Vad har det tagit åt vår son?
Tror du inte han kommit in i någon fas då allt krisar liksom? Jag tycker det hela tiden går i perioder med mina barn. Ett tag är det lugnare och allt flyter på. Vi har haft en jättebra sommar nu då barnen lekt väldigt fint med varandra och det har varit otroligt lite konflikter med tanke på att vi varit hemma och nött på varandra så mycket under semestern. Men nu senaste månaden är det som om f#n flugit i min 4-åring. Han har blivit väldigt mörkrädd och kontaktsökande hela tiden, är som ett plåster. Jag kan inte längre hämta tidningen i brevlådan utanför dörren eller gå in i ett annat rum utan att han ska följa med. Han kan absolut inte leka själv eller roa sig ens 10 minuter utan då ska någon annan vara med. Annars gråter och gnäller han hela tiden. Han terroriserar sin storebror och det är mycket bråk och tjafs. Så jag menar att det nog är vanligt med en del konstiga beteenden hos barn som kommer och går. Försök göra så liten affär av det som möjligt men var tydlig med att han inte får skrika och bete sig hur illa som helst.