen! 

Skaffa en katt istället! 

• Anonym (Lat)

Asså jävla ****** (grov svordom) vad är det ni inte fattar? Jag säger ju att jag ska ta med den ut flera gånger om dagen!!!! Jag vill bara ha råd om en hundras som är lat i allmänhet. Ni snackar om valpar o ja venne vad. S** *** *** för fan.

• Anonym (konstig)

Oj, arg ngt eller! Jobbig att vilja ha en lat hund plus en mamma på insta!

• Aniiee

En plyschhund.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (Men..)

Med det där temperamentet bör du inte ha djur alls. Om du blir så där upprörd av några svar i ett forum, vad gör du inte då om hunden skulle bita sönder dina skor eller kissa inne när den är liten?

Det finns ingen ras som är lat i allmänhet. Alla hundar mår bra av, och behöver, ordentlig motion och lek. Stor som liten.

• Anonym (Lat)
    Anonym (Men..) skrev 2015-09-14 20:49:28 följande:

Med det där temperamentet bör du inte ha djur alls. Om du blir så där upprörd av några svar i ett forum, vad gör du inte då om hunden skulle bita sönder dina skor eller kissa inne när den är liten?

Det finns ingen ras som är lat i allmänhet. Alla hundar mår bra av, och behöver, ordentlig motion och lek. Stor som liten.

Skulle raka av den pälsen om den bet sönder mina skor. Som straff. Eller kadta ut hunden. Du borde inte heller skaffa hund som inte vet hur man uppfostrar dem eftersom du har fått dina skor bitna av dina hundar. Är du säker på att din hund inte var en piraja?
  • Anonym (Men..)
    Anonym (Lat) skrev 2015-09-15 05:01:13 följande:
    Skulle raka av den pälsen om den bet sönder mina skor. Som straff. Eller kadta ut hunden. Du borde inte heller skaffa hund som inte vet hur man uppfostrar dem eftersom du har fått dina skor bitna av dina hundar. Är du säker på att din hund inte var en piraja?
    Ja det låter ju normalt..
    Min hund har aldrig bitit sönder mina skor. Men det är inte ovanligt att valpar gör sånna saker..
  • Aniiee
    Anonym (Lat) skrev 2015-09-15 05:01:13 följande:
    Raka av ditt eget hår istället. Du fattar i alla fall varför, det gör inte en hund. Straff funkar inte om man vill ha en trygg harmonisk hund som inte biter tillbaks när man tillrättavisar.....

Om du köper en hund, och jag får reda på det, så ringer jag Länsstyrelsen direkt.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (Lat)
    Aniiee skrev 2015-09-15 16:12:55 följande:

Raka av ditt eget hår istället. Du fattar i alla fall varför, det gör inte en hund. Straff funkar inte om man vill ha en trygg harmonisk hund som inte biter tillbaks när man tillrättavisar.....

Om du köper en hund, och jag får reda på det, så ringer jag Länsstyrelsen direkt.

Du känner inte mig. Jag skaffar 10 hundar om jag så vill
  • TeresB

Det finns helt klart raser som behöver mer. Generellt bör du tänka bort terriers, hundar som har jakt eller vall.

Vad ska du ha din hund till. Kan du tänka dig mkt pälsvård?

Hur många och långa rastningar tänker du dig. Många hundar behöver mental stimulans minst lika mkt som fysik aktivitet.

En chihuahua kanske?

Det är rätt små så en rask promenad på 30 min 3ggr dagligen skulle nog täcka deras motion. Men även lugna hundar behöver lite tid ute för att liksom bara vara hund.

Och de behöver motion precis sov vi för att hålla sig friska och starka i längden.

Lycka till att hitta rätt!

• Anonym (JdåJJ)
    Anonym (Hundägare) skrev 2015-09-14 18:31:26 följande:

Du ska inte skaffa hund, en hund behöver motion & inte ligga i soffan hela dagen! 

Skaffa en katt istället! 

Men om inte hunden vill ha motion? Det finns andra aktivitetsformer för hundar som inte tycker om att gå långt. 
    Anonym (Lat) skrev 2015-09-14 18:41:34 följande:

Asså jävla ****** (grov svordom) vad är det ni inte fattar? Jag säger ju att jag ska ta med den ut flera gånger om dagen!!!! Jag vill bara ha råd om en hundras som är lat i allmänhet. Ni snackar om valpar o ja venne vad. S** *** *** för fan.

Du vill alltså ha en hund(ras) som generellt inte är lika aktiv och krävande när det gäller motion osv, och inte tex en terrier som kräver otroligt mycket? I detta forum får man passa sig hur man uttrycker sig för då kommer pk-maffian o tar en direkt! ;D 
    Mitt råd är oxå som många andra skrivit, du bör kanske skaffa en hund som är vuxen redan, en omplacering eller så. Så man vet hurdan hunden är. Annars är det lite som att säga att man vill ha ett barn som inte skriker.. Man vet liksom aldrig. Det finns jättelata Jack Russels, och superaktiva "lata hundraser" (kom inte på nån) :D
Svar på tråden Jag vill BARA ha en hund som är lat!